کد مطلب: ۵۳۹۰۱۵

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

بهای هر اونس طلا در بازار جهان ۳۱ دلار کاهش یافت اما بازار ایران تحت تاثیر افزایش قیمت دلار، افزایش بهای طلا را تجربه کرد و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز یکشنبه با ۲۸ هزار تومان افزایش به ۹۶۸ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز طلا و سکه در بازار ایران تحت تاثیر افزایش قیمت دلار گران شد اما در بازارهای جهانی بهای هر اونس طلا روند معکوس داشت و با ۳۱ دلار کاهش با قیمت یک هزار و ۸۴۰ دلار معامله شد.

محمد کشتی‌آرای نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر قیمت دلار بر افزایش بهای طلا به تجارت‌نیوز گفت: علاوه بر افزایش قیمت دلار دوباره تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار زیاد شده است و همین افزایش تقاضا حباب سکه را به ۴۵۰ هزار تومان رساند.

او همچنین گفت: بعد از سه هفته تعطیلی واحدهای صنفی و کاهش بهای اونس طلا در بازار جهان انتظار افزایش قیمت طلا را نداشتیم اما امروز به یکباره خریدار در بازار زیاد و باعث گرانی طلا و سکه شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت:

رکوردهای صعودی طلا

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی اندکی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین رکورد سه ماه اخیر در نوسان بود. بهای هر اونس طلا (در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران) با ۳/ ۰ درصد افزایش، به ۱۸۳۸ دلار رسید. گزارش اشتغال آمریکا عاملی مهم برای تغییرات قیمت طلا است. این گزارش انتظارات در‌خصوص ادامه سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد. در حال‌حاضر طلا نیروی صعودی پیدا کرده و ۱۸۵۰ دلار سطح مهم بعدی است که این فلز هدف گرفته است.

بزرگ‌ترین صندوق ETF طلا در جهان روز جمعه ۶/ ۰ درصد رشد کرد که نشان‌دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به‌ طلاست. بانک مرکزی آمریکا متعهد شد نرخ‌های بهره را تا زمانی‌که تورم و اشتغال اوج بگیرند، همچنان نزدیک صفر نگه دارد. نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا را کاهش می‌دهد و باعث افت ارزش دلار شده و طلا را برای خریداران خارج از آمریکا ارزان‌تر می‌کند.

نگاه پرتقاضای سکه

همزمان با افزایش نرخ ارز و همچنین رشد قیمت طلای‌جهانی در روز گذشته که سبب نوسان نرخ‌ها در بازار فلزات گرانبها شد، ارزش سکه بهار آزادی روند صعودی را طی کرد و به قیمت ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت. سکه به‌واسطه انتظارات خوش‌بینانه‌ای که برای طلا داشت از آغاز هفته‌جاری بر مدار صعود پا گذاشت و تاکنون در این مسیر به رشد خود ادامه می‌دهد. افزایش قیمت سکه موجب شد حباب قیمتی این فلز زرد گرانبهای داخلی نیز افزایش پیدا کند.

برخی از معامله‌گران باور دارند که کاهشی‌نشدن سکه در معاملات گذشته می‌تواند به معنای آن باشد که معامله‌گران به افزایش قیمتی خوش‌بین هستند.همچنین با کم‌شدن محدودیت‌های کرونایی با شروع فعالیت مجدد بسیاری از اصناف و طلا‌فروشان و نزدیک شدن به عیدفطر می‌توان گفت که تقاضا برای سکه رشد داشته و عامل مثبت‌شدن قیمت‌ها شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چجوری محاسبه کردی انس طلا از ۱۷۷۰ به ۱۸۴۰ رسید اونوقت میگی کاهش داشت !!!!!؟

  • ناشناس

    آقای نویسنده ، خواب بودی عزیز . انس جهانی حدود 60 دلار افزایش قیمت داشته چی میگی ؟؟؟؟؟؟