کد مطلب: ۵۰۰۲۰۵

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

چرا پرسپولیس وارد بورس نشد؟ / بازی امروز بر سهام پرسپولیس اثر می‌گذارد؟

چرا پرسپولیس وارد بورس نشد؟ / بازی امروز بر سهام پرسپولیس اثر می‌گذارد؟

وزیر ورزش از عرضه سهام تیم پرسپولیس در بازار سهام تا آخر پاییز خبر داده بود اما هنوز هیچ خبری از عرضه این نماد نیست. آیا پرسپولیس به بورس می‌آید؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که قرار بود سهام تیم پرسپولیس تا اخر آذر ماه در بورس عرضه شود اما انگار خبری از این عرضه نیست.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با عرضه تیم پرسپولیس در بازار سهام به تجارت‌نیوز گفت: می‌توان به جرات گفت تنها جایی که قانون سفت و سخت دارد پذیرش سازمان بورس است. تا جایی که من اطلاع دارم هیچ کدام از تیم‌های ایرانی به دلیل شفاف نبودن صورت مالی نمی‌توانند در بورس عرضه شوند. تیم پرسپولس درآمدی ندارد و از طرفی صورت مالی و دارایی نیز ندارد و به همین دلیل پذیرشش در بورس امکان‌پذیر نیست.

این کارشناس در ادامه گفت: تیم پرسپولس زیان‌ده است و خصوصی‌سازی در کشور ما به نوعی یک نمایش تبلیغاتی است اما عرضه این تیم‌ها در بورس قانونا عملی نیست.

این کارشناس در رابطه با تاثیر نتیجه مسابقات پرسپولیس در ارزش واگذاری این نماد گفت: با احتمال اینکه نماد پرسپولیس در بورس عرضه شود اول باید دارایی‌هایی به این تیم تعلق بگیرد و عملکرد این نماد در بورس بر اساس دارایی‌های این تیم سنجیده شود. اما بازی‌های مهم به دلیل اینکه برای تیم درآمدزایی می‌کند بر عملکرد این نماد در بازار سهام موثر است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت حقوقی ها بازارگردن ها دیدن واقعا بورس چیه خوبه راحت میشه جیب مردمو زد دارن تبلیغ میکنن بیایید هرکی کمبود بودجه داره ورشکسته هست بیایید اینجا کلیدش دست خودمونه
    میگن دستور میدیم سهم از مثبت +5 با کله بیاد رو منفی -5 شما منفی 5 بخر من سهمو ببرم رو +5 بعد آبشاری عرضه کن هر بار 10% سود کن!!

  • دایی

    پرسپولیس می شد مثل عرضه اولیه سیتا و سپهر فقط در جا میزد و پیشرفت نمی کرد از پالایشی بهتر میشد.

  • ناشناس

    پرسپولیس میشد مثل عرصه اولیه سیتا و سپهر فقط در جا میزد و پیشرفت نمیکرد ولی بهتر از پالایشی میشد.

  • ناشناس

    بازی امروز !!!
    پرسپولیس طرفدار خودشو داره
    ولی بازیکن ایرانی علاوه بر مربی نیاز به روانشناس داره
    بازیکنی که توجیح نشده که سیستم بازبینی هست و راحت کنترل میشه
    تصورش اینه که داره در لیگ خودمون بازی می‌کنه!!!!!!!

  • علیرضا م

    آقا کارشناس پرسپولیس تنها تیمی در ایران هست که اتفاقا درامد ش بیشتر از هزینه اش هست
    1- بلیط فروشی استادیوم(بجز چند ماه گذشته
    2- ترانسفر بازیکنان
    3- مسابقات اسیایی چند سال اخیر و درامد زیاد انها
    4- تبلیغات
    تنها تیمی که دخلش از خرجش بیشتر است

  • ناشناس

    پرسپولیس سرور استقلال سالار

  • ناشناس

    این کارشناستون از مریخ نیومده ؟ پرسپولیس زییاندده نیست فقط دولتیه ! و دست مدیرای بی لیاقتی که فقط هزینه کردن بودجه های دولتی رو بلد هستن اوضاعش بدتر هم میشه البته واگذاری به این شکل در نهایت به درد پرسپولیس و سهامداراش نمیخوره مسله اینه که دولت نمیخواد مدیریت پرسپولیسو به بخش خصوصی بده وگرنه چند تا برند با این اعتبار و شهرت درکشور و حتی اسیا وجود داره ؟ اما دولت با یه نمایش فروش سهام به هوادران میخواد مدیریت پرسپولیس و در اختیار خودش بگیره و ای اف سی رو هم راضی کنه که تیمها خصوصی شدن اما اگه واقعا به بخش خصوصی منتقل بشه به سرعتبه سود دهی میرسه