کد مطلب: ۷۴۴۲۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس فردا / نقشه معامله‌گران برای بازار سهام چیست؟

پیش بینی بورس فردا / نقشه معامله‌گران برای بازار سهام چیست؟

امروز هم بورس تهران روندی ریزشی داشت و شاخص کل بیش از 26 هزار پله دیگر پایین رفت. این روند نزولی ادامه مسیری است که بورس تهران از ابتدای هفته آغاز کرده و آن را پرشتاب ادامه می‌دهد. اما آیا فردا بازار نقطه پایانی بر این اصلاح سنگین خواهد گذاشت یا همچنان بر سرخپوشی اصرار می‌ورزد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی تعداد نماد‌های مثبت و منفی در بازه آغاز تا پایان معاملات امروز بورس تهران نشان از فشار تقاضا و قدرت برتر خریداران در 15 دقیقه ابتدایی بازار دارد. اما این برتری فقط در همین بازه کوتاه 15 دقیقه‌ای دوام داشت و پس از آن با ورود فروشندگان نقشه بازار سهام رنگ سرخ به خود گرفت.

بدین ترتیب نماگر اصلی تالار شیشه‌ای امروز هم با کاهش 1.64 درصدی، افت سنگین 26 هزار و 120 واحدی را تجربه کرد. سرانجام در روزی که نقشه بازار عموما به رنگ سرخ بود شاخص کل در محدوده 1 میلیون و 564 هزار و 374 واحد ایستاد.

در این میان از بین گروه‌های بزرگ بازار سرمایه، صنعت خودرو به واسطه اخبار مثبت عرضه ادامه‌دار خودرو در بورس کالا- که امروز هم با عرضه دو خودرو 207 و هایما دنبال شد- و از آن مهمتر گزارش‌های خوب ماهانه، وضعیت بهتری نسبت به سایر صنایع داشت.

همچنین در پایان جریان دادوستدهای امروز شاخص کل هم‌وزن 0.99 درصد افت کرد. این افت موجب کاهش 4 هزار و 631 واحدی ارتفاع این شاخص شد و آن را در محدوده 464 هزار واحدی قرار داد.

خروج مجدد پول از بازار سهام

نکته منفی بازار امروز تداوم روند کاهشی ارزش معاملات بود. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری به 8 هزار و 140 میلیارد رسید تا ارزش معاملات از سطح 10 هزار میلیارد تومانی روز چهارشنبه دورتر شود.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه، خبر از خروج 871 میلیارد تومان پول از بورس می‌دهد.

پیش بینی بورس فردا

کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند با توجه به اینکه در پایان معاملات امروز برخی صندوق‌های حمایتی، سهام را به سمت بالا هدایت کردند، ممکن است معاملات فردا تا حدی خود را از فضای هیجانی منفی دور کند. به‌ویژه اینکه گفته می‌شود دلار نیمایی 28 هزار و 500 تومانی تا حدی در بازار هضم شده باشد.

اما باید توجه داشت که بازار همچنان از تصمیمات خلق‌الساعه مدیران و تصمیم‌گیران می‌ترسد و بر همین اساس هنوز نتوانسته است روند منطقی پایداری را اتخاذ کند. در همین حال بورس همچنان نیم‌نگاهی به بازار دلار آزاد دارد. ممکن است این نگرانی در کنار ریسک تحمیل‌شده از سوی بانک مرکزی مبنی بر افزایش سود سپرده و نرخ بهره بین بانکی، همچنان بورس را به سمت نزولی سوق دهد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه پیش بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    احتمالا بازار فردا مثل امروز ۱۵ دقیقه اول مثبت هست یه نوسانی از ملت بیچاره میگیرن و در انتها دوباره منفی میشه و دوباره ۱۵ دقیقه آخر سهام رو میکشونن بالا که برای روز بعد هم همین بازی رو دربیارن

  • ناشناس

    حتمالا بازار فردا مثل امروز ۱۵ دقیقه اول مثبت هست یه نوسانی از ملت بیچاره میگیرن و در انتها دوباره منفی میشه و دوباره ۱۵ دقیقه آخر سهام رو میکشونن بالا که برای روز بعد هم همین بازی رو دربیارن

  • ناشناس

    سلام مدیر محترم تجارت نیوز دیگه دست بردار هر وقت بازار منفی میشه بورس تیتر اول خبرتونه حالا منتظر می مانیم بازار شروع به رشد کنه تیتر خبرتون واقعا بازاره؟

  • ناشناس

    بازار منفی همیشه تیتر اول تجارت نیوز

  • حسن

    ۶۰ درصد کارشناسان واسه شنبه بازای سبز و چهل درصد بازاری متعادل پیش بینی کرده بودن. آخرشم پیش بینی هیچ کدومشون درست از آب در نیومد و بازاری شدید قرمز داشتیم. جا داره تجارت نیوز باز هم مثل همیشه ما را از نظرات این عزیزان مستفیذ نمایند.

  • حسن

    ۶۰ درصد کارشناسان واسه شنبه بازای سبز و چهل درصد بازاری متعادل پیش بینی کرده بودن. آخرشم پیش بینی هیچ کدومشون درست از آب در نیومد و بازاری شدید قرمز داشتیم. جا داره تجارت نیوز باز هم مثل همیشه ما را از نظرات این عزیزان مستفیذ نمایند.