خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۹۸۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا ۶ مهر ۹۹ / چرا بازار به افزایش نرخ دلار بی‌تفاوت است؟

پیش‌بینی بورس فردا 6 مهر 99 / چرا بازار به افزایش نرخ دلار بی‌تفاوت است؟

بازار سهام امروز در ابتدای شروع معاملات رشد 1.5 درصدی داشت اما بعد از ادامه معاملات، فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز باعث عقبگرد شاخص کل شد. افت شاخص در حالی رخ داده که قیمت دلار در حال افزایش است و کارشناسان می‌گویند بی‌تفاوتی شاخص به قیمت دلار عجیب است.

محمد خبر‌ی‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: در حال حاضر نرخ دلار در بازارهای موازی مانند بازار مسکن و بازار خودرو به ترتیب حدود 30 و 40 هزار تومان معامله می‌شود اما در بازار سهام با توجه به قیمت سهم‌ها که در کف قیمتی خود هستند باز هم با دلار زیر 20 هزار تومانی در حال معامله است. احتمالا دلیل این کم بودن قیمت سهم‌ها نسبت به ارزندگی آنها شایعات سیاسی مبنی بر توافق آمریکا و ایران است.

این کارشناس در رابطه با حمایت از بازار اضافه کرد: نوع حمایت‌ها از بازار اصلا درست نیست، ما اول صبح شاهد ایجاد صف خرید از سمت حقوقی‌ها هستیم اما در ادامه به علت اینکه حقوقی دیگر توان حمایت از بازار را ندارد عرضه حقیقی‌ها بیشتر می‌شود و بازار در ادامه روند معاملات عقبگرد می‌کند و مثبت شدن اول صبح بازار کاملا مصنوعی است. در صورتی که از همان اول می‌توانند با کف‌سازی ساده اعتماد را به بازار بازگردانند.

وی در رابطه با روند بازار در آینده گفت: ما تا زمانی که حقیقی‌ها را به بازار سهام برنگردانیم وضعیت بازار نوسانی خواهد بود، در اولین قدم بهتر است فکری به حال سهم‌های کوچک بازار که تقریبا همه آنها منفی معامله می‌شوند کرد، تقریبا اکثر این سهم‌ها هنوز جای اصلاح دارند و هنوز حباب دارند. امروز که بازار مثبت شد حدود 50 سهم در بازار سرمایه مثبت بودند در صورتی که 300 سهم‌ کوچک صف فروش بودند.

این کارشناس در رابطه با یکی از هلدینگ‌های بازار سرمایه گفت: به دلیل بسته بودن این نماد در حال تزریق پول بی‌مورد به زیرمجموعه‌های این هلدینگ هستند تا زمانی که این سهم‌ بازگشایی می‌شود، یک عده بتوانند سهم‌شان را در قیمت بالا بفروشند، این به نوعی بازارگردانی کاملا غیرحرفه‌ای است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که بازار ارزندگی خود را نشان دهد و با این روش اعتماد به بازار بازمی‌گردد و همچنین با بازگرداندن پیش‌بینی سود شرکت‌ها می‌توانیم اعتماد حقیقی‌ها را به بازار بازگردانیم. در غیر این صورت با ایجاد صف فروش و رنج مثبت ایجاد کردن بازار درست نمی‌شود. در نهایت اصلا سابقه نداشته که دلار اینگونه رشد کند و بازار سهام رشدی نداشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهراد

    من نمی‌دونم آیا هیچ عاقلی که پراید رو ۱۰۰تومان خریده به ۸۰تومان می‌فروشه؟؟!
    مطمئناً که نه!!!
    ولی تو بورس برای ارزان فروختن مسابقه راه می‌اندازند
    بعداً می‌آیند آه و ناله سر می‌دهند
    که بورس بدبخت و نابودمان کرد!!!؟
    خوب برادر من، ارزان نفروش تا بدبخت نشوی
    مقصر خودتی که ارزان می‌فروشی، نه دولت و حقوقی‌هاااا

    • ناشناس

      من که تو ضررم ولی صبر برابر ضرر هست

  • میرسلطانی

    عزیزانی که پیشبینی میکنید فردا یا هرروز دیگر بازارمنفی خواهد بود فوری درنظرسنجی ها نظرت خودرا بروزندهید تا ملت هم صف فروش به راه نیندازند تا ببینیم آخر این بازی چه میشود ۔باتشکر

  • ناشناس

    بادرود.من فکرمی کنم اصلاشرکتی یاموسسه ای وجودنداردچون اگروجودداشت یعنی هیچ دستگاه یازمین یا چیزی نداردکه ارزش داشته باشدوسهام داران این کارخانه آیانمی ترسندشرکت یاکارخانه سهامش رابااین مفتی کسی بخردآنهارابیرون کنندیاهرروزسهامدارعمده جایش عوض شودیا اینکه دستهایی پشت پرده است بنده مخالف اصلاح بازارنیستم ولی نه به این شکل آخرهرجنس یاکالایی چندبرابرشده به همین نسبت دارایی یک شرکت یا کارخانه وقیمت تولیدات آن پس چگونه است بابی ارزشی ریال هرروزسهام درمقابل ریال کم ارزش می شوند.اگربازی دادن ملت توسط عده ای که باحمایت دولت برای منافع وتامین آن است وسرکیسه کردن ملت این هم کاری ناشایست وغیرانسانی است زیراباعصاب وروان مردم بازی کردن بااین وضعیت بسیاربدبدورازقانون انسانیت وغیره است.باسپاس

  • ناشناس

    ایا بورس بالا میره!!!!!!!!محالاته

  • صبا

    بخدا قسم دیگه از زندگی نا امیدم دیگه دارم دیوانه میشم از یه طرف گرانی سر سام آور از یه طرف ترس از کرونا از یه طرف سرمایه پودر شده از یه طرف آرزوهای بر باد رفته، از یه طرف قراردادهای کاری ۱ماهه یا نهایتا ۳ماهه… چطور باید زندگی کنیم؟

  • ناشناس

    آقایون اینقدر پیش بینی علنی نکن به مسیولین بگویید جلو نوسان گیرا باز کنه والله ما بدبخت شدیم ما نوسان گیرا قبول داریم تا شما پول مردم را غارت کردین بس کنید این حرفا را بس کنید

  • اشنا

    دوستان دقت کنن تعداد حقوقیا بیشتر از صد نفر نیست که اینام تو شرکتای مختلف خودشون بیشترین سهمو دارن متاسفانه اقای روحانی احتیاط بخرج دادن و نگفتن که علت ریزش بورس دستور به حقوقیا از طرف کی بود. با نزدیک شدن به انتخابات اصول گراها تو اقتصاد ورود شدیدی کردن و قصدشون تخریب اصلاح طلباس که البته تا حدود زیادی تا حالا موفق شدن دولت روحانی بیکار نخواهد نشست حداکثر ظرف امروز و فردا وارد کار خواهد شد اول با تضمین و تعریف و اگه نشد با تهدید حقوقیا مجبور خواهند شد خرید کنن شک نکنین. بازی قدرت بازی پیچیده ایه ملت ظاهر کارو میبینن. سیاسیون عمق مطلبو میگیرن

  • ناشناس

    متاسفانه دولت با کسر بودجه ی ۳۰۰ هزار میلیاردی کاری نمیتونه بکنه. فقط تو حرف میاد میگه باید از بورس حمایت شود. وگرنه این دولت برای وجه ی خودش هم که شده صف ها رو جمع میکرد. چون آه نداره که با ناله سودا کنه. بورس هم باید انقد ریزش بکنه که حقیقی ها قیمت سهم براشون خیلی جذاب شه. تجارت ۵۲ تومانی سال ۹۸ یادتون بیاد.

  • ناشناس

    من موندم همه چی با دلار تو این بازار بالا رفته الا سهام مگه میشه
    کی بازار سرمایه اینجوری بود خوب معلومه که بازار رو دستکاری میکنن آقا تو رو خدا یکی به این مجموعه دولت بگه پاشونو از این بورس بکشن بیرون بدبخت شدیم تمام دار و ندارمون رفت چرا از جیب مردم میکشن بیرون .

  • غزنفر

    کسی فردا را تحلیل کنه کله پوکه به فکر ما مال باخته هاباشین

    • ناشناس

      البته اولین اموزش تو بورس که هزاران بار تاکید شد اوردن پول مازاده