خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۵۸۴۹

کارشناس بازار سرمایه پاسخ می‌دهد:

پیش‌بینی بورس بعد از تعطیلات / فشار فروش در بازار بعد از تعطیلات موقتی است

پیش‌بینی بورس بعد از تعطیلات / فشار فروش در بازار بعد از تعطیلات موقتی است

چند روزی است که بازار سرمایه به دلیل گسترش کرونا تعطیل شده است. پیش‌بینی کارشناسان از روند بورس بعد از تعطیلی‌ها چه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه در روزهای گذشته روند مثبتی را گذراند. شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید و معاملات خرد بورس هم توانست رکورد خوبی را ثبت کند. در یک ماه گذشته بازار سرمایه با روند مثبت نمادهای کوچک بازار پیش رفت. تا جایی که شاخص کل هم‌وزن به کانال ۴۰۰ هزار واحد رسید و رشد قابل توجهی را داشت.

بازار سرمایه در روزهای گذشته با لیدری گروه‌های پالایشی پیش رفت. گزارش‌های مالی شرکت‌های پالایشی و افزایش نرخ در این گروه به روند مثبت بازار کمک کرد تا دیگر گروه‌های وابسته به این نمادها تحرکات صعودی را داشته باشند.

در هفته‌های گذشته تقاضا در بازار شدت گرفت و میزان صف‌های فروش روند کاهشی گرفتند. تا جایی که قفل نمادهای کوچک بازار شکسته شدند و نقدینگی وارد این نمادها شد. میزان نقدینگی و سرمایه در گردش بازار، در این روزها اندک بوده و نتوانسته تمامی گروه‌ها را مثبت کند و به طور مقطعی صنابع مختلف توانستند روند مثبتی را داشته باشند.

حالا چند روزی است که بازار سرمایه به دلیل گسترش کرونا تعطیل شده است. پیش‌بینی کارشناسان از روند بورس بعد از تعطیلی‌ها چه خواهد بود؟

حمیدرضا دانش کاظمی، کارشناس و نماینده کانون‌ها در شورای عالی بورس درباره روند بازار در روزهای آینده گفت: مجامع شرکت‌های بورسی به طور کلی اخبار مثبتی را به بازار سرمایه داده‌اند. گزارش‌های منتشر شده در مجامع نشان می‌دهد شرکت‌ها درآمدهای خوبی را کسب کرده‌اند.

وی افزود: بعد از تعطیلی‌های چند روز به نظر می‌رسد با فشار عرضه در بازار مواجه باشیم البته این اتفاق موقتی خواهد بود و دوباره بازار به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد.

کاظمی درباره روند بازار بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید اظهار کرد: تحرکات بازار بستگی به انتخاب وزاری اقتصادی دارد گزینه‌های پیشنهادی و پیش‌بینی شده نشان می‌دهد که دید مثبتی نگاه به بازار سرمایه دارند و سیگنال‌های مثبتی را به بازار می‌دهند.

دانش کاظمی در بخش دیگری درباره تاثیر کسری بودجه سال جاری بر بازار سهام گفت: طبیعتا به دلیل تورم کسری بودجه تاثیرات مخربی را در اقتصاد خواهد گذاشت.اما تورم در اقتصاد می‌تواند به درآمد شرکت‌ها و سودآوری آن‌ها کمک کند. و طبعا بازار سرمایه هم از این طریق رشد خوبی را خواهد داشت.

وی درباره پیش‌بینی قیمت ارز همچنین گفت: نرخ دلار کاملا بستگی به عملکرد دولت وکسری بودجه خواهد داشت و اگر سیاست‌های دولت هیجانی باشد انتظار رشد قیمت دلار را باید داشته باشیم. باید توجه داشته باشیم در کوتاه مدت قیمت دلار در محدوه‌های فعلی ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان نوسان خواهد داشت.

آخرین اخبارمرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همانطور که دستوری بازار رو تعطیل کردن بایستی همانطور هم دستور بفرمایند روز دوشنبه بازارگردانها فقط خریدار باشند.

    • ناشناس

      بعضی حرفهای بی ربط میزنند جواب میخواند چرا نمی ذاری؟ خودت موافقشونی؟

    • ناشناس

      دستوری تعطیل کردن??? توهم تئوری توطئه

  • علیرضا اعتمادی

    چه خبره ، هی داد می زنید روز دوشنبه بازار منفیه
    بخدا بازار روز دوشنبه مثبت خواهد بود
    هرچی اینا بگن عکسش اتفاق می افته

  • ناشناس

    چرا حرف تو دهن سهامدار میندازید کدوم فشار فروش هنوز که تعطیلات تموم نشده معامله‌ای نشده که فشار فروش باشه که در موردش تحلیل میکنید اون چیزی که هست رو تحلیل کن نه توهمات خودتون رو

    • ناشناس

      با با منضورشون اینکه بعد از تعطیلات شاید بعضیها پول لازم باشن بخوان بر داشت کنن کمی مثلا

    • ناشناس

      درسته داداش ولی بذاره تعطیلات تموم بشه فشار فروش بالا بره بعد تحلیل کنه که موقتیه یا دائمه

  • ناشناس

    کسری بودجه یعنی متاسفانه تورم قبل تورم هم اول کمبود هست تا به گرونی راضی بشی
    تورم هم یعنی افزایش همه بازارها که یکیش و از همه بیشتر قیمت سهامه

  • ناشناس

    با این رکود و رشد اقتصاد کم و تحریم ها امید بورس بازان به تورمه خخخخ

    • ناشناس

      امید دلاربازها و بقیه دلالها به چیه؟ هههه خخخخ

    • ناشناس

      اگه کارمندی امیدت به تعطیلی کروناست اگه کارگر یا کارمندی فعلا هم که هرچی حقوق کارگر و کارمند و همه کسری بودجه امسال از جیب سرمایه گذاران بورس بوده اگر هم کاسبی اگه بورس نبود همین نقدینگی هم که از طریق بورس اومد تو جامعه نبود همین مشتری هم نداشتی اگرم دلال بازارهای دیگه هستی که منتظری از بورس پولها بیاد بیرون کلاه مردم رو برداری حرف نزنی بهتره
      خلاصه امسال همین بورس با این تحریم و رکود که گفتی بود اقتصاد را نجات داد ولی به قیمت ضرر و از جیب همون سرمایه گذاری که میگی بورس باز

  • ناشناس

    فشار خرید در روز دوشنبه بالاست آقای کارشناس

  • ناشناس

    باز این کارگزاران برای منفی مثبت کردن و جمع کردن کارمزد بیشتر تشویق به فروش و بعد خرید می کنن این وسط ففط تحلیل گر ها هم از قوم خویش کار گزاران هستن

  • ناشناس

    خوده ذات این تیتر و این خبر به خواننده القا میکنه بازار ریزشی خواهد بود بدون ارائه هیچ دلیل و استدلال و این یعنی همون تلقین های روانی با مقاصد خاص و مرموز

  • ناشناس

    قشنگ معلوم دارن از صعودی بودن بازار عذاب میکشن الکی شروع کردن به گفتن عرضه زیاده انگار تو این چند مدت ۱ مبلیون رفته بالا.مردم فقط مواظب سهمهاتون باشین تو این قیمتها ارزون ندید بره