کد مطلب: ۱۹۷۹۷۶

پول مردم را پس بدهید

پول مردم را پس بدهید

هتل‌هایی که به خاطر کنسلی پروازها و جا ماندن مسافران حاضر نیستند پول مردم را پس بدهند، صد‌درصد متخلف شناخته می‌شوند و مردم تخلف آن‌ها را گزارش کنند.

ولی تیموری ـ مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ـ با بیان این مطلب گفت: ما در شرایط «فورس‌ماژور» قرار داریم که روی این قاعده هیچ یک از هتل‌ها و آژانس‌ها حق ندارند از مردم پولی بابت کنسلی اقامتگاه و پرواز، کسر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، او توضیح داد: در قرارداد آژانس و هتل، بندی وجود دارد که به شرایط «فورس‌ماژور» یا «فوق‌العاده» اشاره شده، مثل حالا که پروازها و یا هتل‌ها، اِرادی توسط مسافر کنسل نشده‌اند، بلکه شرایط جوی عامل لغو شدن آن‌ها بوده است. بر این ضابطه، هتل یا آژانس نمی‌تواند مسافر را جریمه کند و یا درصدی را بابت کنسلی کم کند و طبق تعهدات تعریف شده خدمات تعریف شده‌ای را هم به مسافر بدهد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: در چند روز گذشته شکایت‌هایی را از این تخلف‌ها دریافت کرده‌ایم و فعلا تلفنی آن‌ها را رفع و رجوع می‌کنیم تا حق مردم ضایع نشود.

از مردم هم می‌خواهیم اگر با موارد مشابه روبرو شدند آن را به اداره‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان تابع خود گزارش کنند. اگر این تخلفات در استان‌ها پیگیری نشد، ما در کمیسیون عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آن را رسیدگی می‌کنیم.

تعزیرات حکومتی استان تهران نیز روز سه‌شنبه با بررسی وضعیت فروش بلیت در آژانس‌های گردشگری، گزارش کرده که قیمت‌ها تا 4 برابر افزایش داشته است. محمدعلی اسفنانی ـ مدیرکل این اداره هم گفته؛ اگر افراد نتوانند مدارک لازم ارائه دهند، به طور قطع به شدیدترین وجه ممکن با آنها برخورد خواهد شد و بالاترین میزان جریمه قانونی را برای آنها در نظر خواهیم گرفت.

بنا بر گزارش برخی اداره‌های میراث فرهنگی و گردشگری، بعضی از هتل‌ها برای لغو رزرو اتاق، برخلاف اظهارات مدیرمل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، با شرایط حاضر برخورد «عادی» داشته و مردم را به خاطر کنسل کردن رزرو اتاق، جریمه کرده‌اند. هتل‌هایی هم بوده‌اند که حتی حاضر نشده‌اند درصدی از پول را کسر کنند و همهٔ پول دریافت شده را به عنوان جریمه نگه داشته‌اند.

تعزیرات حکومتی از مردم خواسته در صورت مشاهده تخلفاتی از این دست، از سامانه 135 و 124 گزارش دهند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.