کد مطلب: ۵۷۹۴۰۲

بازار طلا و سکه تحت تاثیر اونس جهانی / پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۱ شهریور

بازار طلا و سکه تحت تاثیر اونس جهانی / پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۱ شهریور

یکی از عواملی که موجب شد سکه به سرعت محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست بدهد، افت قیمت اونس طلا در معاملات بازارهای جهانی روز جمعه بود. طلا در این معاملات نه تنها نتوانست به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری برگردد که زیر محدوده هزار و ۷۹۰ دلار بسته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار سکه، معامله‌گران امیدوار بودند که در روز شنبه قیمت دلار در مسیر صعودی قرار بگیرد. در صورتی که این اتفاق رخ می‌داد، قیمت سکه می‌توانست بالای محدوده مقاومتی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت شود. پیش‌تر تحلیل‌گران فنی اشاره می‌کردند در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی بالای سطح مقاومتی قرار بگیرد، گروه تازه‌ای از خریداران وارد بازار خواهند شد. با این حال، روز شنبه دلار کاهشی شد و سکه با سرعت در مسیر کاهشی قرار گرفت.

یکی دیگر از عواملی که موجب شد سکه به سرعت محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست بدهد، افت قیمت اونس طلا در معاملات بازارهای جهانی روز جمعه بود. طلا در این معاملات نه تنها نتوانست به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری برگردد که زیر محدوده هزار و ۷۹۰ دلار بسته شد.

افت سکه همپای دو محرک

سکه در معاملات روز شنبه، روند کاهشی را به دلیل ریزش قیمت‎ها در معاملات اونس طلای بازار جهانی تجربه کرد و کاهش نرخ دلار نیز از افت قیمت‌ها پشتیبانی کرد. بر این اساس، بهای سکه امامی همسو با روند نزولی دو محرک خود در بازار‌های داخلی و خارجی کاهش ۸۰هزار تومانی را در قطعه بزرگ‌تر به ثبت رساند. به این ترتیب هر قطعه سکه امامی روز گذشته به قیمت ۱۲ میلیون و ۱۲۰ تومان معامله شد. در صورتی که مذاکرات برجامی به نتیجه مشخصی برسد، می‌تواند کاهش نرخ دلار را به همراه داشته باشد و از طرفی، در صورتی که اونس طلای جهانی در چند روز آتی تقویت نشود و پایین مرز حساس ۱۸۰۰ دلاری باقی بماند، بهای سکه که در حفظ کانال ۱۲ میلیون تومانی مقاومت سختی از خود نشان داده است، متزلزل شده و به سطوح پایین‌تر سقوط خواهد کرد.

قیمت طلا از اواسط ژوئیه مقاومت در سطح ۱۸۳۰ دلار را آزموده، اما موفق نشده است این سطح را حفظ کند. جدیدترین ناکامی طلا برای عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار در آستانه تعطیلات آخر هفته باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران و تحلیلگران خوش‌بین به این فلز ارزشمند شد.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش شاخص دلار قرار گرفت و با ۱۱دلار کاهش در سطح ۱۷۸۷ دلار بسته شد و برای کل هفته بیش از ۲درصدی کاهش نشان داد که نخستین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته بود. از نگاه کارشناسان، بازار طلا شاهد تقاضای فیزیکی قوی است، اما اگر قیمت‌ها بالاتر رود، در این صورت باید سرمایه‌گذاران کاغذی و سفته‌بازان به بازار برگردند و تا زمانی که بازگشت قیمت‌ها به بالای ۱۸۳۰ دلار را مشاهده نکنند، حاضر به بازگشت نخواهند بود.

آخرین اخبار از پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و سکه را در صفحه پیش‌بینی طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    سلام
    طلا به چه درد می خورد .
    گوشت میوه ارزان بشه. خوراک پوشاک مسکن ارزانشه
    طلا از پارسال ارزان است.
    تنها چیز که قیمتش پایین مانده طلا است. پارسال ۱۳۸۰ رفت امسال تا ۸۰۰۰۰۰هم آمد .
    با تشکر از تجارت نیوز.