کد مطلب: ۵۰۴۲۲۲

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۵ دی ۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۵ دی ۹۹

در بازار طلای دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۵۸هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید نیز ۱۱ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان بوده، این دو نرخ حاکی از یک روند صعودی در بازار رکودزده طلاست. آیا این روند امروز و روزهای آینده هم ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند ثبات نسبی در بازار ارز پیام ثبات‌بخشی برای بازار طلا دارد اما در بازار جهانی چه سیگنال‌هایی برای بازار طلا قابل مشاهده است؟

طلا پس از عملکرد درخشانی که در سال ۲۰۲۰ به ثبت رساند، در پایین مرز ۱۹۰۰ دلار تحکیم شد و سال گذشته را با رشد قیمت ۸‌۲درصدی به پایان برد که بزرگ‌ترین رشد قیمت سالانه این فلز ارزشمند در یک دهه گذشته بود.

دنیای اقتصاد با این مقدمه نوشته است: برخی از تحلیلگران بر این باورند که فضا برای صعود طلا به رکوردهای بالاتر در سال ۲۰۲۱ فراهم خواهد شد. بسیاری از عوامل تاثیرگذار بر رشد قیمت طلا نظیر اقدامات محرک مالی، سیاست‌های پولی تسهیل، ارزش ضعیف‌تر دلار آمریکا، نگرانی‌های تورمی و نگرانی از سقوط ارزش پول همچنان به قوت خود باقی مانده‌اند. اگر جهش تورمی اتفاق بیفتد، تا زمانی که بانک‌های مرکزی سیاست پولی را تحکیم نکنند احتمال صعود اونس طلا به ۲۵۰۰ دلار وجود دارد.

اقتصادنیوز در گزارشی به چهار عامل تعیین کننده قیمت طلا پرداخته و نوشته است:

نخست: اولین عامل ، هرچیزی در مورد ویروس کرونا و هر نوع ویروس دیگر است. اگر در مهار ویروس موفق باشیم ، به احتمال زیاد سرمایه گذاران دارایی های پرخطر را ترجیح می دهند ، که ممکن است برای قیمت طلا خوب نباشد. با این حال ، اگر اوضاع ویروس کرونا کنترل نشود ، تاجران به دارایی های امن پناه می برند و قیمت طلا به طور احتمالی بالاتر خواهد رفت.

دوم: ناهماهنگی داده‌های اقتصادی ، بورس سهام و بخش سلامت است. به این دلیل است که بازار سهام ایالات متحده هنوز در بالاترین سطح خود قرار دارد در حالی که شرکت ها به طور مداوم مجبور به تعطیلی هستند. با نوع جدید ویروس کرونا ، احتمال این وجود دارد که قانونگذاران محتاطانه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ رفتار کنند و محدودیت های بیشتری را به اجرا بگذارند.

مشاغل‌ درگیر به احتمال زیاد ورشکستگی بیشتری را به همراه خواهند داشت و احتمال اینکه شوک های بیشتری برای اقتصاد جهانی ایجاد شود بالا است. چنین اتفاقی می تواند بار دیگر به افزایش قیمت طلا کمک کند.

سوم: موضوعی که مطمئناً روی قیمت طلا تأثیرگذار خواهد بود روند شاخص دلار است که با توجه به موضع سیاست پولی فدرال رزرو تعیین می شود. طبق آخرین جلسه فدرال رزرو ، مشخص شد که بانک فدرال در مورد بهبود اقتصادی خوشبین تر است و همین امر باعث شد آنها پیش بینی رشد اقتصاد ایالات متحده را ارتقا دهند.

چهارم: اگر ویروس مهار شود و تحت کنترل باقی بماند ، بانک فدرال به طور احتمالی موضع خود را نسبت آن تغییر می دهد. این بدان معناست که بانک فدرال می تواند آماده سازی بازار را برای شروع کاهش مقیاس برنامه خرید دارایی خود آغاز کند. این سیاست به احتمال زیاد شاخص دلار را تحریک می کند که می تواند برای قیمت طلا منفی باشد.

در مجموع اینکه مسیر قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ وابستگی زیادی به وضعیت ویروس کرونا دارد. در صورت بهبود وضعیت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ ، سرمایه گذاران دارایی های پرخطر را ترجیح می دهند و این به معنای پایین آمدن قیمت طلا در بقیه سال است.

آخرین نرخ طلا را در صفحه قیمت طلا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ali

    چرا طلا ارزون نمیشه پس هرروز گران تر از دیروز

    • ناشناس

      به چه دلیل باید ارزون بشه؟
      پیاز سیب زمینی و همه همه داره گرون میشه ،انتظار دارین طلا ارزون بشه؟

    • .....

      واقعا چرا انقدر گرونیه اخه هیچ ذوقی برای خرید جهاز ندارم هر چی میخوام بخرم ده برابر قیمت دوسال پیشه واقعا خیلی اوضاع بده….

  • ...

    خیلی بدبختیم واقعا ….بیچاره کسایی که دارند تو این گرونی ازدواج میکنند واقعا دلم خونه …اصلا ذوقی برای جهاز خریدن ندارم انقدر همه چی گرونیه سالی یه تیکه وسیله هم نمیشه خرید…

  • ناشناس

    چرا بعضی ها طلا راباسیب زمینی وپیاز مقایسه میکنند؟؟ حالا اگر فرضا سیب زمینی هم اندکی گران شود یقینا طلا ریزش شدیدی خواهدنمود چون با واکسن کرونا و،،،،، طلا ریزش خواهدنمود