کد مطلب: ۶۱۸۸۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته اول بهمن / تقاضا برای خرید مصنوعات طلا زیاد شد

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته اول بهمن / تقاضا برای خرید مصنوعات طلا زیاد شد

تقاضا برای خرید مصنوعات طلا در بازار رونق گرفته است. نایب رئیس دوم اتحادیه طلا با اعلام این خبر گفت: در آستانه روز مادر تقاضا برای خرید مصنوعات طلا بیشتر از هفته‎‌های قبل شده است. با این افزایش تقاضا آیا قیمت طلا در هفته اول بهمن دوباره بالا می‌رود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی ۱۰ روز گذشته روند کاهشی قیمت دلار ، طلا را در بازار ایران ارزان کرد اما در روز چهارشنبه (۲۹ دی ۱۴۰۰) با افزایش ۱۰ تا ۱۵ دلاری انس جهانی طلا در بازار ایران اندکی نوسان داشت.

هر چند در ۱۰ روز اخیر به دلیل کاهش قیمت دلار و طلا متقاضیان برای خرید طلا ریسک نمی‌کردند اما حالا در آستانه روز مادر تقاضا برای خرید مصنوعات طلا اندکی بیشتر شده است. آیا در هفته اول بهمن روند رشد قیمت طلا ادامه‌دار است؟

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفت: در روزهای اخیر به دلیل کاهش پی در پی قیمت طلا سرمایه‌گذاران از بازار عقب‌‌نشینی کرده بودند. چرا که آنها باور داشتند که روند کاهشی قیمت طلا ادامه‌دار است. این در حالی است که در آستانه روز مادر تقاضا برای خرید طلا رونق گرفته است.

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: در روزهای پایانی هفته به دلیل نوسان قیمت انس جهانی و دلار طلا در بازار ایران گران شد اما پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده روند افزایشی قیمت انس جهانی متوقف شود. یعنی طلا در بازارهای بین‌المللی در محدوده ۱۸۰۰ تا ۱۸۲۷ نوسان دارد.

او ادامه داد: قیمت طلا در بازار ایران در محدوده فعلی یعنی یک میلیون و ۲۰۰ تومان نوسان محدود دارد. به نظر می‎رسد قیمت طلا در هفته اول بهمن ثابت باقی بماند.

آینده انس جهانی طلا

ایسنا روز چهارشنبه ( ۲۹ دی ۱۴۰۰) در گزارشی نوشته بود: معامله‌گران منتظر نشست سیاست پولی فدرال رزرو در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژانویه هستند. آنها انتظار دارند مقامات بانک موضع تهاجمی‌تری برای مقابله با رشد تورم اتخاذ کنند، بازده اوراق خزانه آمریکا به بالاترین حد دو سال اخیر صعود کرد. طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالا شناخته می‌شود اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

برای مطالعه بیشتر خبر پیش‌بینی قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت طلا بالا میره یا پایین میاد

    • ناشناس

      سلام من امروز ۲بهمن ۱۴۰۰ میخ.ام طلا بخرم گرمی یک میلیون و۲۲۰هزارتومن آیا طلا ارزون میشه یانه من بخرم لطفا جواب بدید ممنون

    • ناشناس

      قطعا بخرید گیرون میشه
      شاید در کوتاه مدت و طی دوره سه ماه نوسان داشته باشه
      ولی در طول یکسال قطعا سود میکنی و دوبرابر میشه

    • سینا

      ریسک هست طلا بالانمیره دیگه..
      اون پولو بدید هرچیز دیگه گران میشه و سود میکنی

  • ناشناس

    بنظرم اصلا طلا خوب نیس بخری من یکسال پیش ی تک پوش خریدم الان میخوام بفروشمش سه تومن ضرر میکنه