کد مطلب: ۴۵۳۰۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته دوم خرداد ماه / مثبت شدن شاخص چقدر محتمل است؟

پیش‌بینی بورس هفته دوم خرداد ماه / مثبت شدن شاخص چقدر محتمل است؟

در تازه‌ترین نظرسنجی تجارت‌نیوز، بیشتر کارشناسان و فعالان بازار سرمایه روند شاخص را برای دومین هفته خرداد ماه متعادل پیش‌بینی کردند.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بورس و آینده سهم‌ها طی هفته جاری را منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

در نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز هفت نفر از کارشناسان خبره و معامله‌گران بازار سرمایه شرکت کردند که بیشتر کارشناسان برای این هفته با ۵۷٫۱ درصد احتمال روند شاخص را متعادل پیش‌بینی کردند. سایر کارشناسان نیز با احتمال ۴۲٫۹ درصد مثبت بودن شاخص را عنوان کردند.

هفته گذشته نیز اگرچه کارشناسان روندی متعادل را برای شاخص پیش‌بینی کرده بودند، اما روند بازار تا روز سه‌شنبه نزولی بود و نهایتا آخرین روز هفته را شاخص با رشد حدود ۱۲هزار واحدی توانست مثبت شود.

همچنین کارشناسان در معاملات این هفته بازار سرمایه نمادهای پالایشی، سرمایه‌گذاری و فلزات اساسی را جزو برترین گروه‌های صنعت پیشبینی کردند.

10 خرداد 99 6

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا اینجا هم خیلی از قیمت ها هیجانی و حبابی بالا آمده به نظر می رسد دیگر رشد شارپی در کار نباشد. دلیل مهم بالا آمدن هم سفته بازی حقوقی ها و صندوق های کارگزاری ها و سفته بازان بوده . از امروز فشار فروش در نمادها زیاد خواهد شد و ریزش قطعی است. ونزوئلا که همه میدانند چه شرایط اسفناک اقتصادی دارد و بی ارزش ترین پول دنیا رو داره و اختلاس و بیکاری و هزار مشکل دیگر دارد هم بورس ش بیشترین رشد رو تو دنیا در چندماه گذشته داشته !!!! خبرها رو بخوانید به نظرتون آن رشد بخاطر شرایط خوب شرکت هاش بوده!!!! یا تورم افسارگسیخته… در هر صورت سفته بازان در پیک قیمت سهام باد شده زیانده رو به مردم عوام فروخته و فرار میکنند و مردم عادی تاوان سنگینی خواهند داد. حباب قطعا خواهد ترکید.

    • رضا

      قطعا دیشب خوب نخوابیدی! تحلیل بود این الان؟ کدوم حباب؟؟ واقعا برات متاسفم! خودت احتمالا چند روز پیش همه ی سهامتو فروختی با ضرر زیاد حالا اومدی از این تحلیل های آب دوغ خیاری میدی که بقیه رو مثلا بترسونی!؟ فقط تماشا کن بهترین بازار ایران یعنی بورس برا سهامداراش چیکار میکنه! میدونم دردناکه ولی تحمل کن

  • ناشناس

    با حمایت همه ارکان دولت و نظام بورس باز هم این هفته تا شاخص یک میلیون و دویست میره
    همه چی با تورم ده برابر شده
    پس سهام ها هم باید به همین شکل رشد کنن

  • ناشناس

    همانطور که از معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته میشد فهمید امروز بازاری خنثی و متمایل به منفی رو خواهیم داشت. گول صف های کم حجم اول وقت رو نخورید. فشار فروش امروز زیاد میشود. بجای اینکه صحبت از رشد های ظاهری و سفته بازی کنید برید تابلو خونی رو یاد بگیرید. هر چند همون تابلو خونی هم چندین سال تجربه معاملاتی لازم دارد. قدیمی ها متوجه هستند.

    • سعید

      چقدرم تجربه ات بدردت خورد!!

    • سعید

      دلم میسوزه واقعا. با چندین سال تجبره متوجه نشدی اصلاح بازار تمام شده و روند صعودی شده؟؟؟

    • علیرضا

      الان اون جمله ی قدیمی ها متوجه هستند برا این بود که بگی قدیمی هستی مثلا؟جوک بود؟ پس از قدیم اینکاره نبودی! به نظرم کارتو عوض کن. رشد بعدی بورس شروع شده و با این حرف ها هم نمیتونی سهم بقیه رو مفت ازشون بخری. برو تو صف وایسا شاید چیزی بهت رسید

  • ناشناس

    سلاممن از کارشناسانی که لطف میکنند و نظراتشون را پست میکنند یک سوال دارم .. الان اگر دوستان حقیقی بمحض منفی شدن شاخص اقدام به فروش بکنند آیا بازار مناسبتری برای سرمایه گذاری سراغ دارند ؟ طلا یا دلار و مسکن مد نظرشون هست یا دوباره نقدینگی حاصل از فروش سهام را با خرید سهام جدید به بورس وارد میکنند ؟ برام سوال که فروشندگان سهام چه چیزی تو ذهنشون هست؟

  • دکتر امیرهوشنگ اقبالی مقدم

    با سلام خدمت تمامی سهامداران عزیز از هر نمادی که باشند؛ ……… بورس از 22اردیبهشت99 تا به روز 7خرداد99 طی نزدیک به دو هفته دوران پرالتهابی را پشت سر گذاشت و در این مدت شاخص تا حدود نزدیک به صد هزار واحد اصلاح شد؛ علت آن هم بخاطر بازگشایی نمادهای سایپا و ایران خودرو پس از مجمع و تعطیلی کارخانه ها و نمادها بمدت 2هفته بود که پس از بازگشایی با صف های خرید میلیاردی هر دو قفل شدند؛ دلیل دیگر فروش سهامهای ETF بانکی بود که تا آخر اردی بهشت انجام شدند؛ دلیل دیگر هم دانش کم و آگاهی اندک سهامداران تازه وارد بود که با یک -5 می پریدند در صف فروش در کف قیمتی قفل می شدند و کشتی را سوراخ می کردند که نه تنها خود بلکه همراهان را هم غرق می کردند و باعث ضرر خویش و متضرر شدن دیگران می گشتند. اما به واقع به یاری الله تمامی این التهابات خوابیده و بورس در طی این دو هفته کاملا اصلاح شده ….. به امید خدا به شاخص 1میلیون و نیم نزدیک خواهیم شد و خواهیم رسید …… پس با توکل بر الله و صبرو استقامت و گوش ندادن به اخبار کذب و شایعه و یک سری دشمن تراش بورسی که می گویند بورس حرام است مانع تولید است حباب دارد حباب است قمار است نکنید. وقتی دو طرف معامله هم در سود شریکند هم در ضرر یعنی معامله ای کاملاً حلال و بدون اشکال؛ درضمن ما با بورس باعث رشد شرکتها و رونق تولید می شویم مثل خیلی از کشورهای دیگر که مردمش بیشتر توی بورس هستند پولهایشان تا اینکه در بانک باشد ……….

  • ناشناس

    این رو هم مثل دربی کردین، همش مساوی
    توی ایران راست گفتن خیلی سخت شده