کد مطلب: ۶۰۳۷۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد بورس در بلندمدت اتفاق می‌افتد/ شاخص ۱٫۶ میلیون واحدی چقدر محتمل است؟

رشد بورس در بلندمدت اتفاق می‌افتد/ شاخص ۱٫۶ میلیون واحدی چقدر محتمل است؟

بازار سهام پس از چندین روز افت، بالاخره امروز روی سبز به خود دید و اکثر نمادها رشد داشتند. حال باید دید این رشد ادامه می‌یابد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام پس از چندین روز افت، بالاخره امروز روی سبز به خود دید و اکثر نمادها رشد داشتند. در حالی که روند افزایشی در قیمت دلار ادامه دارد، باید دید رشد بازار سهام نیز تداوم خواهد داشت؟

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: افزایش نرخ ارز ادامه دارد و دلار در حال نزدیک شدن به سقف تاریخی است. در این شرایط بازار سرمایه انتظار دارد که شرکت‌های صادرات‌محور رشد را تجربه کنند.

وی ادامه داد: از طرفی صحبت‌هایی از بودجه ۱۴۰۱ به گوش می‌رسد. شایعاتی مبنی بر تعیین قیمت ۲۳ هزار تومان برای نرخ تسعیر ارز بانک‌ها وجود دارد. این نشان می‌دهد دولت نیز کف محکمی برای نرخ ارز متصور هست.

عشریه اظهار کرد: در چند روز گذشته ریاست سازمان بورس صحبت‌هایی در خصوص تعیین قیمت خودرو به نحوی که به نفع تولیدکننده، فروشنده و خریدار باشد کرده است. این امر باعث شده سرمایه‌گذاران به تغییرات مثبت گروه خودرو امیدوار شوند.

خوش‌بینی بازار سهام به آینده

این کارشناس عنوان کرد: به طور کلی در حال حاضر بازار سرمایه نسبت به افزایش سودآوری و کاهش زیان برخی از شرکت‌های بورسی امیدوار شده است. این پالس مثبتی برای بورس است.

وی عنوان کرد: از نظر تکنیکال هنوز تغییر فاز به مدار صعودی در شاخص کل مشهود نیست. اما برای تارگت اول تا یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد و برای تارگت‌های بعدی بین یک میلیون و ۵۸۰ هزار تا یک میلیون ۶۱۰ هزار واحد پیش‌بینی می‌شود. شباهت شاخص کل به زمان افت قبلی برای تکنیکالیست‌ها مشهود است. تکنیکالیست‌ها پیش‌بینی می‌کنند محدوده ۱٫۴ تا ۱٫۶ میلیون را بارها تجربه کنیم و بعد اگر از سقف بشکند بازار صعودی و اگر از کف بشکند بازاری نزولی را تجربه خواهیم کرد.

عشریه تصریح کرد: با توجه به ارزش دفتری و انتظارات تورمی حادث شده، بازار سرمایه به آینده خوشبین است. و احتمال رشد در بلندمدت زیاد است. امیدواریم رشد حال حاضر در بازار سهام ادامه‌دار باشد و در ادوار آتی نیز با کاهش تورم و بهبود شرایط اقتصادی رشد را تجربه کنیم.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عباس

    آنهایی که اعتیاد دارند عقلشان بیشتر است پول دود میکنند اما وارد بازار بورس نمی کنند شاخص بالا نمی رود چون معتاد زیاد است و پول دود میشود

  • ناشناس

    سهام در حال حاضر کف سازی خوبی انجام داده اند و به کف قیمتی رسیده اند و عاری از حباب هستند و به گفته کارشناسان بیش از ۱۰۰ سهم ارزنده در بازار وجود دارد پس هر چند مالیات شرکت ها در بودجه سال آینده افزایش یابد و یا هزینه سوخت صنایع بالا برود و … باز هم سهام ارزنده هستند و فرصت خرید است پس سهام بنیادینی را که در میان مدت سود خوبی می دهند شناسایی کرده و خرید بزنید و سهام داری کنید تا به سود خوبی برسید، یعنی چه ؟؟؟؟؟؟
    یعنی اولا) از نگاه نوسانگیری (فست فودی) فاصله بگیرد و در ثانی) با هر خبری شروع به فروش هیجانی نکنید تا شرکت ها بتوانند از پول های ورودی جهت مبادلات تجاری و مالی خود با شرکای داخلی و خارجی استفاده بهینه برده و ارزش سهامشان رشد کند و همگی از سود خوب شرکت ها در پایان سال بهره مند شویم.
    بورس یعنی سهام داری و سهام داری یعنی دید بلندمدت یک سال به بالا و برای سود خوب نگاه ۳ الی ۴ ساله نیاز است، الان اکثر سهام دارانی که از ۳ سال قبل وارد بورس شده اند با وجود ریزش های اخیر حداقل در سود ۴ تا ۵ برابری هستند.
    التماس دعا و تفکر.

  • ناشناس

    بعضی سهامها تقریبا ۸۰ درصد افت کردن و بازم هیچ حمایتی از حقوقی اون شرکت دیده نمیشود با توجه به اینکه خودم سواد ندارم ولی بنظرم باید این شرکتها در کف حداقل قیمت حمایت کنند چون قیمت اکثر سهامها به چند سال قبل رسیدن مثل ثرود از ۲۱۰۰به ۵۰۰ و یا فسا از ۴۲۰به ۱۰۰و….. لازم هست ناظران سازمان تذکر به این شرکتها بدن چون مشخص هست سرمایه مردم را تقریبا به صفر میرسانن تا مفت ازدشتشون خارج کنند و بنظرم احتمال دارد ناطران بورس همدست این شرکتها باشن

    • ناشناس

      واقعا به نکته مهمی اشاره داشتید، وظیفه ناظران بورس در مقابل رشد بی حساب و حالا سقوط بی حساب چیه؟

  • ناشناس

    مفت ترین چیز در این تورم که به قیمتهای چند سال قبل رسیدن سهام هستند و کسی در این قیمت بفروشه به خودش ظلم کرده و مطمینا پشیمان خواهد شد اگر نیاز دادشت باید زودتر می فروخت نه الان

  • ناشناس

    از فردا اکثر سهامها صف خرید خواهند شد و در این قیمت فقط باید خرید

  • ناشناس

    دقیقا بلند مدت شما چقدره ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال آقا من سهام رو برای آخرتم نخریدم که الان ۲ سال تو ضررم .

  • مهدی

    بورس نگو،کوره پول سوزی بگو

  • هه

    بنده ی خدا شما میگی اکثر سهام ها طی سه الی چهار سال گذشته ۴ یا ۵ برابر شدن …شما به من بگو دلار چند برابر شده؟ ۹ برابر ! مسکن چند برابر شده ؟ ۱۰ برابر …چرا بورس رو در اوجش مقایسه میکنید فقط کلا سه ماه رو اوج بوده وگرنه بازدهی خوبش کجا بود این یعنی یا سهامدارهای قدیمی شانسی باقی موندن توی اوج یا اکثر رانتی ها خوردن و بعد انداختن به مردم …نگاه بلند مدت ؟؟!! طرف دو ساله پولش خوابیده بعد دو سال اگر پول نیاز داشته باشه باید یک چهارم یا کمتر پولش رو پس بگیره یعنی بعد این مدت پول خودش رو هم نداره چه برسه به سود واقعا از رو چه فکری این حرفا رو می زنید من در حیرتم !

  • ناشناس

    بی اعتمادی به بورس رخنه کرده است همه دنبال نقدینگی هستندحتی مردم

  • ناشناس

    دوساله که ده روز منفیه و یک روز مثبت میشه سریع تو بوق و کرنا میکنید چه خبره تمام راهای کلاهبرداری رو بلدین