کد مطلب: ۶۱۶۸۴۱

پیش‌بینی بورس هفته آینده از نگاه کارشناسان + (اینفوگرافیک)

پیش‌بینی بورس هفته آینده از نگاه کارشناسان + (اینفوگرافیک)

روند خنثی این روزها پای ثابت بازار سهام است. وضعیت معاملات رکودی است و بورس از لحاظ ارزندگی شاهد خروج پول و از لحاظ کمبود نقدینگی شاهد افزایش ارزش معاملات نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند خنثی این روزها پای ثابت بازار سهام است. وضعیت معاملات رکودی است و بورس از لحاظ ارزندگی شاهد خروج پول و از لحاظ کمبود نقدینگی شاهد افزایش ارزش معاملات نیست. در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس ۲٫۱ درصد نسبت به هفته پیش افت کرد. این در حالی بود که با رسیدن اخبار مثبت از برجام گروه‌های خودرویی و بانکی در چند روز گذشته شاهد افزایش تقاضا بودند.

در حال حاضر شرکت‌های حساس به نرخ دلار مثل شرکت‌های صادراتی کشش رو به بالایی ندارند. تقاضای چندانی در کوتاه‌مدت نیست و این در حالی است که قیمت‌ها به شدت به قیمت‌های ارزنده نزدیک شده است.

بورس فعلا نوسانات منفی و رفتار محافظه‌کارانه دارد و خریدار قدرت خرید ندارد. محدوده حمایتی برای شاخص کل بورس از نظر برخی از کارشناسان حدود یک میلیون و ۲۸۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد است. بورس از نظر نسبت پی‌برای، عملکرد شرکت‌ها و قیمت‌ها در اکثر صنایع مناسب است. در این بین نقش برجام به عنوان فاکتور کوتاه‌مدت و هیجانی بر بورس موثر است. در بلندمدت و با مشاهده تاثیرات مثبت برجام بر اقتصاد بازار سهام نیز از این اتفاق تاثیرات مثبتی خواهد گرفت.

اکثر کارشناسان روندی متعادل خنثی را برای هفته پیش روی بورس متصور هستند. به عقیده آن‌ها در این هفته اتفاق خاصی برای بازار سهام نمی‌افتد. همچنان خبری از حمایت‌های مالی و تزریق نقدینگی وجود ندارد و مادامی که ارزش معاملات حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان باقی بماند بازار از این وضعیت خارج نخواهد شد.

25 2

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کارشناسان …
    کارشناسی ‌تون بدرد من نمیخوره و اعتمادی ندارمچرا هیچکدوم صنایع غذایی و کشاورزی که دور چهارشنبه مثبت بودن رو نگفتن؟

  • علیرضا م

    واقعا قدر روحانی و وزیر اقتصادش را ندانستیم وقتی بورس سقوط میکرد خودشان را به هر دری میزدند تا جلویش را بگیرند ولی دولت جدید شاخص را 1600 تحویل گرفته بعد از پنج ماه شده 1300 و فقط نظاره گر است

  • ناشناس

    اقای رییسی شما در تبلیغات انتخابات گفتید بورس را یک هفته ای درست میکنید و فقط دروغی بیش نبود حداقل دولت قبل وقت ریزش تمام تلاشش را میکرد شما شاخص را 1600 تحویل گرفتید و بعد از پنج ماه شده 1300 چطور انتظار دارید مردم به شما اعتماد کنند واقعا تیم اقتصادی و سیاسی تون فوق العاده ضعیف هستند

    • ناشناس

      اون موقعه خرش از پل نگذشته بود الان گذشته دیگه احتیاجی نداره

    • ناشناس

      مگه جناب رضایی کم قول داد و معدل رشته اقتصادشو به رخ کشید اگه قرار بود قولها عملی بشه که الان باید پول ما توی منطقه همپای دلار و یورو اعتبار داشت. مگه همین خاندوزی که توی مجلس بود روزی یک طرح جدید برای بورس رو نمیکرد. مگه عشقی نگفت از هفته آینده دیگه بورس طلاست و ……همشون تا زمانی که دنبال نشستن روی صندلی مورد نظرشون هستن فقط رگباری قول میدن و بعد…..

  • ناشناس

    هر کدوم یه چیزی گفتن
    ههههه
    اینم شد کارشناسی
    منم میگم‌فلزات

  • ناشناس

    این کارشناسان خودشون هم در شرکت های حقوقی کار میکنن و هم سهام شخصی دارن . قطعا طوری نظر میدن که سهام مورد نظرشون پایین یا بالا برن . وقتی که میخوان یه سهم افت کنه و در کف بخرن سیگنال منفی میدن و وقتی یه سهمی رو دارن که میخوان خالی کنن ، سیگنال مثبت میدن .

  • مجمع تحلیلگران

    سلام. اقاجون حرف این و اونو گوش ندین پولتونو بکشین بیرون. یه مقدار کمش رو مواد غذایی موندگارتر بخرین اگه کمبود لوازم خونه ام دارین بخرین. اگه پولی دارین که لازمش ندارین ببرین سمت زمین و ماشین .بورس تا سه سال اینده وضعش همینه و تو همین قیمتا میمونن سهاما. بورس فقط برای کشورای با تورم پایین خوبه. نه اینجا که همه چیز ماه شمار که هیچ روز شمارم که هیچ ساعت شمار بالا میره. کلاهی که نباید گذاشته میشد سرتون گذداشتن و رفتن. اولا تجربه ای شد که خام حرف سیاستمدارا نشین و ثانیا نا امید نشین و دوباره شروع کنین .شروع هر چند دیر بهتر از هرگز شروع نکردنه. موفق در پناه حق

  • ناشناس

    ماشین پول سوزی حقیقی همین والسلام

  • ناشناس

    تا حالا نشده این کارشناسا یه حرف راست بزنن

  • ناشناس

    مردم دیگه به هیچکس اعتماد ندارند، چون زیاد دروغ و حرف الکی و بدقولی شنیدند.

  • ناشناس

    چرا هر کی میاد سر قدرت بدتر میشه روند زندگی ؟!.جوری ک میگیم قبلی بهتر بود با اینکه بد بود.سرگیجه گرفتم.خدایا خودت رحم کن .