کد مطلب: ۷۲۹۲۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی بورس شنبه؛ محدوده حمایت و مقاومت شاخص کل کجاست؟

پیش‌ بینی بورس شنبه؛ محدوده حمایت و مقاومت شاخص کل کجاست؟

شاخص کل بورس با رشد 0.18 درصدی شاخص کل، 2 هزار و 533 واحد افزایش یافت و با ایستادن در ارتفاع یک میلیون و 410 هزار و 188 واحدی هفته را به پایان رساند. حالا این سوال مطرح است که بازار روز شنبه را چگونه سپری خواهد کرد؟

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، بورس تهران امروز چهارشنبه 2 آذر 1401 شاهد برتری نسبی خریداران بود. شاخص کل بورس ضمن رشد 0.18 درصدی 2 هزار و 533 واحد افزایش یافت و به ارتفاع یک میلیون و 410 هزار و 188 رسید.

نماگر هم‌وزن بازار سرمایه نیز با عملکردی بهتر به واسطه جریان معاملاتی خوب گروه‌های غذایی، خدمات رفاهی و برق و همچنین گروه بانکی 0.45 درصد رشد ثبت کرد. شاخص یاد شده گام هزار و 816 واحدی در جهت افزایش برداشت و به محدوده 407 هزار و 302 واحد رسید.

حسین مرید‌سادات، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره معاملات امروز بازار گفت: بازار امروز به نسبت معاملات خوبی را پشت سر گذاشت. از نوع معاملات روز گذشته می‌توانستیم حدس بزنیم که تقاضا امروز نقش پررنگ‌تری در بازار خواهد داشت. اتفاقاتی نظیر صف خرید شدن خساپا و تعادل جاری در بازار گویای جوانب بازار بود. بسیاری از فعالان بازار این امید را دارند که بازار بتواند حرکت متعادل رو به بالایی را از خود نشان دهد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در مجموع پس از معاملاتی که در تابلو بورس امروز داشتیم، به نسبت اعداد و ارقام قابل قبولی را شاهد بودیم. ارزش معاملات 5 هزار و 300 میلیارد تومانی در مجموع معاملات حقیقی و حقوقی، 8 میلیارد و 800 میلیون برگه سهامی که بین خریداران و فروشندگان دست به دست شد گویای این موضوع است که بازار در این محدوده خریدار دارد. اما باید پذیرفت که پول، بیشتر در سهام کوچک در جریان است.

مریدسادات با اشاره به صندوق‌های قابل معامله بورس گفت: امروز حدود 180 میلیارد تومان خروج پول از صندوق‌های سهام و حق تقدم‌ها را داشتیم. همچنین حدود 519 میلیارد تومان ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت رقم خورد. معمولا چهارشنبه هر هفته ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت از سوی سهامداران حقیقی اتفاق می‌افتد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نگاه به آمار ورود و خروج پول به صنایع نشان دهنده این است که بیشترین ورود پول به صنعت چند رشته‌ای‌ها‌ به میزان 38 میلیارد تومان در صدر قرار گرفتند. به طور دقیق‌تر نماد وبانک از این گروه میزبان بیشترین ورود پول بود. همچنین سنگین‌ترین صف خرید در روز جاری متعلق به این نماد بود. از سوی دیگر گروه خودرویی با 25 میلیارد، فرآورده‌های نفتی با 23 میلیارد و صنعت بیمه نیز با 23 میلیارد بیشترین خروج پول را بین صنایع تجربه کردند. این نشان‌دهنده این است که پول در صنایع کوچکتر گردش پیدا کرده است.

پیش‌بینی بورس شنبه

مریدسادات اظهار کرد: با توجه به ارزش و حجم معاملات که امروز بر روی تابلو معاملات نقش بست و همچنین اعداد و ارقامی که شاخص کل و نماگر هم‌وزن نشان ‌می‌دهند احتمال قوی بر متعادل بودن بازار در روز شنبه است. اما توجه به این نکته برای پیش‌بینی جریان دادوستدهای روز شنبه حائز اهمیت است که قیمت آخرین معامله نمادهای بزرگی نظیر خگستر، خودرو، شتران و وساپا پایین تر از قیمت پایانی ‌آن‌هاست. این اتفاق حاکی از فشار فروش موجود در این نمادها و به طور کلی بازار است. به همین دلیل نمی‌توانیم بازار شنبه را یک بازار سبز یکپارچه پیش‌بینی کنیم.

حمایت و مقاومت پیش‌روی شاخص کل بورس

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین نیاز بازار تعادل رو به بالاست، گفت: ما نیاز نداریم شاخص کل بورس 40 هزار یا 50 هزار واحد در یک روز رشد کند. بلکه رشد کوچک شاخص کل اما رشد اکثریت سهام اتفاق مطلوب‌تری برای بازار سرمایه است. محدوده یک میلیون 410 هزار واحد حمایت بسیار معتبری برای شاخص کل در شرایط کنونی به شمار می‌آید. همچنین ارتفاع یک میلیون 450 هزار واحدی مقاومت اول برای نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در معاملات هفته بعد است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: برای شاخص هم‌وزن نیز با قرار گرفتن در محدوده 407 هزار واحدی حاکی از عملکرد مناسب سهام کوچک است. محدوده‌های 402 هزار حمایت محکمی زیر پای این نماگر است. همچنین هدف پیش روی شاخص یاد شده 415 هزار واحد است.

در پایان مریدسادات درباره شرایط کنونی بازار افزود: برای کسانی که سهامدار هستند، سهامداری با رعایت حد ضرر منطقی اولویت اول است. اما به خریداران توصیه می‌کنم خرید هیجانی نداشته باشند و به اینکه چه سهمی را در چه قیمتی خرید می‌کنند آگاه باشند.

خبرهای بیشتر درباره بورس را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سهامدار

    بورس فعلا دستوری مهار می شود .در عرض سه چهار دقیقه می تونن همه سهم ها را صف خرید بکنن.و یک ماه کل سهام صف خرید بشوند.پیشگویی کارشناسان فعلا کارساز نیست…..

  • ناشناس

    بورس جای کسب درآمد جهت امرار معاش نیست.فعلا جای سوزاندن سرمایه ی مردم دلاور هست.نباید حرف کارشناسان اعتماد کرد.فقط دو روز نوسان میگیرن و سهم را ول میکنن.برای سرمایه گزاری سه ساله باید در بورس ماندگار بود.