کد مطلب: ۸۰۰۴۶۶

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

بازگشت رونق طلایی به بازار سکه؟

بازگشت رونق طلایی به بازار سکه؟

امروز بازار فلز زرد با روند افزایشی آغاز به کار کرد. اما قیمت قطعات بزرگ سکه با رشد محدود دلار همراه نشد و در کانال‌های قیمتی روز سه‌شنبه درجا زد. کارشناسان رشد انس جهانی طلا در ماه‌های آینده را عاملی برای رونق در بازار داخلی طلا و سکه می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز امروز قیمت در بازار طلا و سکه روند پرنوسانی داشت. برخی قطعات سکه نظیر سکه امامی و بهار از ابتدای روز میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان بودند. روندِ امروز قیمت طلا و سکه با تبعیت از افزایش قیمت دلار و نزدیکی به محدوده ۵۲ هزار تومانی رخ داد.

جدول قیمت و حباب سکه 30 فروردین 1402

قیمت طلا و سکه از نخستین روز هفته جاری تا امروز به صورت یک روز در میان کاهشی و افزایشی بود. باید در نظر داشت این نوسان در محدوده مشخصی گرفتار است. فعالان بازار اما معتقدند پایان تعطیلات عید فطر می‌تواند رونق را به بازار طلایی برگرداند.

مژده برای طلایی‌ها

در همین راستا برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی با اشاره به ثبات قیمت دلار و انس‌ جهانی طلا به عنوان فاکتورهای تعیین قیمت در بازار فلز گرانبها به تجارت‌نیوز گفت: «روند با ثبات قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر، مشهود است که سکه محدوده ۳۰ تا ۳۱ میلیون تومانی را به عنوان کف قیمتی در بازار شناسایی کرده است.»

وی به کنترل تورم در آمریکا و تاثیر آن بر انس جهانی طلا اشاره کرد و افزود: «موضوع کنترل تورم در آمریکا این سیگنال را می‌دهد که فدرال رزرو نمی‌خواهد سیاست‌های فعلی‌اش را در نرخ بهره ادامه دهد.»

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: «این کاهش نرخ‌ بهره در آینده بر کامودیتی‌ها و نرخ طلا موثر است. به نظر می‌رسد قیمت انس طلا بالاتر نیز برود. در این صورت اگر دلار را صعودی در نظر بگیریم قیمت طلای جهانی به عنوان اهرمی برای افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی عمل خواهد کرد و به نظر می‌رسد طلا در سال جاری بازدهی بهتری نسبت به دلار بدهد.»

حق‌شناس به تشدید تورم تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: «راه را اشتباه می‌رویم و تا علت این شرایط تورم‌زا اصلاح نشود نه تنها سیاست‌های اجرایی درست پیاده نمی‌شود بلکه تورم باعث تضیع حق تولیدکننده نیز می‌شود.»

افزایش تلاش افزایشی‌های طلا

از صبح امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ بازار فلز گرانبها در قطعات بزرگِ سکه میان روند صعودی و نزولی قیمت، رفت و برگشت داشتند. معامله‌گران این بازار، روند روز جاری را با ثبات و بدون تغییر قیمت می‌دانند. آنها معتقدند نوسانات امروز بازار، تلاش برخی افزایشی‌های بازار طلا و سکه برای همراهی با رشد محدودِ قیمت دلار است.

امروز قیمت سکه با رقم ۳۱ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز با قیمت ۲۸ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان به فروش رسید. این رقم‌ها همان قیمت‌های اعلامی قطعات سکه در روز سه‌شنبه هستند.

نیم سکه امروز ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه ۷۰ هزار تومان رشد داشت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به کانال هفت میلیونی نزدیک‌تر شد. این قطعه امروز با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا امروز افزایشی بود. در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر مثقال طلا افزایش ۱۱۸ هزار تومانی داشت و به قیمت ۱۱ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۲۷ هزار تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و ۵۸۲ هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم نزدیک به ۲۸ هزار تومان رشد داشت و با قیمت دو میلیون و ۵۴۸ هزار تومان معامله شد.

در لحظه تنظیم این گزارش روند قیمت حباب سکه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب نیم سکه با افزایش ۱۷۸ هزار تومانی بیشترین رشد را در خانواده سکه‌ها داشت.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند سکه در روزهای آینده تنها در صورتی شانس رشد قیمت دارد که قیمت دلار در بازار آزاد به صورت معناداری افزایش یابد و به بالای مرز ۵۲ هزار تومانی صعود کند.

گفتنی است انس جهانی طلا محدوده دو هزار دلاری را از دست داد و با قیمت هزار و ۹۹۳ دلار و ۱۲ سنت در حال معامله است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.