کد مطلب: ۲۵۲۷۱۴

پژوهشگر ایرانی در میان شکسپیرشناسان جهان

پژوهشگر ایرانی در میان شکسپیرشناسان جهان

مجید سرنی‌زاده، کارگردان و پژوهشگر تاتر مقاله «ارائه چارچوبی برای اجرای نمایشنامه‌های شکسپیر بر مبنای تحلیل عرفانی داستان‌های مثنوی مولانا» را در سومین دوسالانه بین‌المللی انجمن شکسپیر آسیا ارائه می‌کند.

سومین کنفرانس بین‌المللی دو سالانه انجمن شکسپیر آسیا به میزبانی کشور فیلیپین و با همکاری دانشگاه فیلیپین، دانشگاه آنتنو مانیل، کالج هنر و ادبیات مانیل، 7 الی 9 خرداد ماه در مرکز هنر معاصر مانیل برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت‌کنندگان در این گردهمایى بزرگ، شکسپیرشناسان و پژوهشگرانی از دانشگاه‌های سراسر جهان هستند و مجید سرنی‌زاده در این مطالعه چارچوبی برای اجرای آثار شکسپیر مبتنی بر اندیشه و فلسفه شرقی و ایرانی ارائه می‌کند که در پنل بینافرهنگی در تاریخ 8 خردادماه مقاله خود را در قالب سخنرانی ارائه می‌شود.

این کنفرانس با تاکید بر شناخت زوایای مختلف آثار ویلیام شکسپیر، در رابطه با عناصر اجتماعی، اقتصادی و اقلیمی بر محورهایی چون شکسپیر و اقتصاد تاتر، شکسپیر و تبادلات فرهنگی، شکسپیر و مهاجرت، شکسپیر و کارآفرینی فرهنگی، شکسپیر و کتاب و … برگزار می‌شود.

مجید سرنى‌زاده پیش از این یک دوره کاندیدای دریافت جایزه دکترفرهاد ناظرزاده کرمانی بوده و در سال 1395جایزه پژوهش برتر همایش ملی اقتصاد فرهنگ را دریافت کرده است.

او تجربه ارائه سخنرانی در سمپوزیوم تاتر تجربی آکادمی تاتر شانگهای، شرکت در چند دوره کنفرانس بین‌المللى مطالعات اجرا و دعوت برای سحنرانی در کنفرانس‌های علمی در کشورهاى چین، آلمان، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی را در کارنامه دارد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.