کد مطلب: ۴۷۷۹۱۹

رئیس اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

احتمالا قیمت طلا هفته آینده ارزان می‌شود

احتمالا قیمت طلا هفته آینده ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود چنانچه روز شنبه و یکشنبه خبر خوشی در راه باشد، قیمت طلا روند کاهشی خود را ادامه دهد و همچنان کمتر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز چهارشنبه حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت « پیروزی ملت ایران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته بعد » را تبریک گفت. برخی فعالان بازار معتقدند که این پیام می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار طلا و دلار بگذارد.

این در حالی است که برخی‌های دیگر در فضای مجازی مدعی شدند که روز شنبه و یک‌شنبه هفته آینده مهلت درخواست آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه است و احتمالا تحریم‌های لغو شده باز می‌گردد. حال باید دید خبر هفته آینده چیست و چگونه می‌تواند قیمت دلار و طلا را متاثر کند.

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران درباره وضعیت بازار در هفته پیش‌رو به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور، قیمت طلا در روز چهارشنبه (99.6.26 ) کمی کاهش یافت. چراکه بازار در انتظار خبر خوش برای کاهش قیمت‌هاست. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود اگر این اخبار خوش در روز شنبه مطرح شود روند کاهشی قیمت طلا در هفته آینده هم ادامه‌ داشته باشد.

مردم همچنان سکه و طلای آب شده می‌خرند

ابراهیم محمدولی افزود: هر چند که قیمت طلا به سه مولفه از جمله میزان تقاضا، قیمت دلار و روند بازارهای جهانی بستگی دارد اما چنانچه قیمت دلار توسط بانک مرکزی مدیریت و کنترل شود بازار طلا نیز روند آرامش را در پیش خواهد گرفت. البته هنوز هم تقاضا برای خرید مصنوعات طلا در بازار وجود ندارد و مردم برای حفظ سرمایه‌های خود طلای آب شده و سکه می‌خرند.

او با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: هر چند که قیمت انس جهانی طلا در روز چهارشنبه 20 دلار گران و در بازارهای جهانی با قیمت هزار و 962 دلار معامله شده است اما هر گرم طلای 18 عیار با 11 هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و 221 هزار تومان رسید.

همچنین سکه طرح جدید با کاهش 175 هزار تومانی قیمت 12 میلیون و 865 هزار تومان را ثبت کرد. نیم سکه نیز با قیمت شش میلیون و 800 هزار تومان معامله شد. ربع سکه و سکه‌ گرمی نیز به ترتیب قیمت سه میلیون و 800 هزار تومان و یک میلیون و 980 هزار تومان را ثبت کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    زبونتون لال بشه خدانکنه ارزون بشه تازه طلا خریدم اون موقع تاحالا رفته بالا حالا ارزون بشه!!

    • ناشناس

      داره ارزون میشه

  • ناشناس

    اخه چی ارزون شده تو این کشور ک این دومیش باشه

  • ناشناس

    خدا به فرياد مردم سرزمين ايران برسه روزهاى خوبى براى كشور و مردم عزيزم نميبينم اميدوارم مسولين محترم كشور فكرى به حال مردم و كشور رو تو دستور كار خود داشته باشند و گرنه با اين وضعيت داريم به ناكجا اباد ميرويم دوست عزيز كه هيچ كاري ازت بر نمياد و بخاطر اون مقدار طلا يا دلاري كه خريدي دعا ميكني گرون بشه كه سود كنى خوب گيرم سود كردي يكسال نه دوسال با سودش حال كردي بعد ميخواي چه غلطي بكني بيچاره كوته فكر

  • ناشناس

    طلارو هزار تومان هزارتومان ازران میکنن اونوقت یهو دویست هزار گران میشه لعنت به این بازار

  • ناشناس

    سلام من با یه حقوق کارگری داشتم از تمام زندگیم میزدم تا خونه بخرم ولی یه دفعه اینقدر همه چی بالا رفت که فکرکنم ارزوی خرید خونه را باید به گور ببرم وپولم به هیچ خونه ای دیگه نمیرسه امروز هم دلم را زدم به دریا ورفتم طلا خریدم.ودعا میکنم که ان شاءالله که قیمتش اینقدری بیادپایین که همه بتونند بخرند.ماکه چیزی نداریم همینم نداشته باشیم.ولی خیلی ها میخواند ازدواج کنند گناه دارند

    • ناشناس

      ان شاالله خدا بهت یه خونه خوب بده. ان شاالله همه ی اونایی که مثل شما فکر میکنن از زندگی شون خیر ببینن

    • ناشناس

      ان شاءالله خونه دار میشی

    • امید

      از صمیم قلب آرزو می کنم صاحب خونه ای خوب و خودرویی مناسب شوید و با خانواده ای شاد در آن خوشبخت باشید.
      ان شاالله

    • ناشناس

      ان شاالله با نیت پاکت سلامت باشی.و عاقبتبخیر

    • ناشناس

      الهی خدا از خزانه غیب اینقدر بهتون بده که حتا فکرشم نکنید الهی خدا اول به همه انسانها ایمان صداقت شرافت پاکی نجابت درک و معرفت شناخت خودش سلامتی عشق محبت خانواده و همسر و فرزند خوب ثروت فراوان آرامش و آسایش دو گیتی خیر و برکت و بهشت برین و مدینه فاضله به مرده ها به زنده ها به گذشتگان و آیندگان عطا کنه الهی آمیین

  • ناشناس

    طلا افت قیمت پیدا میکنه انس جهانی پایین اومده

  • ناشناس

    دلار ۱۰۰۰تومنی میشه۲۸۰۰۰تومن و وقتی ۲۷یا۲۷۵۰۰تومن شد همه خوشحالند که ارزون شده،درمورد طلا و سکه نیز همینطور…!!!

  • آراد

    انشاءالله به حق امام حسین (غ) دلار بیاد پایین

  • آراد کلهران

    انشاءالله به حق امام حسین (ع) این دلار باید پایین

  • صادق

    خدا بگم چکارشون کنه ۱ ساله نامزد کردم حالا موندم چطور عروسیمو بگیرم . ما ک ب این اوضاع امیدی نداریم فقط و فقط امیدمون به خداست هرکی موافقه لایک بزاره