خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۹۳۶۴

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۵ آبان ۹۹

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 15 آبان 99

قیمت دلار دیروز در بازار آزاد تا 29 هزار و 700 تومان هم رسید. اما برای قیمت دلار امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار دیروز در بازار آزاد تا 29 هزار و 700 تومان هم رسید. اما باید دید امروز قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟ برای امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: برخی از معامله‌گران باور دارند، فارغ از آنکه چه کسی به کاخ سفید خواهد رفت، قیمت دلار طی هفته‌های آتی ظرفیت رشد بالایی نخواهد داشت. از نگاه این گروه، قیمت این ارز در ماه‌های گذشته رشد زیادی را تجربه کرده است و طبیعی است که پس از عبور از جو انتخاباتی آمریکا، کم کم با افزایش فروش توسط کسانی مواجه شود که در قیمت‌های پایین‌تر اقدام به خرید کرده‌اند. البته این گروه باور دارند، برد ترامپ حتی می‌تواند منجر به بازگشت دلار به کانال ۳۰ هزار تومان و آزمون سقف‌های بالاتر شود. با این حال، پس از افزایش، از نگاه آنها بازار در مسیر نزولی قرار می‌گیرد.

در مقابل گروه دیگری هم در بازار حضور دارند که معتقدند، با ماندن ترامپ در کاخ سفید انتظارات معامله‌گران به‌صورت میان‌مدت تغییر خواهد کرد و این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز افزایش قیمت به سوی سقف‌های جدیدتر شود و شانس کاهش قیمت هم بسیار پایین خواهد بود.

گروه سومی هم معتقدند، ‌در صورت برد ترامپ، در ابتدا ممکن است قیمت دلار و سکه افزایشی شود،‌ ولی نوسان بعدی قیمت‌ها بعد از گذر از این هیجان، به تصمیمات اقتصادی داخلی و سیاست‌های کلان بستگی خواهد داشت. از نگاه آنها اگر قرار باشد نقدینگی با همین سرعت فعلی رشد کند و تورم هم بالا باقی بماند، رشد بیشتر قیمت‌ها دور از ذهن نخواهد بود.

همچنین اقتصادنیوز نوشت: در شرایطی که انتخابات آمریکا به شرایط بسیار حساسی رسیده است و شانس پیروزی هر یک از دو نامزد وجود دارد،‌بسیاری از معامله گران هم ترجیح می‌دهند، تماشاچی وقایع بازار باشند و به دلیل نوسانات زیاد اقدام به معامله خاصی نکنند. به نظر می‌رسد این روند تا زمانی که پیروز انتخابات آمریکا مشخص نشود، ادامه پیدا کند.

با پایان اثر انتخابات آمریکا، بازار به تدریج راه خود را پیدا خواهد کرد و بیشترین اثر بر روند قیمت را سیاست‌های اقتصادی داخلی خواهند داشت که توسط سیاست گذاران اعمال می شوند. طبیعتا ادامه روند رشد نقدینگی با سرعت فعلی و تورم بالا هر دو می‌توانند به صعود قیمت دلار کمک کنند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یا یاحق هرجا ودر هر کار ی که می خواهی انجام دهید خداوند در نظر بگیرید موفق خواهی شد یاحق فقط از خودت کمک

  • ناشناس

    با سلام هرچی پیش اید خوش اید نسل ما که سوخت انشالله نسل بعدی موفق باشن

  • محمد

    با انتخاب بایدن دلار میشه زیر 10 هزار

  • ناشناس

    دلار امروزبه مرز ۲۳تومن میرسد

    • محمد

      ازکجا مطمعنی داداش الان ک رفت بالا شدش۲۸

  • محمد

    دعاکنید بیاد پایین بخدا ما جوان ها امید نداریم ب اینده با۵۰میلیون وام ازدواج چی بخریم ک خداخوشش بیاد??خداخودش کمکون کنه تاحالا شده حلقه خانومت نقره باشه و نتونی از خجالت تو چشماش نگاکنی خداکنه بیاد پایین جفت همون طلاش بگیرم خوشحالش کنم

    • ناشناس

      الان مشکل شما نقره بودن حلقه ست؟؟?

  • ناشنای

    به نظر من نسل ما که سوخته انشالا نسل بعد دلار که داره بالا میره به خدا امروز گوجه قیمت گرفتم گفت 15 هزار تومان همه چیزگرونه داریم بدبخت میشیم

  • ناشناس

    اونایی که دلار و طلا ذخیره کرده بودن، روی پیروزی ترامپ خیلی حساب کرده بودن
    ولی بورس روی بایدن خیلی حساب کرده بود و همه ریزشهای قبل از انتخابات رو پیشخور کرد
    الآن دیگه نوبت بورسه که رشد کنه