کد مطلب: ۵۵۳۳۱۲

اعزام صندوق‌های رای به زندان‌ها/ آخرین وضعیت پرونده ۱۱ بدهکار بانکی

اعزام صندوق‌های رای به زندان‌ها/ آخرین وضعیت پرونده ۱۱ بدهکار بانکی

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه صندوق رای به همه زندان‌ها ارسال می‌شود، در مورد پرونده ابربدهکاران بانکی گفت: من درباره تمام این ۱۱ نفر توضیح دادم که قوه قضاییه برای آن‌ها اقدامات خوبی انجام داده و برخی از محکومین در زندان هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود درباره برخورد با مفاسد اقتصادی و آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده‌ها گفت: بارها گفته‌ام رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی اولویت ما است و تا زمانی که مفاسد باشد حتما امر رسیدگی را ادامه می‌دهیم هیچ تغییری در روند رسیدگی‌ها انجام نشده است.

وی درباره صدرو آرای برخی پرونده‌ها گفت: در پرونده موسسه ولیعصر حسن قربانی و مهدی بهرامی حسن آباد و محسن حاتمی نژاد به جرم مشارکت در اخلال نظام اقتصادی محاکمه شدند. حسن قربانی به ۲۰ سال حبس و شلاق و ضبط اموال و مهدی بهرامی به ۱۲ سال حبس و شلاق و ضبط اموال و محسن قربانی به ۱۰ سال حبس و شلاق و ضبط اموال و محسن حاتمی نژاد به ۱۰ سال حبس و شلاق و ضبط اموال محکوم شدند.

وی درباره پرونده کیمیا خودرو گفت: بخشی از پرونده شرکت کیمیا خودرو قبلا رایش صادر شد و در بخش دوم رسیدگی در ایام اخیر انجام شد و دلینا فتاحی نیا، مهدی فتاحی‌نیا و مرتضی فتاحی‌نیا به جرم مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای محکوم شدند. دلینا فتاحی نیا به ۲۰ سال حبس، جزای نقدی و استرداد اموال و محرومیت از خدمات دولتی، مهدی فتاحی نیا به ۲۱ سال حبس و استرداد اموال و جزای نقدی و محرومیت از خدمات دولتی و مرتضی فتاحی‌نیا به ۱۵ سال حبس و جزای نقدی و استرداد اموال و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: ۱۴ نفر دیگر در پرونده کیمیا خودرو قبلا محکوم شده بودند و رسیدگی به پرونده صدرا نفت سپاهان انجام شد و فردی در این پرونده با تشکیل صندوق مبادرت به جلب سرمایه های مردم کرده بود که «مجید آوش» به ۲۰ سال حبس و ضبط اموال غیرقانونی محکوم شد.

وی به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده موسسه اعتباری فرشتگان گفت: این پرونده یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی است و کیفرخواست آن در شعبه ۱۵ دادسرای اقتصادی صادر و به شعبه ویژه اخلال در نظام اقتصادی ارجاع شده است و ۱۵ هزار سپرده‌گذار و مطالباتی با مبلغ هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دارد. بانک مرکزی همکاری خوبی با تخصیص خط اعتباری داشته است و نسبت به اکثر سپرده‌گذاران تا یک میلیاردتومان، از محل این خط اعتباری مطالباتشان تسویه شده و ۱۹۰ مورد از طلبکاران بزرگ و طلبکارانی که مبالغ درشتی سپرده گذاری کرده بودند باقی مانده است که نسبت به آن اقدام خواهد شد و در مورد متهمان هم حکم مناسب صادر خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره حکم پرونده ۱۱ بدهکار بانکی و شهرداری سابق گفت: من درباره تمام این ۱۱ نفر توضیح دادم که قوه قضاییه برای آن‌ها اقدامات خوبی انجام داده و برخی از محکومین آن‌ها در زندان هستند و مطالبات بانک‌ها وصول شده است در مجموع با پیگیری قوه قضائیه بالغ به ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها وصول شده قوه قضائیه بیکار ننشسته و گفتم این‌ها اقداماتی است که توسط قوه قضائیه انجام شده است. در بسیاری از موارد بعد از تشکیل پرونده تعاملات خوبی بین ما و بانک‌ها وجود دارد.

اسماعیلی درباره پرونده عیسی شریفی گفت: این پرونده رسیدگی شده و حکم در دیوان عالی کشور تایید شده و تعجب می‌کنم بعد از این اطلاع‌رسانی‌ها چرا افراد در مناظرات نسبت به این رسیدگی‌های انجام شده بی‌خبر هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روز جمعه انتخابات ریاست‌جمهوری است و آیا در زندان‌ها صندوق رای فرستاده می‌شود و آیا زندانیان حق رای دارند یا خیر؟ گفت: شرکت در انتخابات حق همه ایرانیان و تکلیف آن‌ها است و تفاوتی نمی‌کند این هم وطن کجا است. تعدادی از هموطنان در زندان هستند و حق رای دارند و تمهیدات لازم اتخاذ شده و از آنجایی که شرکت در انتخابات نیازمند اصل شناسنامه است به زندانیان ابلاغ شده تا شناسنامه آن‌ها به زندان بیاید و بتوانند در انتخابات شرکت کنند و از آنجایی که احراز هویت رکن اصلی است و این احراز هویت برخط انجام می‌شود مقدمات لازم این کار صورت گرفته است و هماهنگی لازم برای اعزام صندوق به زندان‌های سراسر کشور انجام شده است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.