کد مطلب: ۶۴۴۹۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس شنبه/ کدام گروه بورسی آماده رشد است؟

پیش بینی بورس شنبه/ کدام گروه بورسی آماده رشد است؟

بورس امروز کمتر از یک درصد رشد کرد و در کانال ۱٫۴ میلیونی باقی ماند. به گفته کارشناسان نزول و اصلاح بورس طبیعی است و شنبه هفته آینده شاخص متعادل‌تر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز روند متعادلی را پشت سر گذاشت. در پایان معاملات روز چهارشنبه شاخص بیش از هشت هزار واحد رشد کرد و در نهایت به محدوده یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحدی رسید.

در این هفته وزارت صمت، بخشنامه‌‌‌‌‌‌‌ای با عنوان وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی منتشر کرد. برخی کارشناسان می‌گویند این موضوع علت سرخ‌پوشی بازار است.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان عقیده دارند که بازار به دنبال بهانه برای اصلاح بود و این بخشنامه توانست به نزول بورس کمک کند.

چرا بورس منفی شد؟

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بورس شنبه روند متعادلی را تجربه می‌کند. از ابتدای سال ۱۴۰۱ بورس یک رشد شارپی را تجربه کرد. تنها برخی از سهام بازار اصلاح داشتند، که با توجه به ارزش معاملات بازار قابل توجه نبود. با پایان معاملات روز دوشنبه و شروع سه‌شنبه شاخص کل بورس منفی شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: بورس دنبال بهانه بود تا کمی اصلاح شود. عوارض صادرات باعث شد که بازار منفی شود.

الیاس‌کردی با اشاره به وضع مالیات روی صادرات می‌گوید: عوارض صادرات پنجاه و پنجاه است. یعنی می‌تواند روی برخی از شرکت‌ها تاثیر مثبت و روی برخی دیگر تاثیر منفی بگذار. البته شاید بعضی از شرکت‌ها از صادرات منصرف شوند و ترجیح دهند که در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند.

وی تاکید می‌کند: بازار به گروه زارعت و خدمات وابسته بهای چندانی نداد و احتمالا این شرکت از حذف ارز ۴۲۰۰ منتفع شوند و اتفاقات خوبی برایشان رخ دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمدی

    ورنا و وساپا و خگستر سر اینکه سهام خودرویی ها دارند رشد چشم گیری کردند. اما بازار به این توجه نکرد که بیشترین سهم خودرویی ها در توثیق بانک ها هست و قرار است آن سهام نیز آزاد شود.

  • ناشناس

    حدود دوسال هست که بورس و فرابورس منفی و نزولی بودن و شاخص کل بورس از دو میلیون و ۲۰۰ هزار رسیده بوده به یک میلیون و سیصد هزار ، اکنون که ۱۰۰ هزار واحد رشد کرده نیاز به اصلاح داره؟!!!!!!!!!!!!
    اگه شاخص کل اون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را پس گرفته بود و حدود ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزاری هم بالاتر از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قبل بالاتر رفته بود ، نیاز به اصلاح داشت نه اینکه هنوز تا رسیدن به شاخص کل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدِ دو سال قبل خیلی فاصله داشته باشد!!!!!!!!!!!!!

  • مجمع تحلیلگران بورس

    سهام خودرویی و بانکی بیشتر رشد خواهند کرد چون از نظر سیکل یکساله این دو گروه کمترین رشد داشتن. بعد از رفع تحریمها این دو گروه هم بیشتر مستعد هستند.امروز خساپا و خودرو و وتجارت بعد از اصلاح موج آخرشون به مدار صعود خود ادامه میدهند. شستا هم همینطور عمل کرد. گروه های غذایی و زراعی که این کارشناس گفتن از پارسال ۵۰ درصد افت قیمت داشتن. رشدی هم بکنن هنوز نمیشه بهشون گفت رشد کردن چون فعلا باید جبران ضرر کنن

  • ناشناس

    گروه بانکی اخرین روز اصلاحات رو داشتند از شنبه شاید بازار نزولی باشد ولی از یکشنبه به بعد روزی 5 در صد مثبت رو به سهامدارها هدیه خواهند داد

  • ناشناس

    فقط فعلا سهام های نفتی عالی کار کردن .. معلومه که بازار کاملا فهمیده شاخص فقط پالایشی میتونه بکشه بالا تا بازار متعادل بشه . حیف که من ندارم .. کلی تو ضررم تونماد استخراج

  • ناشناس

    خودرویی سودی نساخته همش انداخت نیست حواسم جمع باشید چون سهام بنیادی نیست افزایش سهم شان هم خطری ایست باز فردا ناله نکنن از سهامهای بی کیفیت و ورشکسته

  • وحید

    با سلام الاوکیلی 40 درصد دیگه کسی خواست بیاد بدمش پولش یه جا واریز کنه به حسابم 70000000 تمن یا حق

  • ناشناس

    اختلال در سامانه آنلاین دوشنبه و سه شنبه ابتدای بازار موجب ریزش بازار شد جالب بود حقوقی ها رو منفی ۵ درصد فقط خرید کردن ولی امسال بورس رششششد شارپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپی خودش رو میزنه و شنبه صددرصد صعودی است

  • ناشناس

    پس چرا اینترنت ۲ برابر شد کجا یید مسولین .