کد مطلب: ۵۵۶۱۳۹

یک کارشناس بورس پاسخ می‌دهد:

پیش‌بینی بورس شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰

پیش‌بینی بورس شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰

کارشناس بازار سرمایه معتقد است: واژه اعتماد به بازار سرمایه واژه صحیحی نیست بلکه اعتماد باید به اقتصاد و رونق در سرمایه‌گذاری شکل بگیرد تا مردم سرمایه‌گذاری کنند در واقع بهبود شرایط اقتصادی اعتمادسازی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه هفته گذشته روند صعودی را داشت و شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد رسید. کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی بلند مدت از بازار را امکان‌پذیر نمی‌دانند و معتقدند برجام و مذاکرات به عنوان اصلی‌ترین ریسک سیاسی می‌تواند مسیر بازار را تغییر دهد.

سعید درخشانی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: هفته آینده بعید است در بازار اتفاق خاصی بیفتد و روند بازار تغییرات زیادی داشته باشد. در حال حاضر بازار باید منتظر نتایج مذاکرات برجام باشیم.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: واژه اعتماد به بازار سرمایه واژه صحیحی نیست بلکه اعتماد باید به اقتصاد و رونق در سرمایه‌گذاری شکل بگیرد تا مردم سرمایه‌گذاری کنند. در واقع بهبود شرایط اقتصادی اعتمادسازی می‌کند.

وی می‌گوید: تغییراتی که در نرخ بهره بین بانکی ایجاد شده است در بازار سرمایه موثر است و با توجه به این مساله که سال آینده دولت به واسطه کسری بودجه‌ای دارد نیاز به نقدینگی خود را از طریق انتشار اوراق تامین می‌کند. در حال حاضر نرخ اوراق ۲۳ درصد است و احتمالا نرخ‌های بالاتری را داشته باشد.

درخشانی درباره تغییرات قیمت دلار گفت: اگر مذاکرات برجام به توافق ختم شود دلار در محدوده ۲۰ تا ۲۴ هزار تومان خواهد بود و در همین قیمت‌ها نوسان می‌کند اما اگر توافقی صورت نگیرد نرخ دلار بالاتر خواهد رفت.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دیگه دست از سر دلار بردارید .به اندازه کافی افزایش قیمت دلار مردم را شکنجه کرده . قیمت سهام بورس الان با دلار ۸ هزارتومنی معامله میشه . لطفا منتشر کن تجارت نیوز .

  • بابک

    احتمال شارپ وجودداره

  • امین

    این هفته خودروییها و بانک و حمل و نقل میترکونن مخصوصا سهمهای کوچک که تازه راه افتادن

  • ناشناس

    بازار تا آخر مرداد مثبت خواهد بود و مثل سال گذشته یه افتی را از آخر مرداد تا اواسط شهریور خواهیم داشت

  • ناشناس

    توافق بشه دلار ۱۵تومنم از سرش زیاده

  • ناشناس

    رشد بورس شروع شده و تا مرداد ماه از کانال ۲ میلیون واحد سال گذشته عبور خواهد کرد

  • ناشناس

    امروز صندوق پالایش بعد از مدتها بالاخره در جهت مثبت واون هم باشتاب خوب به حرکت درآمد تا شاید مقداری از زیانهامون جبران شه انشااله تا فتح قله های قبلی مثبت بخوره فقط نفروشید که برد با ماست

  • ناشناس

    فقط خریدار باشید حتی در متبت 5 چون حقوقی ها پی بردن که عرضه آبشاری ونوسان گیری به ضررشو نه حتی نوسان گیری بنابراین کمتر عرضه میکنن چون بازار الان مثبت ادامه دار هست وموقتی نیست

  • ناشناس

    واژه اعتماد به دولت صحیح است که اعتماد رو به بورس بر می‌گردانه لطفا اصلاح فرمایید

  • ناشناس

    تازه جون گرفته بره بالا شما هم فقط مییدونید انرژی منفی بدین و قتی بازار مثبته چرا حرفهای عجیب غرزب میزنی تجارت نیوز لاشخو