کد مطلب: ۵۱۴۳۳۷

با پرکاربردترین آزمون مهاجرت تحصیلی در جهان آشنا شوید

با پرکاربردترین آزمون مهاجرت تحصیلی در جهان آشنا شوید

آزمون SAT یکی از مهم‌ترین آزمون‌ها برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی است. این آزمون مربوط به کشور یا رشته خاصی نمی‌شود و همین مساله آن را به آزمونی پرطرفدار بدل کرده است.

بسیاری از دانشگاه‌های سطح بالا و مخصوصا دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی شرایطی را تعیین می‌کنند. یکی از این شرایط گذراندن امتحان ورودی است. امتحانات ورودی زیادی در دانشگاه‌های خارجی برای پذیرش دانشجویان وجود دارد که یکی از معتبرترین آن‌ها، آزمون SAT نام دارد. اگر قصد مهاجرت و آن هم مهاجرت تحصیلی به کانادا، ترکیه و … را دارید، حتما تا انتها با ما همراه باشید. چرا که یکی از امتحانات ورودی در دانشگاه‌های جهان به خصوص کانادا و دیگر کشورهای آمریکایی، اس ای تی می‌باشد.

آزمون SAT : آزمونی همه فن حریف و پرکاربرد

آزمون SAT چیست؟

آزمون SAT یکی از مهم‌ترین آزمون‌ها برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی است. این آزمون مربوط به کشور یا رشته خاصی نمی‌شود و همین مساله آن را به آزمونی پرطرفدار بدل کرده است. آزمون اس ای تی یکی از آزمون‌های اصلی برای پذیرش در دانشگاه‌های آمریکاست. خوشبختانه این آزمون در ایران هم برگزار می‌شود و دانش‌آموزان دوازدهمی که قصد تحصیل در خارج دارند را به هدف‌شان نزدیک‌تر می‌کند. اما آیا می‌دانید که آزمون SAT چیست و به درد چه کسانی می‌خورد؟ حداقل نمره قبولی SAT چند است؟ چطور برای آزمون آماده شوم؟ و سوالات بسیار زیادی که مطمئنا برایتان پیش خواهد آمد. با ما همراه باشید تا این آزمون را به صورت کامل خدمتتان معرفی کنیم.

آزمون SAT چیست؟

آزمون SAT یک آزمون ورودی است که توسط اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌های دنیا به خصوص دانشگاه‌های کانادا و … برای پذیرش استفاده می‌شود. اس ای تی یک آزمون چندگزینه‌ای و کاغذی است و از سال ۱۹۲۶ توسط موسسه College Board برگزار می‌شود. هدف SAT این است که آمادگی یک دانش‌آموز دبیرستانی برای ورود به دانشگاه را ارزیابی کند. این آزمون دانشگاه‌ها را قادر می‌سازد تا همه متقاضیان را به کمک معیار مشخص و یکسانی مقایسه کنند.

همچنین این دانشگاه به درد همه دانش‌آموزانی که مدرک دیپلم دارند و می‌خواهند برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان شوند، باید از سد آزمون SAT عبور کنند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا، ترکیه، فرانسه، آمریکا، انگلیس و … را دارید، باید این امتحان را بگذرانید.

شاید برایتان سوال باشد که کشور ترکیه آزمون اختصاصی خود یعنی آزمون YOS را برای پذیرش دارد، اما آزمون SAT را می‌توان بخش جدایی‌ناپذیر مهاجرت تحصیلی به ترکیه دانست.

البته پیشنهاد میکنیم اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه را دارید حتما مقاله‌ی تفاوت‌های فرهنگی ایران و ترکیه را مطالعه فرمایید.

سوالات آزمون SAT سوالات آزمون SAT درباره چیست؟

آزمون اس ای تی ۲ بخش اصلی و یک بخش اختیاری دارد:

  • درک مطلب و نگارش مبتنی بر شواهد
  • ریاضیات

افرادی که متقاضی مهاجرت تحصیلی به ترکیه و کانادا و یا دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی را دارند، باید بدانند که آزمون SAT در کل ۱۵۴ سوال و یک مقاله اختیاری دارد. در بخش درک مطلب و نگارش ۱۰۰ دقیقه زمان دارید تا به ۹۶ سوال پاسخ دهید. بخش ریاضیات هم ۵۸ سوال و ۸۰ دقیقه زمان دارد. اگر هم مقاله را به اختیار بنویسید، ۵۰ دقیقه به زمان ۳ ساعته آزمون اضافه می‌شود.

حداکثر نمره‌ای که می‌توانید از این آزمون بگیرید ۱۶۰۰ است. نمره هر بخش بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ است و نمره کل شما از مجموع آن‎‌ها تشکیل می‌شود. اگر تمرین اختیاری را تکمیل کنید، نمره جداگانه‌ای برای آن دریافت خواهید کرد.

در آزمون SAT می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافی، نمره خود را برای حداکثر ۴ موسسه آموزشی ارسال کنید. برای این کار باید نام و کد دانشگاه‌ها را به موسسه برگزاری اعلام کنید. حداکثر ۹ روز بعد از برگزاری آزمون، این نمرات در دسترس خواهند بود.

نکته مهم: آزمون SAT نمره منفی ندارد. اگر جواب‌ها را خالی بگذارید، هیچ سودی برایتان نخواهد داشت. پس اگر مطمئن نیستید، با خیال راحت شانس‌تان را امتحان کنید.

حداقل نمره قبولی SAT چند است؟

نمره قبولی ایده‌آل در آزمون SAT طبق سطح انتظارات و فشردگی رقابت برای دانشگاه و رشته مد نظرتان مشخص می‌شود.میانگین نمره SAT بین تمام شرکت‌کنندگان برابر با ۱۰۶۰ است. البته این نمره برای قبولی در دانشگاه‌های مطرح اصلا کافی نیست. در آزمون سال ۲۰۱۹، میانگین نمره ۱۰ درصد برتر شرکت‌کنندگان برابر با ۱۴۵۰ بود. در همان سال، ۲۰ درصد برتر شرکت‌کنندگان میانگین نمره ۱۳۵۰ را ثبت کردند. بنابراین برای قبولی در دانشگاه دلخواهتان، باید نهایت تلاش‌تان را بکنید.

خوشبختانه آزمون SAT برای تکرار آزمون محدودیتی قائل نشده است. پس اگر از نمره خود راضی نبودید یا نتوانستید پذیرش دانشگاه را بگیرید، می‌توانید دوباره آزمون دهید. اعتبار ۵ ساله نمره آزمون هم به شما کمک می‌کند تا نگران منقضی شدن نمره دلخواه‌تان نباشید.

SAT بهتر است یا ACT؟

آزمون ACT بسیار مشابه SAT می‌باشد و هر دو برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، ترکیه و دیگر دانشگاه‌های آمریکا و سایر کشورها کاربرد دارند. بیشتر کالج‌ها و دانشگاه‌ها نمره هر دو آزمون را می‌پذیرند و ترجیح خاصی بین آن‌ها قائل نمی‌شوند. بنابراین، دانشجویانی که به دنبال پذیرش هستند، معمولا در هر دو آزمون شرکت می‌کنند. با تغییراتی که در سال ۲۰۱۶ در آزمون SAT اعمال شد، کسب نمرات رقابتی در هر دو آزمون برای دانشجویان آسان‌تر شده است.

بهترین راه برای این که بفهمید کدام آزمون بیشتر به درد شما می‌خورد، شرکت در آزمون‌های آزمایشی آن‌هاست. محتوا و سبک هر دوی این آزمون‌ها بسیار مشابه است. بنابراین، فهمیدن این که سوالات کدام آزمون برای شما چالشی‌تر است یا فشار زمانی کدام را بهتر می‌توانید مدیریت کنید، راهنمای خوبی برای انتخاب بین آن‌ها خواهد بود.

اگر قصد مهاجرت به ترکیه، کانادا و یا هر کشور دیگری را دارید، اما از شرایط مهاجرت تحصیلی به آن‌ها خبر ندارید، به راحتی می‌توانید همین حالا با موسسه مهاجرتی طینت به آدرس www.Tinat.group تماس بگیرید تا شما را به صورت کامل در رابطه با هر نوع مهاجرت اعمم از مهاجرت تحصیلی، کاری، تجاری و … آشنا کنیم. همچنین مشاوران ما در تیم طینت، از اولین قدم مهاجرتی تا زمانی که شما در کشور مقصد خود مستقر شوید، همراه شما خواهند بود. در تمامی مراحل اداری و … شما از مشورت و راهنمایی تیم طینت برخوردار خواهید بود تا دچار مشکل و اختلالی در روند مهاجرت خود نشوید.

منبع این مقاله : آزمون SAT ؛ شاه‌کلید دانشگاه‌های جهان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.