کد مطلب: ۳۸۲۴۰۰

نظرسنجی کیتکو ۱۴ ژوئن؛ پیش‌بینی ادامه رشد قیمت جهانی طلا

نظرسنجی کیتکو 14 ژوئن؛ پیش‌بینی ادامه رشد قیمت جهانی طلا

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در چهاردهم ژوئن منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند و بر این باورند که فلز زرد با رشد بیشتری مواجه خواهد شد.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه به هزار و 341 دلار و 55 سنت رسید. این بالاترین نرخ طلا طی 14 ماه گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در چهاردهم ژوئن منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند و بر این باورند که قیمت طلا با رشد بیشتری مواجه خواهد شد.

افزایش قیمت این فلز گرانبها در هفته‌های اخیر تحت تاثیر ادامه تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و شرکای اقتصادی‌اش از یک‌سو و گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو بوده است.

نشست کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو آمریکا قرار است پیش از پایان تابستان سال جاری برگزار شود. در عین حال، حمله به دو تانکر نفتی در خاورمیانه موجب افزایش تقاضا برای فلز زرد شده است.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو ، 22 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 16 نفر معادل 73 درصد، افزایش قیمت و سه نفر معادل 14 درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند. همچنین سه نفر معادل 14 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

همچنین از میان 558 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 389 رای‌دهنده، معادل 70 درصد افزایش قیمت طلا و 122 نفر، معادل 22 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 47 رای‌دهنده یا هشت درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته هم اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین بودند.

افشین نبوی، تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه‌گذاری ام‎کی‌اس معتقد است: با افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا و همچنین وضع و لغو تعرفه‌ها از سوی ایالات متحده، به نظر می‌رسد ظرفیت بالایی برای رشد بازار جهانی طلا وجود دارد.

جیم وایکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو هم بر ادامه روند صعودی بازار طلا تاکید کرده است.

به گفته فیل فلین، تحلیلگر ارشد پرایس فیوچرز گروپ، افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی از یک‌سو و نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهان از سوی دیگر، ورود طلا به بازار خرسی را موجب شده است. پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه داشته باشد و جذابیت طلا به عنوان یک دارایی‌ امن برای سرمایه‌گذاران بیشتر شود.

بر اساس پیش‌بینی‌های مارک لیبویت، تحلیلگر ارشد موسسه وی‌آر گلد، قیمت جهانی طلا به زودی به هزار و 370 دلار خواهد رسید.

اوله هنسن، تحلیلگر ارشد ساکسوبنک اما به روند صعودی قیمت طلا در آینده نزدیک خوش‌بین نیست. به عقیده او برخلاف نظر سرمایه‌گذاران و تحلیلگران احتمالا کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو در ماه جولای انجام نخواهد شد. با این حال او معتقد است که در آینده به دنبال آهسته شدن رشد اقتصادی آمریکا، در نهایت فدرال‌رزرو به کاهش نرخ بهره تن خواهد داد.

نیل ملور، استراتژیست ارشد ارزی در بانک نیویورک ملون، نیز نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت طلا و شاخص دلار ندارد. به عقیده او کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا احتمالا در ماه‌های آینده انجام خواهد شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.