کد مطلب: ۶۷۶۴۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس امروز/ اخباری که برای سهامداران مهم است

پیش‌بینی بورس امروز/ اخباری که برای سهامداران مهم است

بورس دیروز افت کمتر از یک درصدی را ثبت کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس در دومین روز کاری هفته، روند متعادلی را تجربه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس روز گذشته افت ۱۲ هزار و ۸۳ واحدی را تجربه کرد در سطح یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند منفی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

پیمان حدادی، دستیار رئیس سازمان بورس در خصوص تصمیمات شورای‌عالی بورس گفت: ازمان خصوصی سازی اجازه داده شد که در صورت درخواست شرکت های غیربورسی سرمایه پذیر سهام عدالت در رابطه با افزایش سرمایه اقدامات لازم را انجام دهد. دوم آنکه سازمان خصوصی سازی با همکاری شرکت سپرده گذاری در پایان شهریور سال جاری سود سهام عدالت از محل سود شرکت های غیر بورسی را پرداخت کند.( ایسنا )

پرداخت این سود می‌تواند تاثیر مثبتی روی معاملات و اعتماد به بورس داشته باشد.

افزایش سود صنایع بورس

طبق گزارش اوپک، درآمد نفتی ایران در سال ۲۰۲۱ به ۲۵.۳ میلیارد دلار رسید و ۳ برابر سال ۲۰۲۰ بود. با روی کار آمدن دولت سیزدهم، فروش نفت از روزی ۴۰۰ هزار بشکه به بیش از یک میلیون بشکه رسیده است.( ایرنا )

افزایش فروش سودآوری صنایع نفتی را افزایش دهد و این موضوع به نفع بازار سرمایه است.

نرخ بهره بین بانکی افزایش یافت و به ۲۰٫۸۵ درصد رسید.( بانک‌مرکزی )

این افزایش نرخ بهره بین بانکی در بلند مدت به نفع بورس است.

مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل در توییتی نوشت: ‏به دنبال انجام مذاکرات دوحه، مرحله بعدی مذاکرات را با اتحادیه اروپا هماهنگ خواهیم کرد. تیم ما آماده تعامل سازنده برای دستیابی به یک توافق است. چنانچه آمریکا واقع بینانه عمل کند و عزم جدی برای اجرای تعهدات خود داشته باشد، توافق دور از دسترس نیست.(توییتر)

در صورت انجام توافق، بازار سرمایه در بلند مدت سودآوری خوبی برای سهامداران خواهد داشت.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هم متعادل وهم کمی منفی یعنی چی

  • ناشناس

    با این تورم بورس صعودی میشود و هیچ کاری حتی شاخص سازی نمی تواند جلوی رشد بگیرد

  • ناشناس

    بازار دستوری و دستکاری شده است هر سهمی که منفی ۵ بخری فردا مثبت زیر همون قیمت شده و دوماهه که اینجوری دارن منفی میکنن و همه رو تو تله میندازن
    کلاهبرداریه

  • ناشناس

    اجازه بدهید بورس رشد کند،بازار مایحتاج مردم سر به فلک کشیده،چطوریه بازار ارزاق از دستتون خارج شده بعد بازار بورس در کنترل کامله،حاشا و کلا!!!!