کد مطلب: ۶۰۷۷۳۰

تمایل صعودی طلای جهانی

افزایش تقاضای خرید سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۷ آذر

افزایش تقاضای خرید سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۷ آذر

نوسان قیمت‌ها باعث عقب‌نشینی خریداران مصنوعات طلا شده است. این در حالی است که این روزها متقاضی برای خرید سکه زیاد شده است. آیا نوسان قیمت طلا در روزهای پایانی آذر ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طلا در بازارهای جهانی هم گران شد. هر انس طلا در بازارهای بین‌المللی با قیمت یک هزار و ۸۰۷ دلار معامله می‌شود. در بازار ایران نیز طلا به دلیل نوسان قیمت دلار گران شد.

فروشندگان طلا می‌گویند افزایش نوسان قیمت طلا باعث شده خریداران از این بازار عقب‌نشینی کنند. در مقابل اما حباب سکه به دلیل افزایش تقاضا در این بازار زیاد شده است.

ابراهیم محمدولی به تجارت‌نیوز توضیح داد: حباب سکه به ۴۵۰ هزار تومان رسیده است. این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در بخش سکه بیشتر شده است. علت افزایش تقاضای سکه عدم دریافت نرخ کارمزد و ارزش افزوده است.

او بیان کرد: اکنون با توجه به نوسان قیمت طلا مصنوعات چندان داد و ستد نمی‌شود. یعنی تقاضا برای خرید مصنوعات نو زیاد نیست.

مذاکرات طلا را ارزان می‌کند؟

گویا آینده مذاکرات نقش قابل توجهی در قیمت دلار و طلا دارد. فروشندگان طلا هم چشم به مذاکرات ایران و آمریکا دوخته‌اند. از این‌رو خرید و فروش طلا در حجم زیاد نیز گویا متوقف شده است.

دنیای اقتصاد نوشت:

عملکرد منفی سکه

با توجه به اینکه هر اسکناس آمریکایی در بازار داخلی در روند خنثی قیمتی قرار داشت، قیمت طلا و سکه در تاثیر‌پذیری از نرخ دلار و بهای طلای جهانی طی معاملات هفته گذشته، عملکرد منفی از خود به نمایش گذاشت؛ به طوری که هر سکه امامی بازدهی منفی ۳/ ۰‌درصد را در کارنامه هفتگی خود به ثبت رساند.

علاوه بر این، حباب قیمتی این سکه به بالاترین رقم خود طی هفت‌ماه گذشته خود رسیده است. به این ترتیب، این فلز گرانبهای داخلی تا سطح ۱۳میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان اوج گرفت و دادوستدهای خود را در رقم ۱۳میلیون و ۱۶۰‌هزار تومان در روز پنج‌شنبه به پایان رساند. برخی کارشناسان بازار طلا بر این باور هستند که قیمت طلا و سکه در حال حاضر متاثر از نوسانات نرخ دلار در پی نتیجه مذاکرات برجام است.

تمایلات صعودی طلا

پس از تصمیم فدرال‌رزرو مبنی بر کنار گذاشتن سیاست انقباضی برای دوره کرونا ارزش شاخص دلار تضعیف شد که همین امر باعث ارزان‌شدن طلا برای خریداران با ارزهای غیر‌دلاری شد.

شاخص ارزش دلار در نشست قبل به پایین‌‌‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید و موجب افزایش نسبی تمایل برای خرید طلا شد. علاوه بر این، اونس طلا در معاملات بازار جهانی به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی، مانند سال‌های گذشته شاهد نوسانات افزایشی است؛ به طوری که روز جمعه این فلز گرانبها بالاتر از سطح ۱۸۰۰دلار مورد معامله‌ قرار گرفت.

عده‌‌‌ای از کارشناسان معتقدند، تصمیم فدرال‌رزرو مبنی بر سرعت بخشیدن به توقف خرید اوراق قرضه، پاسخ مناسبی به افزایش دستمزدها و رشد تورم به شمار می‌رود؛ در عین حال ریسک‌‌‌هایی را متوجه بازارهای نوظهور می‌‌‌سازد.

آخرین اخبار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز دنیال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سی سال دیگر به نوه هایم خواهم گفت .زمانی که دنیا خودروی مزدا ،تویوتا ،توبوتا به ملتش قسطی میداد
    در ایران
    به ما اسکلتی که چهار چرخ و یک متور داشت به بدبختی به ما میدادند
    این بود عزت ما