کد مطلب: ۵۰۹۳۶۴

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۵ بهمن ۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۵ بهمن ۹۹

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته ۱۰ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۴ بهمن با ۱,۶۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته ۱۰ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا معتقد است: قیمت انس جهانی طلا امروز تغییر چندانی ندارد. چنانچه امروز بازار ارز کنترل شود، قیمت طلا در همین محدوده یک میلیون و ۳۵ هزار تومان می‌ایستد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: فلز زرد هفته‌ای که گذشت را با بازدهی هفتگی ۴۲/ ۱ درصد به پایان برد تا کار خود را در هفته آتی با قیمت ۱۸۵۵ دلاری آغاز کند. به‌رغم اینکه طلا از پشتوانه‌های قوی برای آغاز یک روند صعودی برخوردار است، اما فلز زرد مدت‌ها است که در بازه میان دو مرز ۱۸۰۰ دلار و ۱۹۰۰ دلار گیر افتاده است.

در هفته گذشته و در روز چهارشنبه یعنی روزی که جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا رسما وارد کاخ سفید شد، طلا با جهش ۷/ ۱ درصدی استقبال مثبتی از رئیس‌جمهور جدید داشت؛ با جهش روز چهارشنبه ارزش طلا تا قیمت ۱۸۷۰ دلاری نیز بالا رفت اما پس از آن مشخص شد این مرز به یکی از خطوط مقاومتی جدید برای طلا تبدیل شده است.

اغلب تحلیلگران بازار بر این باورند که طلا زمانی می‌تواند از محدوده‌ای که مدت‌ها است در آن گرفتار شده، خارج شود که عامل تورم وارد اقتصاد شود. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که با افزایش فعالیت‌های اقتصادی و افزایش تقاضا احتمالا اقتصاد با مشکل کاهش عرضه مواجه خواهد شد و در آن زمان طلا می‌تواند به قله‌های قیمتی بالاتر فکر کند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام لطفا راهنمایی کنید آیا طلا ارزونتر میشود یا نه گرون تر؟؟

  • ناشناس

    طلا بسرعت کاهش می یابد

  • ناشناس

    قیمت طلا فردا کاهشی میشه یا افزایشی؟

  • sajjad

    طلا تو اسفند میره بشدت میره بالا
    حالا اوناییکه میگن دلار میشه15 صب کنن شب عید بخرن
    حداقل تبلیغ پایین اومدن طلا رو نکنن تامردم بیش از این متضرر نشن

  • محسن کیان

    هموطنان عزیز طلا رو به افزایش هست سرمایه گذاران عجله نکنید سال 1400 به پایه 2 میلیون خواهد رسید

  • ناشناس

    ?

  • ناشناس

    سلام براساس نمودارها وتکنیکال وحباب قیمت یقینا سکه طلا به ۷/۵ وطلای ۱۸ به گرم ۸۰۰ هزارتومان خواهدرسد لطفا منطقی نظر دهید

  • ناشناس

    بستگی به سلیقه آقایان مجلس داره که طلا بره بالا یابیاد پایین

  • ناشناس

    قیمتا رو جوری ببرین بالا که دزدا دستو بخاطر النگو قطع کنن گوشو بخاطره گوشواره. خوبه آینده خوبی در انتظاره

  • ناشناس

    آخه من موندم وقتی هر روز قیمت همه اجناس میره بالا پایین اومدن قیمت دلار و سکه چه معنی داره ! اصلا معلوم نیست چی به چیه
    من که فکر میکنم پایین اومدن قیمت دلار و سکه غیر واقعیه چون اگه واقعی بود پس چرا بقیه مایحتاج مردم میره بالا ( اصلا منطقی نیست )