کد مطلب: ۵۰۶۴۳۲

خط دهی درهم به بازار دلار / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۳ دی ۹۹

خط دهی درهم به بازار دلار / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۳ دی ۹۹

دیروز قیمت دلار حدود ساعت ۳ بعدازظهر در محدوده ۲۴ هزار و ۸۷۰ تومان قرار گرفت. همچنین قیمت دلار امروز در بازار متشکل ۲۴,۴۳۶ تومان ثبت شد. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز قیمت دلار حدود ساعت ۳ بعدازظهر در محدوده ۲۴ هزار و ۸۷۰ تومان قرار گرفت. همچنین قیمت دلار امروز در بازار متشکل ۲۴,۴۳۶ تومان ثبت شد. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: در شرایط کنونی، انتظارات متناقضی در بازار ارز وجود دارد؛‌ دسته‌ای از معامله‌گران امیدوار به افزایش قیمت هستند؛ بالا بودن نرخ حواله درهم و ارزش دلار در هرات افغانستان در کنار ماندن دلار در کانال ۲۵ هزار تومان در سامانه نیما از جمله متغیرهایی هستند که انتظارات افزایشی را در بازار فعال نگه داشته است. در مقابل، احتمال آزاد شدن منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی و پایان فشار حداکثری با پذیرش شکست از سوی ترامپ، برخی معامله‌گران را نسبت به آینده کاهشی بازار امیدوار کرده است.

در سومین روز هفته، حواله درهم تا ساعت ۲ بعدازظهر توانست بالای سطح ۶ هزار و ۹۵۰ تومان نوسان کند و حتی در مقطعی به بالای ۶ هزار و ۹۷۰ تومان برود. با این سطح از قیمت حواله درهم، ارزش دلار در بازار داخلی در کمترین حالت می‌توانست بالای سطح ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی قرار بگیرد.

این مساله موجب می‌شد که معامله‌گران نقدی در بازار داخلی با احتیاط بیشتری در موقعیت فروش قرار بگیرند، چرا که احساس می‌کنند، بازار از لحاظ حواله‌ای، آمادگی نزول به سوی سطوح پایین‌تر را ندارد.

در کنار این، نرخ دلار در سامانه نیما که معاملات بزرگ و تجاری در آن انجام می‌شود، به زیر ۲۵ هزار تومان نزول نکرد. این اتفاق هم تا حدی اندازه انتظارات کاهشی را پایین آورد. همچنین برخی معامله‌گران غیررسمی باور داشتند که بازار ارز تهران در روزهای اخیر تحت تاثیر بازار هرات افغانستان قرار داشته است و بالا بودن ارزش دلار در شهر مرزی هرات موجب شده است که تمایل به فروش ارز در ایران پایین بیاید.

البته عده‌ای از معامله‌گران اعتقاد دارند، کانال‌های اطلاع‌رسانی، قیمت‌های دقیقی را از بازار هرات گزارش نمی‌کنند و بیشتر به دنبال نوسان‌گیری هستند. از نگاه آنها، در بازار ارز داخلی، معاملات هرات تنها تاثیر روانی دارد. البته اگر ایران به منابع ارزی بلوکه شده خود دسترسی پیدا کند، هیچ کدام از عوامل یاد شده نمی‌توانند مانعی در برابر سقوط دلار ایجاد کنند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه احتصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مريم

    بورس و نابود کردن ……

    • ناشناس

      دلارم همینطور در طول هفته ۲۰۰ تا تک تومنی روزی ارزون میشه اینکه ریزش نیست ریزش یعنی از ۲۵ بیاد ۲۲ از ۲۲ بیاد ۲۰
      اینی که ۲ قرون ۲ قرون ارزون میشه میخواد بترسونه ، بفروشید از دست تون در بیاره ، گرونتر برگردان به خودتون این حدس من هست البته نسبت به عملکرد دولت

    • ناشناس

      دمت گرم خداد تومان می کشن روش صدا شآن در نمی آید ولی ریال ریال بیاد پایین
      ای هوار دلار سقوط کرد می گن

  • مريم

    تمام اخبار مثبت
    بورس منفی
    جالب نیست ………!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    چقدر ما بد بخت شده ایم که افغانستان کدا گشنه برای
    ارز مملکت ما نرخ تعیین می کند بریذ بمیرید

  • ناشناس

    قیمت دلاربایدکاهش پیداکند.بیماران کمرشون شکسته شداز گرونی.

  • ناشناس

    تورا خدا وضع ما رانگاه کن چرا یه مسئول نیست بیادنظارت کنه بگه اخه چرا قیمت ارز یه مملکت را یه عده دلال یا یه عده مفتخور رانت خوار یا کشوری مقل افغانستان تعیین قیمت کنه چرا فقط در حد حرف میشنویم که با دلال برخورد میسه کو کی وقتی مردم از درد دارن میمیرن به گدائی ویا ….. اونوقت میشه گریه بد از ….

    • ناشناس

      دولت بزرگترین ناظر و بزرگترین. دلال هست. دنبالش نگرد دولت. دلاله

  • ناشناس

    دلار رو آروم میارن پایین کسی ضرر نکنه ولی تا پایان بهمن ۲۰ هزار تومن رو میبینه و تا اردیبهشت ۱۴۰۰ با رفع تحریم ها ۱۲ هزار تومان رو

  • ناشناس

    دلار کم کم میاد پایین کاسبها و بازاری ها باید اینو بدانند دلار بزودی ۲۰هزار خواهد شد چونکه نرخ دولت رو ۱۹ هزار هست

  • Mahdi

    حالا بزار من یچی بگم.
    اصن گیرم دلار کره جنوبی آزاد شدن
    بعدش چی؟!
    میاد پایین؟
    چقدر؟! تاکی؟!
    به محض اینکه واکسن کرونا رو بخوان وارد کشور کنن دلار میرسه به ۳۷ ۳۸
    یادت باشه

  • ناشناس

    دلار میره بالا جنس گرون میشه دلار میاد پایین قیمت جنس پایین نمیاد هنوز دارن ماشین سنگین بادلار ۳۲۰۰۰ هزار تومانی میفروشن
    دیگه آب خوردن باید با دلال صحبت کنیم