کد مطلب: ۵۷۶۹۹۶

پیش‌بینی‌ها از قیمت طلا و سکه / روند قیمت‌ها صعودی است؟

پیش‌بینی‌ها از قیمت طلا و سکه / روند قیمت‌ها صعودی است؟

قیمت سکه امامی حدود یک درصد رشد کرد و روی ۱۲ میلیون تومان قرار گرفت. سکه امامی در بازار آزاد دیروز ۱۱ شهریور با ۷ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش، ۱۱,۹۷۹,۰۰۰ تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلای جهانی در شروع معاملات دیروز قدری افزایش یافت و ظهر امروز به وقت ایران روی ۱۸۱۴ دلار قرار داشت.

قیمت سکه امامی که عصر روز گذشته روی ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قرار گرفته بود، پیش از ظهر دیروز روی ۱۲ میلیون تومان قرار داشت. حجم معاملات نقدی دلار در بازار امروز محدود بود و تا حوالی ظهر قیمتی از دلار به صورت فراگیر بیرون نیامده بود. با در نظر گرفتن نرخ عصر روز گذشته دلار یعنی ۲۷ هزار و ۱۳۰ تومان اندازه حباب قیمتی سکه ۳٫۵۷ درصد به دست می‌آمد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران، قیمت طلا و سکه در معاملات پایانی هفته افزایش یافت.

ابراهیم محمدولی، در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه توضیح داد: دیروز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نسبت به روز گذشته حدود ۱۱۰ هزار تومان افزایش یافت و با نرخ ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران مطرح کرد: دیروز قیمت اونس جهانی روند نزولی را تجربه کرد. همچنین نرخ دلار در ایران گاه نزولی و گاه افزایشی بود که این عوامل نهایتا موجب شدند تا طلا و سکه در بازار‌های داخلی گران شوند.

محمدولی ادامه داد: دیروز هر قطعه سکه ۱۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۸ هزار تومان گران شد.

دنیای اقتصاد نوشت:

قیمت اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی کاهش پیدا کرد. آن هم در شرایطی که سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار گزارش اشتغال آمریکا محتاط شده بودند و از طرفی ارزش دلار افزایش یافت و از کف سه هفته‌ای خود فاصله گرفت. اما این فلز گرانبها همچنان در کانال حساس خود باقی‌ ماند و در ساعت ۱۹ روز گذشته به‌ قیمت ۱۸۱۲ دلار رسید.

با توجه به‌ اینکه احیای بازار کار یکی از پیش‌شرط‌های بانک مرکزی آمریکا برای آغاز تعدیل خرید اوراق قرضه است، بازار اکنون منتظر انتشار این گزارش در روز جمعه است. در صورتی‌که اشتغال جدید بالای یک‌میلیون باشد، انتظارات برای آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق‌ قرضه تقویت‌شده و کاهش بیشتر دامن‌گیر طلا می‌شود. اما اگر آمار کمتر از این رقم را نشان دهد، نگرانی‌های مذکور رفع شده و قیمت طلا تقویت می‌شود.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.