خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۷۱۲۱

پیش‌بینی بورس امروز ۱۳ شهریور / شاخص در مسیر صعودی؟

پیش‌بینی بورس امروز ۱۳ شهریور / شاخص در مسیر صعودی؟

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بورس شاخص کل توانست تا حدی اصلاح و ریزش را جبران کند و در محدوده یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد قرار بگیرد. اما پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار هفته پیش رو به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی هفتگی بازار سهام به تجارت‌نیوز گفت: هفته آینده روند بازار سهام با پیشروی تک سهم‌ها خواهد بود و تحرکات متعادل و خنثی را برای شاخص خواهیم دید.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه هم در همین مورد گفت: بازار هفته آینده خنثی است و گروه فرآورده‌های نفتی و سیمانی پیشرو خواهند بود. همچنین محمد خبری‌زاده دیگر کارشناس بازار سهام هم معتقد است هفته آینده بازار خنثی رو به مثبت خواهد بود و تک سهم‌ها مثبت‌های بازار هستند.

حسین مرید سادات هم درباره بازار هفته آینده به تجارت‌نیوز گفت: بازار هفته آینده صعودی است و گروه‌های پیشرو فلزات اساسی و شیمیایی‌ها هستند.

پیش‌بینی بورس هفته سوم شهریور از نگاه کارشناسان بازار سرمایه

پیام الیاس کردی، حسین مرید سادات، مهشید داداش‌زاده و سلمان نصیرزاده هم پیش‌بینی کرده‌اند بازار سرمایه با روندی خنثی باشند. در مجموع ۲۵ درضد از کارشناسان روند بازار را مثبت و ۱۶٫۷ درصد روند بازار را برای هفته آینده منفی ارزیابی کردند. همچنین علی عصاری و امیرحسین نام‌آور هم برای هفته آینده روند بازار را منفی ارزیابی کردند.

دنیای اقتصاد نوشت:

در مسیر صعود

بازار سهام روز گذشته بالاخره به‌مدار صعود بازگشت و در حالی‌که با پایین رفتن از سطح روانی یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در روز سه‌شنبه بسیاری را برای افت بیشتر آماده کرده بود، مجددا به ‌ابرکانال ۵/ ۱میلیون واحدی بازگشت. در‌این روز رشد ۶۴/ ۱درصدی شاخص‌بورس سبب شد تا قرارگرفتن‌این نماگر در محدوده یک‌میلیون و ۵۲۰ هزار واحد سرمایه‌گذاران خرد را به‌تداوم روند صعودی هفته‌های قبل امیدوار کند. بر‌این اساس معاملات روز گذشته در حالی خاتمه یافت که حقیقی‌های بازار بیشتر از حقوقی‌ها سهام خریدند و همین امر سبب شد تا میزان خالص خرید حقیقی در‌این روز به‌۵۰۲ میلیارد تومان برسد که بیشترین رقم ورود سرمایه حقیقی در حدود یک‌ماه گذشته بود. به‌موجب‌این میزان از تقاضا طی روز یاد‌شده ارزش معاملات خرد به‌۷ هزار و ۱۶میلیارد تومان رسید که‌این میزان کمترین مقدار از ۳۱ مردادماه در سال‌جاری است.‌اینطور که به‌نظر می‌رسد کم‌بودن ارزش معاملات خرد در‌این روز تا حدی ناشی از عدم‌اطمینان بازار نسبت به‌تغییرات احتمالی در روزهای تعطیل آخرهفته بود که البته رفتار سنتی بورس‌بازان در پایان هفته تقریبا همیشه همین‌گونه بوده است. گفتنی است در‌این روز از مجموع از ۳۴۰ نماد معامله شده، ۴۰ درصد از کل نمادها معادل ۱۳۵نماد صف خریدی به‌ارزش ۹۴۸ میلیارد تومان داشتند و در مقابل صف فروشی با ارزش ۳میلیارد تومانی در ۳نماد بورسی مشاهده شد. به‌نظر می‌رسد که یکی از بهترین راه‌ها برای حمایت از بازار در روزهای آتی دوری از اعمال تغییرات به‌دور از انتظار و در عین حال جهت‌گیری‌های سنجیده و غیر‌تنش‌زا است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام
    لطف تکراری با عنوان جدیدثبت نکنید.
    لااقل متنش رو عوض کنید.

  • ناشناس

    امروز از نیمه دوم اکثر نمادها صف خرید میشن… فرصت خرید رو از دست ندید

  • ناشناس

    “در مجموع ۲۵ درضد از کارشناسان روند بازار را مثبت و ۱۶٫۷ درصد روند بازار را برای هفته آینده منفی ارزیابی کردند. همچنین علی عصاری و امیرحسین نام‌آور هم برای هفته آینده روند بازار را منفی ارزیابی کردند.”
    اقلا یکجایی یادداشت کن تجارت نیوز اگر این هفته صعودی بود دیگه از اینا نظر نخواه باشه؟

  • شاپور

    سلام اینا چیه میزارین لطفا پیگیر فروش سهام عدالت باشین