کد مطلب: ۴۲۹۶۵۲

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تهران پاسخ داد:

آیا قیمت خودرو در شب عید ارزان می‌شود؟

آیا قیمت خودرو در شب عید ارزان می‌شود؟

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تهران می‌گوید: پیش‌بینی قیمت خودرو در شب عید بسیار سخت شده است، چرا که قیمت خودروها در بازار به طور سرسام‌آوری افزایش یافته است. علت افزایش یک باره قیمت خودروهای داخلی نیز سرکوب قیمت‌های کارخانه از سوی دولت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت‌گذاری دستوری، سرکوب قیمت خودروها دوباره کار دست وزارت صمت داد. سال گذشته بود که دولتی‌ها برای فرار از معضل گرانی قیمت خودرو و عدم ورشکستگی خودروسازان تصمیم گرفتند که عرضه خودرو با نرخ پنج درصد زیر قیمت بازار را اجرا کنند. حالا در پایان سال 98 نه تنها این طرح شکست خورد بلکه بازار خودرو دوباره دچار سردرگمی و قیمت خودروها دوباره به طور کاذب گران شده است؟ علت بازگشت گرانی در بازار خودرو چیست؟

موج جدید گرانی در بازار خودرو

در همین حال، رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت خودرو در شب عید ارزان شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی قیمت خودرو در شب عید بسیار سخت شده است، چرا که قیمت خودروها در بازار به طور سرسام‌آوری افزایش یافته است. علت افزایش یک باره قیمت خودروهای داخلی نیز سرکوب قیمت‌های کارخانه از سوی دولت است. با قیمت‌گذاری دستوری دولت بر خودروهای کارخانه‌ای باعث شده موج جدیدی از گرانی را در روزهای پایانی سال تجربه کنیم.

محمدرضا نجفی‌منش افزود: آنچه که وجود دارد این است که قیمت خودروها از محل درب کارخانه تا پایان شب عید گران نخواهد شد. یعنی خودروسازان حق افزایش قیمت خودروها را ندارند. در مقابل نیز دولتی‌ها اجازه نمی‌دهند که قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین تکلیف شود. چنانچه دولت اجازه می‌داد قیمت خودرو پنج درصد زیر قیمت بازار فروخته شود قطعا با نابسامانی افزایش قیمت خودرو در شب عید مواجه نبودیم.

او اظهار کرد: متاسفانه اعمال برخی قیمت‌های دستوری در صنعت خودرو باعث شده هم قیمت خودرو در سطح بازار گران شود و هم دلال و واسطه سودهای چندانی به جیب بزنند. این اقدام دولت جهت سرکوب قیمت خودروها هم به ضرر خودروسازان و هم به ضرر مردم تمام خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آیا فردا سایت باز میشه ده ساله ارزوی یاچرخیدن تودلمون مونده

    • ناشناس

      ارزانی خودرو در ایران به تاریخ پیوست

  • مردم

    با سلام ..مسئول کشور یکم بخودتون بیاین هر چقدر قیمتها بالا میره تقاضا کم میشه اینطوری که به ضرر هر دو طرف تموم میشه خواهشن پیگیر باشین حباب قیمتها برداشته بشن هم مصرف کننده با خیال راحت خریداری میکنه وهم فروشتون اضافه میشه چون خودرو از اقلام ضروری بحساب نمیاد مثلا (نون که نیست)

  • ناشناس

    پرایدچیه که شتت ملیوشده یعنی کمرمردم شکسته هرچه قدم که ببرن بالا کسی نیست که ازشون بپرس

  • ناشناس

    خواهشی وه ازمسولان داریم اینه که با دلا لان برخوردکنن که قیمت خودروپایین بیادکی فکرشومیکرقیمت پراید به شصت تومن برسد

  • ناشناس

    چخبره مگه چقد اشغالاتون گرونه

  • ناصر

    سلام من میخواستم ببینم ایا بعد عید ماشین گرون میشه یا ارزون

  • ناصر

    سلام من میخواستم ببینم ماشین بعد عید گرون میشه یا ارزون اخه تا کی این گرونی ادامه دار

  • ناشناس

    وقتی نخرید همه چی ارزون میشه نخرید بابا جان نخرید