خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۸۲۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا، چهارشنبه چه می‌شود؟

بورس فردا، چهارشنبه چه می‌شود؟

یکی از کارشناسان بازار سرمایه گفت: کلیت بازار مثبت است اما شاید یکی دو روز آینده بازار بین مثبت و منفی در نوسان باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل در سومین روز از معاملات تیر ماه، با رشد حدود ۵۰ هزار واحدی رکورد جدیدی را به ثبت رساند و چند قدم مانده به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی متوقف شد.

بازار فردا نیز شاهد عرضه اولیه وپویا خواهد بود و همزمان قرار است از فردا نخستین صندوق ETF قابل معامله شود و سهامداران بتوانند نماد دارا یکم را معامله کنند.

محمد خبری‌زاد تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص روند بازار فردا گفت: با معاملات آخر وقت امروز، به‌غیر از چند سهم محدود، اکثر سهم‌ها صف‌های خرید را دادند و تا سطوح صفر نیز عرضه‌هایشان انجام شد.

به نظر می‌رسد کار بازار در اول وقت فردا مقداری دشوار شود یعنی یک ساعت ابتدایی زمان مهمی برای بازار فرداست. اگر بازار بتواند در یک ساعت اول عرضه‌ها را کنترل کند اینطور به نظر می‌رسد که روند بازار فردا تغییر می‌کند اما چندان منفی نمی‌شود. اگر عرضه‌های اول وقت بازار فردا زیاد باشد بازار منفی خواهد شد.

همچنین شاخص به محدوده‌ای رسیده است که نیاز به استراحت دارد، شاید برخی اقدام به شناسایی سود کنند که نیاز است در این قیمت‌ها سهم‌ها دست به دست شوند.

وی با اشاره به اینکه کلیت بازار همچنان صعودی به نظر می‌رسد، گفت: شاید یکی دو روز آینده بازار بین مثبت و منفی در نوسان باشد اما کلیت آن مثبت است چون فعلا جایگزینی برای بازار سرمایه نداریم. سوالی که اکثر سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف از خود می‌پرسند این است که سهام را بفروشیم در بازارهای دیگر چه چیزی بخریم؟ از طرفی نگه‌داشتن ریال نیز پرریسک‌ترین کار ممکن است.

روزانه هزار میلیارد پول حقیقی به بازار وارد می‌شود و بازار بزرگتر شده است، همه این‌ها سبب می‌شود که P به E (نسبت قیمت به درآمد) جان بگیرد و شاید P به E 20 نیز عادی باشد.

همچنان بر این باور هستم که چون بازارهای جایگزین جذابیت خاصی ندارند و بستر بورس نیز آمادگی دارد شاخص تا دو میلیون نیز ظرفیت برای رشد دارد اما امیدوارم سرعت رشد اندکی کمتر شود چرا که هر روز ۴۰ هزار واحد، ۵۰ هزار واحد مثبت بودن خیلی جالب نیست.

وی در انتها مجددا بر ساعات ابتدایی بازار تاکید کرده و افزود: اگر خریداران بتوانند قوی عمل کرده و بر عرضه‌ها فائق بیایند، احتمالا بازار خیلی منفی نشود اما اگر بازار در این یک ساعت ابتدایی وارد فاز منفی شود، افت ۱۰ تا ۲۰ هزار واحدی را در شاخص خواهیم داشت. این در صورتی است که فردا بازگشایی نداشته باشیم، چرا که اگر فردا بازگشایی سهم‌هایی که مدتی بسته بودند و از رشد باز ماندند، صورت بگیرد شاخص صعودی خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فردا نماد پترول باز میشه همه اماده خرید باشن البته اگر صف خرید راه بده

  • ناشناس

    وضعیت بحرانی هس هر کی فردا خرید کنه حماقت میکنه

  • سعید

    مواظب باشید با سر به زمین سقوط نکنید و تمام سرمایتان از بین برود دانه پاشی میکنند . کدام تولید زمانی که ما تحریم هستیم از کدام تولید صحبت میکنید از ما کفتن مواظب باشید .

  • ناشناس

    سلام من و خانواده ام در ششم خرداد سی درصد از سهام عدالت رو در اپلیکیشن ایوا بانک ملی برای فروش ثبت کردیم و کدپیگیری دریافت کردیم اما تا این لحظه که چهارم تیر می باشد یک ریال هم برای هیچ کداممان واریز نشده است.مسؤلین بانک ملی و مسؤلین کارگزاری بانک ملی هیچ کدامشان جوابگو نیستند. لطفا پیگیری کنید متشکرم

  • بابک

    اصلاح نمک بازاره و جایگاه شاخص را تثبیت میکنه و مشکلی نداره فقط خواهشا فریب دلالان سود جو را نخورید که میخوان داغ حسرت و پشیمونی رو بهتون بزنن

    • ناشناس

      این روزها با اولین منفی کوچک بعضی که دچار توهم حباب هستند ، حبابیون بورس که ریزش سهام از دهانشان نمیافتد بعد از یک اصلاح که بهتر است گاهی بگوییم کمی کند شدن شتاب افزایشی بازار و نه حتی منفی شدن ، خود سهامشان را از بی تجربگی میفروشند و بعد از پشیمانی به بقیه هم توصیه فروش میکنند ، جماعت دیگری هم هستند که ذاتاً بورس ستیز هستند و یا دلال یا احتکارچی هستند و تا حالا اصلا سهمی هم نداشته اند و چیزی از بورس نمیدانند بچگی هم دنبال نقشه گنج بودن و کارتون گالیور نگاه میکردند همش میگن ، مممن مممی دوونم! بورس رییزش مییکنه! مممن میییدونم! فایده نداره!

  • ناشناس

    سلام چرا کارگزارآگاه کلابسته شده حته نمیتونم دارایی هایم ببینم؟!!!

  • ناشناس

    سلام چرا کارگزارآگاه کلابسته شده حته نمیتونم دارایی های خودم ببینم؟؟

  • ناشناس

    معامله دارا یکم تاثیری در بورس ندارد چون قرار نبست سهام موجود در این صندوقها فروخته شود اصطلاح در مورد صندوق این است که واحد این صندوقها که صادر شده ابطال میشود. عرضه اولیه هم اینقدر مبلغش کم است که تاثیری در نقدینگی بازار ندارد این ساعت هم که افزایش شاخص شتاب گرفته. جّو روانی بازار پایان گرفته

  • یاسر

    شاخص بورس شنبه 1470000

  • ناشناس

    سلام من۱۶روز پیش سهام عدالت خود را برای فروش گزاشته ام در سامانه سجام هم ثبت نام کردم ولی حالا هیچ پولی به حسابم واریز نشده لطفااا راهنمااایی کنید

    • مبین

      ربطی به سجام نداره باید صبر کنی تا پرداخت کنن