کد مطلب: ۵۶۸۱۶۵

کارشناس بازار سرمایه پاسخ می‌دهد:

پیش‌بینی کارشناسان از گروه‌های پیش‌رو بورسی/ پتروشیمی‌ها رشد می‌کنند؟

پیش‌بینی کارشناسان از گروه‌های پیش‌رو بورسی/ پتروشیمی‌ها رشد می‌کنند؟

در هفته‌های گذشته نمادهای شاخص‌ساز به روند متعادل بازار سرمایه کمک کردند اما به عقیده کارشناسان بازار سرمایه به دلیل نبود نقدینگی روند بازار در حال حاضر فقط متعادل شده است و تغییری در آن دیده نمی‌شود زیرا همچنان نیمی از بازار در صف فروش قفل هستند. پیش‌بینی کارشناسان از روند روزهای آینده بازار به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در هفته جاری با روند متعادلی پیش رفت و در روزهای گذشته شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد وارد شد.

بازار سهام این روزها با شکسته شدن قفل صف‌های فروش برخی از نمادهای کوچک بازار مواجه شده و شاخص کل هم‌وزن هم همسو با روند کلی بازار تحرکات مثبتی را ثبت کرده است.

کارشناسان بازار سهام این روزها توجه بیشتری را نسبت به گروه فلزات اساسی و سیمانی نشان داده‌اند. این افراد معتقدند با دخالت‌های دولت در نرخ‌گذاری و قطعی‌های برق مانع از سرعت گرفتن تحرکات مثبت این گروه‌ها شده‌اند. اما با این وجود برآیند کلی از این گروه‌ها به دلیل برخورداری از وضعیت بنیادی مناسب، مثبت است.

علی صادقین، کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی روند گروه فلزات اساسی به تجارت‌نیوز گفت: چشم‌انداز و برآینده کلی از گروه فلزات و کانی‌ها با توجه به روند افزایشی نرخ ارز و تحولات بازارهای جهانی مثبت است. در صورتی که از بحران فعلی عبور کنیم اتفاقات مثبتی در این گروه رخ می‎‌دهد.

در گروه نفتی و پتروشیمی سرمایه‌گذاری کنیم؟

از دیگر نمادهایی که امید به سودآوری آن‌ها در بازار زیاد شده است، گروه نفتی و پتروشیمی است این دو گروه با وجود آنکه در شرایط تحریمی به سر می‌بریم و شرایط سختی را برای فروش نفت می‌گذرانیم اما به دلیل گزارشات فروش دیگر محصولات نفتی و افزایش نرخ‌های زنجیره محصولات پتروشیمی توانسته‌اند روند خوبی را داشته باشند.

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه هم درباره روند این گروه‌ها در آینده به تجارت‌نیوز گفت: گروه پالایشی اگر نرخ‌های اعلامی خود را به صورت شفاف در گزارش‌ها منتشر کنند و گزارشاتی شفاف را ارائه دهند می‌توانند سهم‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری باشند.

پیش بورس در روزهای آینده

در هفته‌های گذشته نمادهای شاخص‌ساز به روند متعادل بازار سرمایه کمک کردند اما به عقیده کارشناسان بازار سرمایه به دلیل نبود نقدینگی روند بازار در حال حاضر فقط متعادل شده است و تغییری در آن دیده نمی‌شود زیرا همچنان نیمی از بازار در صف فروش قفل هستند.

درباره پیش‌بینی روزهای آینده بازار سهام، علی ضیاچی، کارشناس بازار سرمایه گفت: نمی‌توانیم بگوییم بازار امروز با فردا چه تفاوتی دارد و یا کدام گروه‌ها ظرفیت بهتری را برای سرمایه‌گذاری دارند در حال حاضر نقدینگی بین گروه‌های مختلف در چرخش است. بنابراین تنها با دیدی میان مدت به بازار می‌توانیم در آن سرمایه‌گذاری کنیم. اما برآینده کلی از بازار نشان می‌دهد یک روند آرام و مبتنی بر تحلیل را داشته باشیم.

همچنین فردین آقا بزرگی هم درخصوص پیش‌بینی بازار سهام معتقد است: برآیند کلی از بازار سهام در این روزها، تعادل نسبی همراه با ابهامات است. در کل انتظار می‌رود رشد شارپی را تا پایان سال نداشته باشیم و حداکثر بازدهی بورس ۴۰ تا ۵۰ درصد باشد.

آخرین اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هرروز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شهریار

    دقت کردید این تجارت نیوز هم وقتی خبر کم میاره، میره خبرهای سه چهار روز قبل رو سرهم میکنه به عنوان خبر و تحلیل جدید میده بیرون. خبرگزاری فعال کی بودی تو!

    • محمد

      دقیقا همینطوره

  • ناشناس

    مدیران بانک دی باید خجالت بکشند واقعا با روح و روان سهامدارن بازی میکنند. این دوستان روزای مثبت بازار سهمو به یه بهانه ای میبندند و توی منفی باز میکنند. من اولین باره سهامدارشم اما بدون شک سریع خروج میزنم. اقایان گفتند تا 17 ام باز میشه یه هفته بازار مثبت بود بستنش حالا یه روز بازار افت داشت سریع به فکر بازگشایی هستن. انگار منتظر قرمزی بازار بودن. اگر حس میکنید قیمت 119 تومن زیاده یه دفعه بکنیدش 50 تومن نوش جونتون. شرم کنید عمده این سهام دارا پول حلال میارن تو بورس ولی شما حرامش کردین.

    • ناشناس

      دی نماد ضعیف و سنگینی شده و حقوقیای بسیار ضعیف و ناکارامد داره

  • ناشناس

    مشکل صف فروش نبود نقدینگی نیست بلکه مشکل سهامداری هست که فقط قصد فروش داره. حالا چه سهمش بی ارزه چه نیرزه. اصلا فرقش متوجه نمیشه. چون منفی هست فکر میکنه نمی ارزه که منفی شده

    • ناشناس

      درسته دوست عزیز وقتی خودشون سهامشون رو بی ارزش میدونند میخواند خریدار قیمت خوب بخره؟
      عیب صف هم همینه که از عواقب دامنه نوسان محدوده تا به خودت بجنبی رفته صف و قفل سرمایه

    • ناشناس

      باز بودن محدوده نوسان هم برای این سهامدارهای آماتور یعنی فروش به هر قیمتی

    • ناشناس

      نمادها بعد از مجمع بدون دامنه نوسان باز میشوند پس قیمتشون صفر میشه؟ نه اکثرا بالا هم میره
      بهر حال در صورت باز بودن دامنه نوسان یه کف قیمتی پایه یا قیمت اسمی میذارند که از اون کمتر نشه
      هرکاری بقیه بورس‌های دنیا میکنند که دامنه نوسان ندارند اینجا هم انجام میشه
      سهامدار وقتی دامنه نوسان نباشه تو تحلیل و سفارش قیمت دادن مجبوره دقت کنه و بالاخره باید معامله و سهامداری یاد بگیره و بدون سهام یه قیمتی داره نه اینکه فقط شاخص منفی بود حالا سهامش هر قیمتی باشه و یا صف فروش شد بفروشه

  • ناشناس

    دیگه تحلیل نمیخواد تقریبا ۸۰ درصد بازار بیش از ۷۰% منفی خورده و سهمها رسیدا به نفت…فقط دولت داره هر چند روز یه بار بازارو با شاهص سازها مصنوعی بالا میبرد..و چند روز گروهایی دیگر…و نوسان بدون جبران خسارات و متضررین گول خورده از مرداد پارسال…هر روز شاخص مثبته.ما پرتفوی درجه یکمون منفی میخوره..تزریق پول چی شد..جلسات سران قوا.مصوبات ۷+۳ ..واقعا نه میبخشیم نه فراموش میکنیم..چه کردند با سرمایهای مردم.برای تامیین بودجه

    • ناشناس

      حقیقی هم اینبار خرید کرده و ورود پول جدید بوده شاخص هم‌وزن که شاخص ساز کمتر توش اثر داره هم اینرو نشون میده

  • سلطانی

    الان فقط و فقط سهامهای خودرویی خوب هستند و بخصوص قطعه سازها که خبر موثق دارم پول‌های خیلی زیادی وارد سهامهای قطعه ساز شدند مثل خمهر خمحرکه ختوقا ختور و ……..

  • ناشناس

    سود مردم مالباخته در بورس رو به سجام بریزد…..کم ضرر کردن حالا سودشونم بالا مکشید……وسط کرونا بریم بانک واسه دو ریال سود…خیلی ها سالهاست به بانک نرفتن و سودی نگرفتن این پولا تو جیب کی رفته…….حالا خوبه به اندازه سود از قیمت سهم کم میشه یعنی در اصل پول خودمونه نه سود…..چه قانونیه که از خودمون میگیرن بعد میریزن به بانک و بهمون نمیدن….قانون تجارت مشکل داره تقصیر مردم چیه….قانون رو درست کنید…روزی که 10تومن به زور گرفتید و مردم رو به زور وارد سجام کردید باید فکر میکردید….پس این سجام به چه دردی میخوره

    • ناشناس

      درسته دوست عزیز خوب موضوع را بیان کردید سودهای عقب افتاده سالهای قبل هم برگردوندند به حساب خودشان آنها را هم باید واریز کنند همچنین حق تقدم استفاده نشده که شرکت فروخته و متعلق به سهامداره هم باید واریز کنند چطور بعضی شرکتها واریز میکنند بقیه بهانه میکنند امکان نداره سازمان بورس چکارست باید الزام قانونی بذاره باید بهره تاخیرش را هم بدهند
      سهام شرکت‌هایی که اینقدر اعتبار ندارند و به سهامدار خرد احترام نمیگذارند که حق سود نقدیش رو هم نمیدند نباید خرید کرد و این موضوع رابا ایمیل یا روشهای دیگه به اطلاع امور سهامداران شرکت رسوند

  • ناشناس

    خدایا به داد دل این مردم بدبخت برس خدایا جوانها نه کا ر دارن نه ماشین نه خانه نه زن نه بچه فشار همه چیز داره لهشون میکنه خدایا خودت کمکمون کن با امیدی پول گذاشتیم تو بورس پولمون رو خوردن ای داد ای بیداد