کد مطلب: ۵۳۸۱۷۵

در سال ۱۴۰۰، رتبه واردات به سمت کدام حوزه می‌رود؟

 با پرمصرف‌ترین کالای صنعتی وارداتی آشنا هستید؟! 

 با پرمصرف‌ترین کالای صنعتی وارداتی آشنا هستید؟! 

ورق استیل یکی از پرکاربردترین و اصلی‌ترین مواد اولیه صنایع امروزی محسوب می‌شود و شرکت‌های تولید کننده بزرگی برای تولید ورق استیل در سطح جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ورق استیل یکی از پرکاربردترین و اصلی‌ترین مواد اولیه صنایع امروزی محسوب می‌شود و شرکت‌های تولید کننده بزرگی برای تولید ورق استیل در سطح جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند. در داخل ایران نیز صنایع تولیدی و تبدیلی زیادی بدلیل ویژگی‌های این کالا به آن نیازمندند بطوری که تولید داخلی پاسخگوی این حجم از نیاز نیست.

صنعت فولاد و استیل

طبق استانداردهای انجمن جهانی استیل دنیا، استیل آلیاژی است که به طور عمده از ترکیبات آهن، کربن، منگنز، گوگرد، فسفر و سیلیکون، کروم و نیکل ساخته می‌شود. دوام، تطبیق پذیری، استحکام از جمله اصلی‌ترین مشخصات ورق استیل بوده که آن را تبدیل به یک ماده بسیار عالی در انواع صنایع می‌نماید. در این مقاله به بررسی ورق استیل سری ۳۰۰ می‌پردازیم.

ورق استیل سری ۳۰۰

ورق استیل ۳۰۴ رایج‌ترین نوع ورق استیل ضد زنگ می‌باشد که نام‌گذاری کلاسیک آن ورق استیل ۱۸/۸ می‌باشد. این اعداد به ترتیب بیان‌گر درصد کروم و نیکل این ورق هستند.

ورق استیل L304: نسخه کم کربن ورق استیل ۳۰۴ می‌باشد که برای جوشکاری بسیار مناسب است.

ورق استیل ۳۰۹: از نظر مقاومت حرارتی بهتر از ۳۰۴ عمل می‌کند.

ورق استیل ۳۱۶: بعد از ورق استیل ۳۰۴ ورق استیل ۳۱۶ بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف به خود اختصاص می‌دهد. این ورق به دلیل استفاده از آلیاژ مولیبدن برای استفاده در صنایع غذایی و فرآورده‌های دارویی کاربرد بیشتری داشته و کمترین میزان آلودگی فلزی را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین به دلیل دارا بودن مقاومت خوردگی بالاتر نسبت به ۳۰۴ در صنایع دریایی نیز بسیار پرکاربرد می‌باشد. این ورق همچنین قادر به تحمل گرمای ۲۰۰۰ درجه فارنهایت را نیز دارد و به همین جهت از آن برای ساخت آستر دودکش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

IMG 20210509 103035

ورق استیل تنوع گسترده‌ای دارد؛ از انواع نگیر در ضخامت ها، ابعاد و سطوح مختلف گرفته تا انواع بگیر آن که در قالب کویل، پلیت، شیت فابریک و شیت برشی قابل عرضه می‌باشد. ورق استیل اسپانیایی، ورق استیل تایوانی، ورق استیل آفریقای جنوبی، ورق استیل چینی و هندی از جمله مهمترین ورق‌های استیل وارداتی می‌باشند.

میزان واردات

معمولا ۸۰ تا ۹۰ درصد حجم کل واردات اشکال مختلف فولادهای زنگ نزن را انواع ورق‌های استیل بصورت کویل یا شیت به خود اختصاص می‌دهند. با بررسی انجام گرفته از آمار گمرک روند واردات این کالا در بین سال‌های ۹۵ تا ۹۶ صعودی بوده ولی پس از آن به دلیل تشدید فشار تحریم‌ها، آمار در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش حدود ۳۰ درصدی واردات را نشان می‌دهد.

همکاران ما در مجموعه زابات در تلاش هستند تا با نیازسنجی دقیق صنایع مختلف، ورق استیل مورد نیاز داخل را تامین نمایند. همچنین با داشتن انبارهای مختلف امکان ارسال سریع و بروز سفارشات را ممکن می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر، موجودی‌ها و قیمت روز ورق‌ها با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید:

۰۳۵-۳۸-۴۱۰۰-۵۰

۰۳۵-۳۸-۴۱۰۰-۶۰

۰۳۵-۳۸-۴۱۰۰-۷۰

www.xabat.co

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.