خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۰۵۵۵

دلار و اتفاقات سیاسی / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۹ بهمن ۹۹

دلار و اتفاقات سیاسی / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۹ بهمن ۹۹

دیروز ساعت ۳ بعدازظهر دلار در بازار آزاد با قیمت ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. امروز قیمت دلار چه تغییری می‌کند و چه پیش‌بینی‌هایی برای این بازار می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز ساعت ۳ بعدازظهر دلار در بازار آزاد با قیمت ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. امروز قیمت دلار چه تغییری می‌کند و چه پیش‌بینی‌هایی برای این بازار می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: تقاضا برای حواله‌های ارزی که در ابتدای روز بالا رفته بود، از اواسط روز کاهش یافت. نرخ حواله درهم در ابتدای روز تا بالای محدوده ۶ هزار و ۶۰۰ تومانی رشد کرد، ولی در اواخر روز به محدوده ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی برگشت.

به گفته فعالان، تا زمانی که نرخ حواله درهم بالای محدوده ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی قرار دارد، احتمال رشد قیمت‌ها در بازار وجود خواهد داشت. نرخ حواله درهم هفته گذشته حتی به زیر مرز ۶ هزار تومانی نیز سقوط کرد. برخی معامله‌گران در انتظار آن هستند که درهم یک‌بار دیگر به زیر مرز ۶ هزار تومان برود و در آن سطح خریداری شوند. با این حال، عده دیگری باور دارند درهم کف سال را ثبت کرده است و از این پس بیشتر روند افزایشی خواهد داشت.

دلار و اتفاقات سیاسی

از نگاه بازیگران باتجربه بازار، قیمت دلار در ماه‌های آینده بیشتر تحت‌تاثیر اتفاقات سیاسی قرار خواهد داشت. به باور آنها، مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا و تعیین یا عدم تعیین تکلیف لوایح موردنظر گروه ویژه اقدام مالی به دقت توسط معامله‌گران رصد خواهد شد.

برخی از بازیگران ارزی باور دارند که با برداشته شدن تحریم‌ها و آزاد شدن منابع ارزی بلوکه شده ایران، قیمت دلار توان نزول تا زیر ۲۰ هزار تومان را خواهد داشت. در مقابل، ادامه تحریم‌ها می‌تواند موجب ‌شود که دلار به تدریج در مسیر صعودی قرار بگیرد. در شرایط کنونی، سفته‌بازان حضور محسوسی در بازار ندارند، ولی فعالیت نوسان‌گیران رشد پیدا کرده است. موج‌های رفت و برگشت قیمتی موجب شده است که افراد زیادی تصمیم بگیرند با خرید و فروش‌های سریع برای خود کسب سود کنند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از نظر تجارت نیوز دلار امروز به ۵۰ هزار تومان میرسه . از نظر مردم به ۲۲ هزار تومان.

  • ناشناس

    دوست شفیغ آقای ظریف جناب بایدن فرموده اند هیچ عجله ای برای توافق با ایران ندارند

  • Reza hosseinzadeh

    قیمت دلار دست خود دولته به خدا.تحریم رو بهانه میکنن.تا همین فروردین ماه امسال دلار ۱۷۰۰۰بود لب تاب هم خیلی ارزون بود.الان ۲۳۰۰۰ هستش اما قیمت لب تاب هم دو برابر شد.دیگه اینو معلومه دولت الکی گرون کرده دیگه??

  • محسن

    دولت رو برد ترامپ بسته بود تا تونست دلار وطلا جمع کرد الان که بایدن اومده و توافق صددرصدیه میخواد رو قیمت بالا بندازه به ملت خرید الان دلار و طلا کار آدم عاقل نیست، بعدشم خریدهای عید مردم مونده نمیشه دلار بیاد پایین جنس ارزون بخرن، ان شالله بعد عید ارزون میشه