خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۰۹۴۰

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

پیش‌بینی بورس فردا ۳۱ فروردین / شاخص مثبت می‌شود؟

پیش‌بینی بورس فردا ۳۱ فروردین / شاخص مثبت می‌شود؟

بازار سرمایه در پایان معاملات امروز (دوشنبه) با برخی تحرکات مثبت همراه بود و از فشار صف‌های فروش کم شد. بنابراین انتظار می‌رود روند بازار فردا کمی بهبود پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در پایان معاملات امروز با وجود نزول هشت هزار واحدی شاخص، با برخی تحرکات مثبت همراه بود. صف‌های فروش بعضی از نمادهای بزرگ کاهش پیدا کرد. بعضی از نمادهای شاخص‌ساز در پایان معاملات با کاهش حجم عرضه همراه بود.

کارشناسان بازار سرمایه در چند روز گذشته به تصمیمات و قوانینی که از سوی سازمان بورس گرفته می‌شود، نقدهای زیادی کردند. برخی از کارشناسان تصمیمات را غیرکارشناسی می‌دانند و معتقدند این نوع فعالیت‌ها از سوی سازمان بورس تاثیر مثبتی در حرکت بازار ندارد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره تصمیم‌هایی که در چند روز گذشته برای شرایط بورس گرفته شده است اظهار کرد: تصمیمات زیادی درباره بورس گرفته شده است اما اکثر آن‌ها بدون فکر بودند و تاثیری در بازار ندارد.

رئیسی درباره دامنه نوسان اینگونه توضیح می‌دهد که از زمانی که دامنه نوسان نامتقارن اجرایی شده است تاثیرات خوبی در بازار نداشته و روند فرسایشی را افزایش داده است و تنها نکته مثبت آن کنترل شاخص است. شاید مسئولان سازمان بورس تنها هدف مهمی که در حال حاضر دارند کنترل شاخص است و به همین دلیل به دنبال ادامه‌دار بودن روند دامنه نوسان نامتقارن هستند.

این کارشناس بازار سرمایه به قفل بودن سرمایه سهامداران در تعداد زیادی از نمادها اشاره کرد و گفت: از آن جایی که تعداد زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند، حرکتی در نقدینگی موجود در بازار وجود ندارد و همین روند موجب افزایش بی‌اعتمادی سهامداران به بازار می‌شود.

رئیسی به افزایش تضمین حساب کارگزاری‌ها اشاره کرد و گفت: از آن جایی که تصویب شده است کارگزاری‌ها اعتبارات بیش‌تری به سهامداران بدهند، این مساله باعث می‌شود سهامدارن از طرفی زیان سهم‌ها را بپذیرند و از طرفی سود کارگزاری‌ها را دریافت کنند.

او درباره دامنه نوسان معتقد است تا زمانی که دامنه متقارن نشود، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. تا زمانی که دامنه نامتقارن باشد، نقدشوندگی از سهم‌های بزرگ فاصله دارد و شرایط بازار در این حالت اصلا مناسب نیست. زمانی که سهم‌های بزرگ تحرک و نقدشوندگی نداشته باشد، روند شاخص تغییری نمی‌کند.

ایمان رئیسی معتقد است این صف‌های فروش واقعی نیست و سه ماه است که تعداد بسیار زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند و تقریبا نقدشوندگی آن‌ها به صفر رسیده است.

رئیسی در پایان به برخی از تحرکات در پایان معاملات امروز (دوشنبه) اشاره کرد و احتمال داد با توجه به کاهش حجم عرضه در برخی از نمادهای بزرگ در ساعات پایانی معاملات، روند شاخص فردا مثبت باشد اما همچنان تعداد زیادی از نمادها درگیر صف‌های فروش هستند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این کارشناسان یه خورده تکنیکال یاد بگیرند شاخص تا ۱۳۵۰ مثبت هستش

  • مجد

    بزرگترین برهم زننده بازار فقط حقوقی ها و کارگزاریها هستند که با کدهای فراوان حقیقی و سرمایه زیاد که دارن چپاول میکنند

  • ناشناس

    بچه ها این بازارو ول کنید چند روز سبزه چند ماه قرمز آدم عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه تجربه ی تلخی بود

  • ناشناس

    میگن زیر ساختمون بورس یه چاه نفت و یه گنج پیدا شده فقط هم بورسی ها می تونن ببینن ش به همین خاطر سفت و سخت بورس رو دو بغلی چسبیدن

  • ناشناس

    خوش خیال ترین آدمهای کره زمین کاش منم یه اپسیلون خیال شما را داشتم

  • رحیم

    بزرگترین اشتباه این بود که حداقل خرید برای شرکت دربازارسرمایه از ۱۰۰هزارتومن رسیدبه ۵۰۰هزارتومن کلاهدف بازاربورس جذب سرمایه های خردهست بازارهای جهانی مدام دارن کف خریدخودشون رو پاین میارن نمونش هم ارزهای دیجیتال هست که حتی با کمتراز۱دلار میتونی شرکت کنی امااقای قالیباف چونکه بلد نبودندسامانه های معاملاتی رو ازهنگ کردن نجات بدن اومد وکف خرید رو پنج برابربیشترکرد وبااین کارش یک جمعیت عظیم رو درشرکت کردن دربازارسرمایه محروم کرد والا ماکه مثل خودشون نیستیم که درامد روزانمون بالای ۱۰ملیون باشه ماخیلی زوربزنیم ۲۰۰هزار درامد روزانمون هست .

  • آناهیتا

    چه تضمینی هست سهمی که حقوقی جمعش کرده نکشتش پایین و میانگین کم کنه و دوباره ببره رو همون قیمت عرضه کنه به حقیقی یا اگر حقیقی باعث رشدش از فردا بشه عرضه آبشاری نکنه و سهم بریزه و تو همون رنج زدن همیشگی و خسته کننده نوسان نگیره ازمون
    لطفا تأیید کنید و ج بدید

  • ناشناس

    سلام اینقدر از دامنه نامتقارن بد میگید ما که چند ماه از مثبتش خیری ندیدیم لااقل منفی پنج هرروز نخریدم یهو سکته کنیم یه زره یه زره سرمایه مون اب شد رفت حداقل سکته را نزدیک پالایش ببینید عکس گذاشتن شده بود 10000قیمت فروش حالا از6700تومنش کسی عکس نمی زارد

  • ح

    با سلام ‌…خواهشا پول فروش ۶۰ درصد سهام که فروختیم واریز کنید الان چهار ماه بیشتره فروختیم هیچ واریزی ندارد از فروش ۶۰درصدمون لطفا پول فروش ۶۰درصدمون واریز کنید براش بد جور نیاز داریم ممنون … فروختیم چون واقعا به اون پول نیاز داشتیم از مسعولان محترم تقاظای آجزانه میکنم نصبت به واریز پول فروش سهام عدالتمان توجه کنند واریز بشه با پول فروش سهام فروختمون مشگلمان حل بشه سپاسگزارم

  • مهدی. م

    میدونید پیشنهاد میدم بورس را کلا بدهند دست کارشناسان زبده که ذات بازار را میشناسند کف را میدانند نوسان گیران را میشناسند. شفاف سازی را بلدند. از اخبار محرمانه شرکتها با خبرند. سود واقعی شرکتها را بحساب میریزند. بابا کدام شرکت در ضرر است با قیمتهای سرسام اور مثلا بیسکویت چند برابر شده ولی نان خشک را قاطی میکنند روغن ماشینها عمدتا از روغن سوخته ساخته میشود عمده بنزینها اب به وفور دیده میشود. نشاسته در مواد لبنی جایگاه ویژه دارد عسل یکدست شکر شده و………… بازم بگم نه دیگه دوران طلایی دزدها تمام شده جناب رییسی بزودی پاکسازی میکنند شایسته سالاری در راس امور قرار میگیره انشاالله