کد مطلب: ۳۶۷۸۱۱

پیش‌بینی قیمت طلا بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو

پیش‌بینی قیمت طلا بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در هجدهم آپریل منتشر شده، 46 درصد از سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان در مورد روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین هستند. در حالی که 40 درصد از تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت به کاهش قیمت طلا در هفته جاری رای داده‌اند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در هجدهم آپریل منتشر شده، در حالی که سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان در مورد روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین هستند، اکثریت تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت به کاهش قیمت طلا در هفته جاری رای داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این نظرسنجی کیتکو، 15 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 6 نفر، معادل 40 درصد، کاهش قیمت طلا و پنج نفر، معادل 33 درصد، افزایش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. در عین حال، 4 نفر یا 27 درصد هیچ نظری در مورد قیمت طلا در هفته آینده نداشتند.

همچنین از میان 522 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 242 رای‌دهنده، معادل 46 درصد افزایش قیمت طلا و 206 نفر، معادل 39 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 74 رای‌دهنده یا 14 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده، سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد قیمت جهانی طلا خوش‌بین بودند در حالی که نیمی از تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت به روند صعودی و و نیم دیگر به کاهش قیمت طلا رای داده بودند.

باب هابرکورن، تحلیلگر بازار طلا معتقد است: به دلیل رشد قابل توجه بازار سهام، افزایش قیمت طلا کمی بعید به نظر می‌رسد.

افشین نبوی، تحلیلگر ارشد موسسه ام‌کی‌اس، معتقد است قیمت طلا بار دیگر بهبود می‌یابد. به عقیده او پس از تعطیلات عید پاک و با باز شدن بازارهای جهانی روز سه‌شنبه، قیمت طلا باز روند صعودی به خود خواهد گرفت.

شان لاسک تحلیلگر ارشد موسسه والش تریدینگ هم بر این باور است که هفته آینده بازار طلا ثبات خود را حفظ خواهد کرد. به گفته او، اگر قیمت طلا به بیش از هزار و 282 دلار برسد، احتمالا روند صعودی آن ادامه خواهد یافت. اما اگر قیمت‌ها در سطح فعلی باقی بماند، ممکن است به میانگین 200 روزه یعنی هزار و 267 دلار کاهش یابد.

در معاملات روز گذشته، هر اونس طلا با 0.30 درصد افزایش به هزار و 275 دلار رسید. بر اساس گزارش‌های رویترز، عملکرد مطلوب بخش خرده‌فروشی آمریکا و تقویت دلار، کاهش قیمت طلا را به دنبال داشته است. اما انتشار آمارهای ضعیف از بخش تولید اروپا مانع از آن شد تا قیمت فلز زرد افت بیشتری را تجربه کند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.