کد مطلب: ۴۸۰۱۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا چه می‌شود؟ / محدوده‌های مشخص‌کننده روند بازار سهام کدام‌اند؟

بورس فردا چه می‌شود؟ / محدوده‌های مشخص‌کننده روند بازار سهام کدام‌اند؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بازار با افت بیش از 2.5 درصدی به یک میلیون و 572 هزار واحد رسید، اما بازار روند بازار فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بازار سهام روز پرعرضه‌ای را مخصوصا در نمادهای شاخص‌ساز و بزرگ پشت سر گذاشت و در نهایت با افت بیش از 2.5 درصدی به کار خود پایان داد.

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار فردا گفت: بازار سهام تا آخر مهر نوسانی است و شاهد نزول و صعود مدوام بازار تا پایان مهرماه خواهیم بود.

به گفته این کارشناس روند بازار بعد از مهرماه بسته به این است که بازار در چه محدوده حمایتی قرار بگیرد. محدوده حمایتی یک میلیون و 500 و یک میلیون و 700 هزار واحدی دو محدوده مهم در بازار سهام است که می‌تواند روند بازار بعد از مهر را مشخص کند.

اگر بازار از محدوده حمایتی یک میلیون و 500 هزار واحد پایین‌تر بیاید، روند بازار سهام بعد از مهر دوباره نوسانی خواهد بود و احتمال کاهش بیشتر شاخص و نوسان مدوام آن وجود دارد. اما اگر شاخص کل از محدوده مقاومتی فراتر رود رشد شاخص کل بعد از مهر قطعا محتمل است.

این کارشناس در رابطه با مذاکرات و تاثیر ان بر بازار سرمایه اضافه کرد: اگر مذاکره‌ای صورت بگیرد و نتیجه حاصله به نفع ملت ایران باشد، باید شاهد کاهش قیمت دلار باشم و به تبع آن شرکت‌های وابسته به ارز و صادرات کاهش ارزندگی خواهند داشت اما سهم‌های دیگری به جای آنها رشد خواهند کرد و تاثیری روی کلیت بازار نخواهد داشت.

به تعبیری اگر این اتفاق بیفتد باید شاهد عوض شدن لیدر بازار باشیم، زیرا همانقدر که افزایش نرخ ارز بر شرکت‌های ارزمحور تاثیر مثبت دارد اما برای برخی شرکت‌ها تاثیر این مذاکره منفی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس سقوط کرده واگر کسی نمی‌داند سر خود را کلاه گذاشته است الان دلار این همه رشد میکند وای به روزی که دلار هم سقوط کند آن‌زمان بورس دبل سقوط میکند

  • کارشناس محمد حسین آقایی

    جریان سال پیش اتفاق میافتد بورس رشد خوبی تا پایان سال دارد .فقط صبور باشید سهام خود را حراج نکنید.دولت سهام شما را از نیمه مهر ماه میخرد و بعد از مدتی چند برابر به شما می فروشد اواسط مهر ماه فروشنده ها پشیمان میشوند.

    • مهناز ورامینی

      دوستان در تمام دنیا بازار ها تابعی از وضعیت اقتصادی هر کشوری هستند . شما ببینید کدام بازار ما ثبات دارد .بورس هم یکی از بازار های کاذب مکاره ای است که سرمایه مردم را خاکستر کرده است.
      لذا تا این حضرات راننده ماشین سیاست و اقتصاد هستند.هیچ امیدی به بهبود وضع مردم نیست. پس تا بعد….

    • عمو سهراب

      اقایی.نظریه کارشناسی را بذار در کوزه .برو عمو که مزخرف بگو

  • ناشناس

    توروخدا اینثدربااین حرفلتون مردموامیارنکنید الکی بورس سقوط کردواسه همیشه

  • ناشناس

    صبور باشید

  • قول بازار

    سپاس از کارشناسی ، این جور که من متوجه شدم
    سهام برخی شرکتها مثبت می شود یا منفی
    ودیگر شرکتها منفی می شود یا مثبت
    احسنت به این کارشناس الحق که نظرش کامل صحیح است و قطعا اتفاق خواهد افتاد
    فقط کارشناس محترم سهم های مسدود را هم باید در نظر بگیرند.

  • شیخ کبیر

    هم میهنان عزیر
    فروختن دارایی ها و گذاشتن در بورس جهت کوتاه مدت اشتباه است
    من ۷۰ میلیون پس اندازم را گذاشتم و بعد یک هفته حدود ۱۰ میلیون ضرر کردم بعد تمام سهامم را فروختم و چند ماهی بورس را ترک کردم پس از بازگشت همان سهام هایی که فروخته بودم را با دوبرابر مجدد خریدم
    الان ۲۰۰ ملیون گذاشتم ۶۰ ملیون ضرر کردم ولی از تجربه قبلی درس گرفتم و نفروختم
    یک شخص حقوقی یا حقیقی که تو این روزها چندین میلیارد سهم می خرد مشخص است دید آن به ماه های آتی می باشد و آنرا ارزان نخواهد فروخت.نکته نهایی: هر چیزی که کمیاب شود گران خواهد شد
    مثل همین پراید
    اگر سهمی فروشنده نداشته باشد، خریداران هم قیمت بیشتری پیشنهاد می کنند.

  • ناشناس

    نمی دونم با چه رویی این سوال میپرسید؟!!!
    مردم نابود کردین ، نون شب محتاج ان انگار از تورم بازار و بیکاری و بیماری و هزینه های سرسام آور روزنامه خبر ندارید!
    حالا میگید صبر کنید

  • ناشناس

    دولت دست کرده در جیب ملت و قصد خارج نمودن آن را هم ندارد تا تمام دارایی مردم را بالا بکشد آخر چقدر اصلاح از اصلاح دیگر گذشته فکری کنید به حال مردمی که با دعوت شما همین چند ماه اخیر وارد بورس شدند و الان سرمایه آنها هر روز کمتر می شود و دولت هم مدام می گوید صبر کنید دو ماه صبر کافی نیست دریغ از اقدام موثر

  • ناشناس

    بورس حتما تا آخر مهر ماه سقوط میکند.سریع بفروشید.

  • امی

    سلام من یه دوستی دارم هرکی کد بورسی گرفته براش میفروشه ۱تومنم برمیداره چه وضعشه ها