کد مطلب: ۵۵۶۰۳۱

یک کارشناس بورس پاسخ می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته دوم تیر / آیا نرخ بهره بین بانکی روند بازار را تغییر می‌دهد؟

پیش‌بینی بورس هفته دوم تیر / آیا نرخ بهره بین بانکی روند بازار را تغییر می‌دهد؟

امروز دوم تیر ماه، شاخص کل بورس به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید و بیشتر نمادهای شاخص‌ساز بازار از حالت قفل در صف فروش خارج شده‌اند و به مدار تعادل نزدیک شده‌اند. اما باید دید این روند صعودی بازار ادامه‌دار خواهد بود یا فقط مقطعی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه در هفته جاری روند صعودی را داشت و با رشد ارزش معاملات تا محدوده هشت هزار میلیارد تومان مواجه شد و صف‌های فروش که در هفته آخر خرداد ماه حدودا ۴۰ درصد بازار را در برمی‌گرفتند حالا در هفته اول تیر ماه کم‌تر شدند و نقدشوندگی نمادهای کوچک بازار هم تسهیل شد.

در اواخر هفته گذشته عمده نمادهای شاخص‌ساز بازار روند مثبتی را در پیش گرفته بودند و با کاهش ریسک‌های سیاسی هیجان و ترس غالب شده در بازار مقدار زیادی تعدیل شد.

روزبه شریعتی کارشناس بازار سرمایه درباره تغییرات در نرخ سود بین بانکی و تاثیر این تغییرات در بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت: تغییراتی که در روزهای گذشته در نرخ نرخ سود بین بانکی شاهد آن بودیم در غالب عملیات بازار باز است و در جهت مدیریت نرخ پول این تغییرات عمل می‌کنند و ساز و کارش با بازار مالی مرتبط نیست.
وی می‌‌گوید: کاهش در این نرخ در کوتاه مدت بازار را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و متغیرهای مختلف با وزن‌های مختلف در بازار موثر هستند.

شریعتی می‌گوید: اگر تغییرات در نرخ بهره به صورت مستمر ادامه‌دار باشد و به ۱۲ تا ۱۳ درصد برسد و نرخ اوراق شکسته شود و این روند ماندگار شود حالا می‌توانیم از p/e در محدوده ۴ و ۵ معاملاتی را انجام دهیم تا p/e بازار به ۶ و ۷ برسد. وی افزود: البته این مسائلی که به آن‌ها اشاره کردیم منوط به این شرط است که تورم را کنترل شود و تا زیر ۲۰ درصد بیاید و نرخ بهره بین بانکی را هم تا ۱۵ درصد کم شود و سود سپرده‌های بین بانکی هم ۱۵ تا ۱۶ درصد پایین بیاید، این منطق تقریبا برابری می‌کند.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حقوقی هرچه باقیمانده را میفروشه تا چیزی برا دولت جدید نمانه .همه سهام تبدیل به پول مکند.لطفا اعتراض به این کارشان لازم است.

  • ناشناس

    خدا ازت نگذره با این تیترهایی که میزنی.بورس بیشتر از اینها به سهامدارها بدهکار

  • ناشناس

    هشدار
    اخیرا شرکتهای سازمان جهانی رویال ایران تیم یا امپاور ایران تیم
    جز شرکتهای هرمی هستند
    فعالیت دارند
    در قالب نتورک و تلفیق هنر…… میباشد
    مواظب سرمایه خود باشید

  • ناشناس

    تا برنامه های دولت جدید عملی نشه نمیشه به این دوروز مثبت شدن بورس دل خوش کرد فعلا که تتمه برنامه های دولت قبل داره اجرا میشه سریع قضاوت نکنیدو تا آغاز رسمی دولت جدید با احتیاط معامله کنید وهروقت تمام قفل شده ها باز شدند میشه گفت بورس از حالت کما خارج شده پس هفته پر تلاتمی پیش رو خواهیم داشت چه از لحاظ ورود نقدینگی وچه از لحاظ خروج اون

    • فریبا

      کاملا درسته

  • ناشناس

    این مثبت ها مربوط به نرخ بهره بانکی نیست بلکه مربوط به جهش قیمت دلار وافت قیمت رمز ارزها وکاهش قیمت طلا وعدم تعادل بازارهای دیگه است که نقدینگی رو به سمت بورس هدایت کرده میشه گفت درهفته دیگه اگه در این نوع بازارها تغییری صورت نگیره بازار بورس متعادل خواهد بود ولی در غیر اینصورت بازار بورس افت وخیزهایی درپی خواهد داشت

  • ناشناس

    سهمهای که تو ضرر بالای ۵۰% هستید .نفروشید..فروشندهای که الان نیفروشند نوسانگیران دلال صفتن…ولی سهامداران خرد متضرر پارسال .عملا چاره ای جز صبر ندارند…بورس شاخص ۲۱۰۰ را حتما خواهد دید فقط صبر .و تو صف فروش نروید..من تا شاخص ۲۱۰۰ به هیچ عنوان نخواهم فروخت

  • ناشناس

    دوستان عزیز
    بازار برگشته و مثبت خواهد بود
    سهام با ارزشتنو مفت نفروشید!
    الان وقت فروش نیست بهترین فرصت برای خرید تو این قیمتها هستش مخصوصا بانکی ها

  • ناشناس

    P/e یک سهم باید حدود ۵ باشه
    الآن کدوم سهم p/e پنج داره؟
    اکثر سهام بورس p/e بالایی دارن

    • ناشناس

      پردیس با p/e حدودا
      ۳

    • ناشناس

      نود درصد بازار p/e بالای 10 دارن

  • مریم

    یک بار ندیدیم تجارت نیوز یک تحلیل از کارشناسان بگذارد که مفید و موثر باشه و جو منفی ندهد .
    و همیشه بر عکس در میاد .
    الان دو هفته هست بازار مثبت هست ولی تجارت نیوز میگوید منفی هست

  • ناشناس

    وام گرفتم خچرخش خریدم پنجاه درصد ضرر کردم دارم دق میکنم یه فکری به حال این سهم بکنید