کد مطلب: ۲۸۶۴۷۲

رئیس مرکز ملی فرش ایران عنوان کرد:

پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد تومان جوایز صادراتی در حوزه فرش

پرداخت 1300 میلیارد تومان جوایز صادراتی در حوزه فرش

‌رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: با همکاری سازمان توسعه صادرات یک هزار و 300 میلیارد تومان جوایز صادراتی برای صادرکنندگان فرش پرداخت می‌شود.

‌فرشته دستپاک ‌اظهار کرد: ما در سال‌های گذشته علیرغم فشارهای اقتصادی موفق شدیم 428 میلیون دلار صادرات فرش به کشورهای مختلف انجام دهیم که 30 درصد آن مربوط به کشور آمریکا بود.

به گزارش تجارت‌نیوز،دستپاک خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های آمریکا ما در سالجاری این بازار بزرگ را از دست دادیم، ولی سعی می‌کنیم از طرق مختلف و با صادرات به بازارهای جدید این خلا را جبران کرده و به نوعی اجازه ندهیم عدم صادرات فرش به آمریکا به ضرر تجار و بازرگانان باشد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در مورد پرداخت جوایز صادراتی نیز گفت: یک هزار و 300 میلیارد تومان از طریق سازمان توسعه صادرات به صادرکنندگان در قالب جوایز صادراتی پرداخت می‌شود که استان اردبیل نیز از این سهم بهره‌مند خواهد شد.

دستپاک اضافه کرد: در قدم اول یک میلیارد تومان از این منابع صرف تبلیغات خارجی خواهد شد تا در کشورهای مختلف فرش ایرانی معرفی و تبلیغ شود.

وی بیان کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی ما از اصیل‌ترین کالای ایرانی فرش دستباف حمایت می‌کنیم و نقش بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بافندگان فرش بسیار حایز اهمیت است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران قدمت تولید فرش را با هزاران سال سابقه مربوط به دوران هخامنشی دانست و اظهار کرد: این هنرصنعت امروز با توجه و حمایت جدی مورد پشتیبانی واقعی است و براساس تفاهمنامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای بسته‌ایم برنامه‌های آموزشی منسجم برای بافندگان در همراهی با توسعه خوشه‌های فرش مدنظر و ملاک کار است.

دستپاک از پرداخت تسهیلات فنی و اعتباری برای راه‌اندازی کارگاه‌های فرش خبر داد و بیان کرد: در حمایت از فعالان این بخش و توسعه اشتغال در این حوزه برنامه‌های خوبی در حال اجراست و تلاش بر این است تا در نمایشگاه بین‌المللی فرش که از سوم تا نهم شهریورماه در تهران برگزار خواهد شد نسبت به شناسایی بازارهای جدید اقدام کنیم.

وی در ادامه از تفاهم با سازمان بهزیستی برای راه‌اندازی کارگاه‌های فرشبافی خبر داد و خاطرنشان کرد: جامعه هدف بهزیستی اعم از زنان سرپرست خانوار و معلولان می‌توانند از مزایای فردی و متمرکز گروهی در بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.