کد مطلب: ۶۵۸۴۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا/ چرا نقدینگی از بورس خارج می‌شود؟

پیش‌بینی بورس فردا/ چرا نقدینگی از بورس خارج می‌شود؟

بورس امروز تقریبا دو درصد نزول کرد اما همچنان در کانال ۱٫۵ میلیونی باقی مانده است. کارشناسان عقیده که این هفته بازار روند متعادلی را دنبال می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز با افت بیش از ۲۵ هزار واحد به محدوده یک میلیون و ۵۵۷ هزار واحدی رسید. کارشناسان عقیده دارند که بورس در بلند مدت سودده است.

جواد فلاحیان کارشناس بورس در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: انتظار می‌رود که معاملات بورس فردا متعادل باشد. البته ممکن است که جنبه منفی بازار هم بیشتر باشد، چون صنایع کوچک و متوسط همچنان در صف فروش بودند. جنبه منفی بورس در سهم‌هایی که تعدادشان منفی است، بیشتر خواهد بود.

وی توضیح می‌دهد: اگر معاملات امروز بورس را بررسی کنیم. چیزی حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان خروج پول داشته‌ایم که حداقل در ۳ الی ۴ ماه اخیر این میزان خروج پول بی‌سابقه بوده و بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار هم منفی بوده است. این موضوع دو عامل داشت؛ نخست غولی که از رسیدن شاخص به محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد ساخته شده بود، عملا با پرتفوهایی که افراد چیده‌اند مطابقت نداشت. آماری در شبکه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد قیمت‌ بسیاری از سهم‌ها در شاخص یک میلیون و ۶۰۰ هزارواحدی اخیر با شاخص یک میلیون و ۶۰۰ دو سال قبل، اختلاف فاحشی داشتند و قیمت‌ها بسیار پایین‌تر از آن زمان بودند.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه می‌دهد: عامل دوم آن بحث گروه خودرویی است و تمام سرمایه‌گذاران در این بازار نیم نگاهی به این صنعت دارند. با صحبت‌های برخی از مسئولان در خصوص فروش بلوک، فشار فروش در برخی از گروه‌های خودرویی خصوصا ایران‌خودرو و سایپا افزایش یافت. این موضوع باعث شد که فشار عظیمی به کلیت بورس وارد شود. اما با توجه به اینکه در اواخر بازار صف فروش این دو خودرو‌ساز صف نسبتا سنگینی هم بود و جمع شد.

چرا بورس نزولی شد؟

فلاحیان اظهار می‌کند: مهم‌ترین عامل بورس در حال حاضر کمبود ورود نقدینگی است. علت آن هم به دو اتفاقی که فعلا بین سهامداران وجود دارد،‌ برمی‌گردد. ما یک‌سری معامله‌گر خرد داریم که معمولا خرید و فروش‌های زیادی دارند که رفتارهای هیجانی از آن‌ها سر می‌زند، امروز می‌خرند و بعد با یک منفی ۲ تا ۳ می‌فروشند.

وی ادامه می‌دهد: مورد دوم بحث آن مجموعه‌هایی است که بازیگر‌های بورس هستند و می‌تواند اشخاص حقیقی یا شرکت‌های بزرگ باشد که آنها هم عمده پرتفو‌ی‌شان سهام است و معمولا پول آنچنانی برای حمایت از بازار ندارند. البته باتوجه به اتفاقاتی هم که در یکی دو سال اخیر افتاده، پول جدیدی وارد بازار نشده که ما بگوییم پول از خارج بازار به بازار کمک کند.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت می‌گوید: اگر نقدینگی از خارج بازار وارد بورس شود، قطعا تاثیر مثبتی خواهد داشت. به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی، شاهد رشد یا ریزش شدید بازار نیستیم و بازار در حالت سکون است. باتوجه به تورم اقتصادی ما، ورود نقدینگی از خارج بازار به داخل بازار سخت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حقیقی نسبت به بازار بد بین است و تا دو روز منفی میشود ترس بر آنها غلبه میکند که با توجه به سال 99 به حق هم هست دولت باید در راستای این مطلب قدمی محکم و تاثیر گذار بر داردبا تشکر

  • ناشناس

    معمولا بعد از نزول سنگین شاخص جهت ارام کردن سهامداران فردا ان روز را شاخص را با مثبت بالا بازار بسته خواهد شد فردا نیز از این قاعده مستثنی نیست خواهید دید

  • ایمان

    شما میفرمائید باتوجه به تورم سنگین ورود نقدینگی به بازار سخت ست. یعنی چه معمولا در اوضاع تورم پول به بازار بورس وارد میشود…

  • ناشناس

    شاخص این مدت خیلی رشد کرده ریزش شروع شد ما که خروج زدیم .سال 99همینطوری یدفعه ریزش کرد که کرد.بهترین زمان خروج فردا هست.

  • ناشناس

    هنوز اصلاحات شروع نشده که شاهد سقوط وحشتناک سهامها هستیم وای به روزی که به نام اصلاحات باز هم ضربه سهمگینی به بورس.، مخصوصا سهامدارهای حقیقی وارد بشه.

  • ناشناس

    حق

  • ناشناس

    حقوقی ها خوب خریدن احتمال زیاد فردا یا نهایت چهارشنبه بازار سبز میشه

  • ناشناس

    دارایکم را دریاب اقای عشقی!!

  • ناشناس

    با سلام
    فقط این را میدانم که ضرری که به من سهامدار با دعوت به بورس اتفاق افتاد و کاش نیامده بودم بسیار بیشتر از وقتی است که حتی اگر پول خود را در بانک میگذاشتم و تنها و تنها علت آن اعتماد بود و بس

  • سیدحسین

    جناب عشقی!!پالایش وچشمات میبینه!!؟که چطورحقوقیه رزلش باعث ریزش شدیدش شده ومیشه!؟شماناظرنداری عشقی!؟خداریشتونوبکنه انشااله خسته شدیم ازدست چپاولگران!قمارخانه است یابورس!!