کد مطلب: ۵۰۱۹۶۷

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۷ دی ۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 7 دی 99

 قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 138 هزار و 200 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت خورد. اما امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 138 هزار و 200 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت خورد. اما امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

نادر بذرافشان دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: با توجه به روزهای پایان سال و بسته شدن بازارهای جهانی طلا شاهد ارزان شدن قیمت طلا هستیم. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا هفته آینده روند کاهشی داشته باشد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: بازار طلا در حالی آخرین روزهای معاملاتی سال ۲۰۲۰ را پشت سر می‌گذارد که در این سال بیش از ۲۲ درصد افزایش قیمت را رقم زده و در آخرین روز قبل از کریسمس به نزدیک ۱۸۸۰ دلار رسید.

یکی از سناریوهای محتمل برای آخرین هفته از سال ۲۰۲۰ میلادی در بازار طلا، گسیل سرمایه از بازارهای سهام به سوی بازارهای با ریسک کمتر از جمله طلاست. تحلیلگران بر این باورند که گروهی از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران برای حفظ سوددهی خود در بازارهای سهام، احتمالا دست به فروش موقعیت‌های خود بزنند و در این صورت انتخاب بسیاری از آنها برای روزهای پایانی سال می‌تواند بازار طلا باشد.

در صورت وقوع چنین سناریویی، طلا می‌تواند با حجم بالای سرمایه ورودی در پایان سال مواجه شود. از سوی دیگر از نظر فصلی، روزهای پایانی ماه دسامبر و روزهای آغازین ماه ژانویه معمولا روزهای خوبی برای بازار طلا محسوب می‌شوند. بسیاری از مدیران صندوق‌های دارایی، این روزها به دنبال حفظ سود خود و کاهش ریسک‌ پرتفوی خود هستند.

نرخ‌های بازده حقیقی که در محدوده منفی مبادله می‌شوند نیز مشوق‌های دیگری هستند تا حداقل در بازه کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنند. همین عوامل سبب شده تا گروهی از تحلیلگران بازار نسبت به فتح مرز ۱۹۰۰ دلاری در هفته آتی توسط طلا خوش‌بین باشند. البته این نکته نیز وجود دارد که طلا برای رشد پایدارتر نیاز به عبور از مرز ۱۹۲۰ دلاری دارد.

گروهی از تحلیلگران نسبت به وضعیت طلا در سال آتی خوش‌بین‌اند. ادوارد مویا، کارشناس ارشد بازارها در OANDA مهم‌ترین هدف قیمتی برای طلا در سال آتی را مرز ۲۳۰۰ دلاری دانسته و اعتقاد دارد که طلا در سال ۲۰۲۱ توانایی فتح قله‌های جدید قیمتی را دارد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کی طلابخریم؟یعنی طلابازم ارزون میشه .بنظرتون طلای اب شده خوبه یاطلای دست دوم برا سرمایخ گذاریواینک سودکنی

    • ناشناس

      ابشده