کد مطلب: ۴۹۱۸۶۸

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۶ آبان ۹۹ / طلا ارزان می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 26 آبان 99 / طلا ارزان می‌شود؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه، یک میلیون و 161 هزار و 700 تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه، یک میلیون و 161 هزار و 700 تومان معامله شد. سکه هم دیروز به 12 میلیون و 50 هزار تومان رسید. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا پیش‌بینی کرد: قیمت طلا عملا به روند بازار ارز بستگی دارد. اگر نظارت‌های فعلی در بازار تقویت شود، ممکن است قیمت طلای 18 عیار به گرمی کمتر از یک میلیون تومان برسد.

همچنین دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: دیروز ساعت ۴ بعدازظهر این فلز گرانبها با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت ۴۵۰ هزار تومان کمتر از روز شنبه بود و موجب شد سکه طی دو روز ابتدایی هفته نزدیک به یک میلیون تومان از ارزش خود را از دست بدهد.

به احتمال زیاد، سکه‌بازان امروز به دقت روند اونس طلا را دنبال خواهند کرد؛ چرا که یکی از عواملی که موجب شده است، میزان فروش‌ها در بازار سکه بالاتر برود، ناامیدی نسبت به بازگشت اونس طلا در مسیر افزایشی بود. در صورتی که اونس طلا به بالای هزار و ۹۰۰ دلار بازگردد و قیمت دلار هم کاهش خاصی را تجربه نکند، سکه می‌تواند بار دیگر در مسیر افزایشی قرار بگیرد. با این حال، افت قیمت دلار می‌تواند فارغ از روند حرکتی اونس طلا، بازار سکه را به سوی نرخ‌های پایین‌تر هدایت کند.

همچنین اقتصادنیوز نیز نوشت: سکه دیروز دو حمایت مهم 12 میلیون و 400 هزار تومانی و 12 میلیون تومانی را از دست داد و به نزدیکی نقطه سوم حمایتی رسید. برخی از تحلیل گران فنی عنوان می‌کردند، افت سکه به زیر 11 میلیون و 500 هزار تومان دشوار است، چرا که در این مرز با حمایت سنگینی مواجه می‌شود.

آنها به تجربه بازار در آبان ماه اشاره دارند که دو بار در حمایت 11 میلیون و 500 هزار تومانی با افزایش خریدها مواجه شد. امروز از این جهت برای بازار سکه اهمیت زیادی دارد؛ باید دید اونس طلا به کمک سکه خواهد آمد یا دلار. در صورتی که اسکناس آمریکایی، به نزول خود ادامه دهد، سکه دشوار است که از حمایت یاد شده حفاظت کند. با این حال، بازگشت دلار به کانال 26 هزار تومانی می تواند بازگشت سریع سکه به کانال 12 میلیون تومان را رقم بزند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دنیا دست خداست بر منکرش لعنت اصلا مال و ملوک مال خداست ما فقط امانت داریم تمام

  • محیا

    انشاءالله این قد قیمت طلا پایین بیاد که من وامثال من بتونیم بخریم .امثال من زیاد .پولدارا کلی طلا دارن ک استفاده م نمیکنن .ما آرزو ی ی جفت گوشواره سبک داریم .پولدارا چرا این قد طلا و سکه میخرین میزارین گاو صندوق .نخرید تا قیمتش پایین بیاد .

    • ناشناس

      من ی جفت میخرم برات

    • ناشناس

      چرا بیاد پایین

    • حسنا

      ایول بهت

  • آسمان

    فکر میکنید طلا پایین بیاد همه چیز دوباره میاد پایین؟اینا همش خیال خامه.طلا بالابره پایین بیاد جنسا گرون میشه،پس لطفا دعا نکنید طلا پایین بیاد چون یک عده از روی ناچاری کل پس اندازشون رو طلا خریدن،بیاد پایین اون طفلکیا هم کلی ضرر میکنن.اصلا فکر کنید طلا بیاد پایین فکر میکنید فوری همه چیز میاد پایین،حالا شما طلا نداشته باشید چیکار میشه؟دعا کنید قیمت اجناس بیاد پایین،به طلا چیکار دارید،طلا یه چیز جهانیه،چه ما بخریم و چه نخریم همچنان روند صعودی داره،به دعای من و شما هم پایین نمیاد

  • مونا

    الان وقت خرید هست.سایت های خارجی هم نگاه کنید صعودی پیش بینی کردن.

  • وحیده نیک رفتار

    بابا چرا گران میکنین . اگه دو تمن طلا رو ارزان میکنند مردم با خوشحالی میگه طلا ارزان شده نمیگن که با دو تمن چیزی درست نمیشه

  • وحیده نیک رفتار

    بابا چرا گران میکنین وقتی قیمت یه ذره ارزان میشه مردم با خوشحالی میگه طلا ارزان شده نمیگن که با دو تمن چیزی درست نمیشه .

  • وحیده

    درسته طلا یه کوچولو ارزان شده ولی ما ها هم نمی تونیم بخریم چون دیگه کار از ما گذشته . پول دارا هم آه میکشن
    چون بد بخت شدند ماها هم

  • ناشناس

    خدا کنه همه چی ارزون بشه هر کی هر چی خریده دعا می کنه گرون بشه باید به فکر آینده فرزندانمان باشیم گرانی به نفع هیچکس نیست بجز جماعت دلال همه ضرر خواهیم کرد.

  • ضد دروغ

    ملتی که منتقد هستید چرا طلا ذخیره کردیم….تو خودت ماشین یا خونت رو ارزونتر میدی وقتی طلا پایین اومد ؟…نه عزیزم تو دلال تر از این حرفهایی

    • حسنا

      این پرچمت کنار اسمت چه معنیی میده؟با اسمت نمیخونه

  • هستی سوری

    منکه یه دختر بعداز ۱۰سال ناامیدی خدا بهم داده پول ندارم یه جفت گوشواره براش بخرم متاسفم برای ملتم