کد مطلب: ۵۸۸۲۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا بورس رشد کرد؟ / رشد شاخص کل تا کجا ادامه دارد؟

چرا بورس رشد کرد؟ / رشد شاخص کل تا کجا ادامه دارد؟

بورس در اولین روز شروع به کار مجید عشقی، رئیس جدید سازمان بورس ۲/۸ درصد رشد کرد و شاخص کل به یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اولین روز شروع به کار رئیس سازمان بورس با رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص کل همراه بود اما سوال اینجاست که این رشد تا کجا ادامه دارد؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با دلایل رشد بازار گفت: رشد بازار امروز سه دلیل اساسی داشت. رشد قیمت‌های جهانی در آخر هفته یکی از دلایل رشد بورس بود. دومین دلیل عوض شدن رئیس جدید سازمان بورس بود و از طرفی بازار از لحاظ تکنیکالی بعد از اصلاح آماده رشد بود.

این کارشناس در رابطه با ادامه‌دار بودن روند صعودی گفت: به نظرم رشد زیاد بازار چندان ادامه‌دار نیست و احتمالا یا پس‌فردا عرضه در بازار افزایش پیدا می‌کند و بازار متعادل می‌شود.

حدادی در ادامه گفت: یکی از دلایل رشد زیاد شاخص کل بازار سهام رشد سهم‌های بزرگ و کامودیتی محور بازار بود واحتمالا بازار در روزهای آینده معاملات متعادل می‌شود اما به نظرم حجم معاملات در روزهای آینده هفته افزایش پیدا می‌کند.

سبزپوشی بورس

رشد امروز شاخص کل در حالی رخ داد که کارشناسان بازار سهام، علت اصلی صعود شاخص را تغییرات اساسی در مناصب سازمان و کاهش ترس سهامداران می‌دانند.

سبزپوشی اکثر گروه‌ها و تشکیل صف خرید در نمادهای بزرگ موجب شد تا ارزش معاملات امروز رشد چشمگیری نداشته باشد. امروز ارزش کل معاملات بورس بیش از پنج هزار میلیارد تومان بود.

سه نماد فولاد، فملی و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و در مجموع حدود ۹ هزار واحد بر شاخص تاثیر داشتند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر وقت این کارشناسان کلمه متعادل را تعریف کردن اون وقت میگم کارشناس

  • ناشناس

    واقعا که تجارت نیوز عزیزروزی که خروج پول حقیقی هست تو بوغ کرنا میکنی وامروز که این همه ورود پول حقیقی صورت هیچ حرفی از اون نمیزنی

  • مهدی

    چه نظرات باحالی
    پاره شدم از خنده
    دم همه تون گرم
    مخصوصا هاشم و مرادعلی

  • Omid

    سلام به همه دوستان بورسی. به نظر بنده حقیر که چند سالی تجربه بورسی دارم، فعلا ریزش دیگه تموم شده و با توجه به اینکه حقوقی ها و سهامداران حقیقی بزرگ (که در واقع همون حقوقی ها هستند) بیشتر سهم ها رو خریدن و و سر سهامداران خرد بی کلاه مونده، بازار به احتمال خیلی زیاد تا شاخص حدودا 1،800 رشد خواهد کرد. بعدش یه مقاومت کوچیک داره. تجربه و منطق که اینو میگه. در شرایط حاضر یادتون باشه نوسانات کوچیک گولتون نزنه و اصلا برای فروش عجله نکنید چون مطمئنا متضرر میشید. امیدوارم که کمکی هر چند کم به هموطنای عزیزم کرده باشم.

  • اسی رو

    شاخص به 2
    میلیون میرسد سهام ها اصلا ح باور نکردنی خوردنبهترین خرید غذا یها لاستیک ها بانکهاست ببینید اصلا حشان رواسای بورس دولت ریسی شددولت قبلیها رفتن حمایت اولی هست

  • شایان

    الان وقت خرید سهام است مخصوصا سهام ای کوچک شاخص 1900تا2میلیون زود میرسد

  • امین

    شایعات حقوقی ها که سهام ها را کم کم از حقیقی ها خریدن نخورید بورس رنگ سبز بخود کرفت 1900شاخص مبیند اکثریت سهام ها بیشتر از قانونی اصلا ح شد که حقوقی نمیفروشد تا 70درصد سود نکند

  • ناشناس

    اگه سبز بودن بورس که دیروز رومیگی صرفا به خاطر این بود که ده درصد ازپولی که ازمردم مونده روبخورن بازار راسبزکردن که فرار نکنن سه ماه دولت جدید به اندازه یکسال دولت روحانی به مردم دربورس ضربه زده بورس فقط الفراررررر

  • ناشناس

    درد بی درمانی علاجش آتش است وبس

  • ناشناس

    حقوقی یا نرم افزار بورس