کد مطلب: ۵۰۵۲۵۵

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت:

پیش‌بینی آرامش بازارها و افت تورم

پیش‌بینی آرامش بازارها و افت تورم

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماه‌های اخیر، امیدوارم به تدریج شاهد آرامش بیشتر در بازارها، ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همتی در یادداشتی نوشته است: امروز، وعده الهی تحقق یافت و دشمن شماره یک مردم ایران با آبروریزی مطلق به انتهای پرونده رذالت بار خود رسید.

از ۱۵ مرداد ۹۷ که تحریم‌ها و فشار حداکثری آغاز شد تا ۱۵ آبان که تحریم بانک مرکزی و بانک‌های کشور را شامل شد، بی‌سابقه‌ترین تحریم غیرقانونی وضع شده علیه اقتصاد کشورمان بود. تا حدی که هیچ یک از بخش‌های اقتصاد و تجارت خارجی ایران نبود که مشمول تحریم‌ها واقع نشده باشد.

در سال ۹۸ و سال ۹۹ ( تاکنون ) درآمد ناشی از صادرات نفت ایران جمعاً کمتر از ۲۰ میلیارد دلار و دسترسی بانک مرکزی به آن نیز بسیار کمتر بود. این در حالی است که درآمدهای ارزی سالانه ناشی از صدور نفت، در سال‌های قبل، همراه با دسترسی
به آن، سالانه بیش از ۴۰ میلیارد دلار بوده است.

بی‌شک ملت بزرگ ایران، با مقاومت تحسین برانگیز و علی‌رغم سختی‌ها و مشکلات ناشی از گرانی‌ها، عمدتاً برخاسته از آثار تحریم‌ها، پیروز این میدان است.

با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماه‌های اخیر از یک طرف و گشایش‌های آغاز شده در خصوص برخی منابع بانک مرکزی، همان‌گونه که قبلاً اعلام کردم، امیدوارم به تدریج شاهد آرامش بیشتر در بازارها، ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم باشیم.

IMG 20210107 184750 764

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه پیروزی ای؟
    مردم بخاطر سیاست های غلط و خودخواهی شماها تو این ۳ سال بدبخت شدن!
    قدرت خرید مردم یک سوم شده.
    معیشت مردم مگه شوخیه؟
    شماها که مدیر هستین هر سال افزایش حقوق ۵۰ درصدی میگیرین بعد کارگر و کارمند بدبخت ۲۰ درصد
    معلومه به تو سخت نگذشته! حقوقت با تورم زیاد شده

  • ناشناس

    جناب رییس سلام علیکم
    افت بورس رو هم شامل می شه؟

  • ناشناس

    تو خودت تورمی

  • ناشناس

    خخخ
    آرامش قبل از طوفان

  • ناشناس

    ببینیم دیگه بهانه ای نمیارید

  • ناشناس

    مردم رو به خاک سیاه نشوندید!!!نه توروخدا ازاین هم گرونترکنید!!!
    ولی هرکاری هم که انجام دهیدواسه تورم، قطعانمیتوانیم به قدرت خریدچندسال پیش برگردیم!اون کسایی که نه خونه ونه ماشین داشتن!متضررترین اشخاص شدن!

  • ناشناس

    شب درار است و قلندر بیدار. فکر کردید یه رئیس جمهور تو یه کشور دیگه عوض شه شما بیاید اعتبار کاهش تورم رو برای خودتون بخرید. ضمنا مطمئنم که حتی همین پیش بینی تون هم درست در نخواهد آمد. این خط این نشان

  • ناشناس

    مسخره خودتی

  • ناشناس

    مردم گرسنه ام چی میگیییید شماها فقط حرف فقط ضر…

  • ناشناس

    هیچوقت تا زمانیکه مشکل با امریکا حل نشود هیچ چیز درست نمیشه همش به نفع دولتی ها و ارزبگیران است که دلار بالا باشد حالا مردم تو فشار باشن اصلا مهم نیست