کد مطلب: ۵۸۷۵۶۷

نزول قیمت سکه متوقف شد؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۲ مهر

نزول قیمت سکه متوقف شد؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۲ مهر

در بازار روز چهارشنبه اونس جهانی روند صعودی داشت و قیمت دلار نوساناتی را ثبت کرد. افزایش اونس جهانی و ثبات نسبی قیمت دلار در کانال ۲۷ هزار و ۲۰۰ موجب افزایش نسبی در قیمت طلا و سکه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی رشد کرد که با بالا رفتن قیمت‌های انرژی نگرانی‌های زیادی در مورد تورم جهانی به وجود آمده است که این تقاضا برای خرید طلا را بالا برده است.

در بازار امروز نوسان قیمت دلار در بازار طلا و سکه اثرگذار بود. در ابتدای معاملات قیمت دلار نزولی بود و به نرخ ۲۷ هزار و ۵۰ تومان رسید اما با گذشت ساعاتی از معاملات قیمت دلار روند افزایشی داشت و به نرخ ۲۷ و ۱۷۰ تومان افزایش یافت و همین مساله در کنار افزایش اونس جهانی موجب افزایش نسبی در قیمت طلا و سکه در بازار شد.

با توجه به فاز نزولی که در چند روز گذشته برای بازار سکه شکل گرفته بود نوسان قیمت دلار و نزدیک شدن به کانال ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان و افزایش اونس جهانی، اگر روند افزایشی قیمت دلار در روزهای آینده ادامه‌دار باشد احتمال دارد سرعت نزول قیمت سکه کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان اگر اونس جهانی روند صعودی خود را ادامه دهد و قیمت دلار به مرز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برسد احتمال افزایش قیمت سکه بیش‌تر می‌شود.

به گفته بازیگران بازار،‌ در شرایط کنونی،‌ امیدواری نسبت به شروع مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها موجب شده است که فشار فروش زیادی در بازار سکه شکل بگیرد، ولی بازار می‌تواند در صورت خوابیدن هیجانات سیاسی، از مسیر نزولی خارج شود.

فعلا معامله گران روی اخبار مربوط به احتمال شروع مذاکرات تمرکز دارند. به عنوان مثال، دیروز سکه بازان این موضوع را برجسته کردند که قرار است، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران بیاید و درمورد برجام و مشکلات افغانستان با مقامات کشور گفتگو کند.

پیش تر وزیر امور خارجه ایران عنوان کرده بود که به انریکه مورا،‌ اطلاع داده است که ایران قصد بازگشت به مذاکرات را دارد.

اقتصادنیوز نوشت: خبرهای مربوط به شروع مذاکرات هسته ای تا اندازه ای می تواند قیمت سکه را در جهت کاهشی قرار دهد و در همین روزهای اخیر، فلز گران بهای داخلی حدود ۶۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داده است. با این حال، برای بازگشت سکه به رقم های اردیبهشت ماه، بازار نیاز دارد که شاهد لغو تحریم ها یا آزادسازی پول های بلوکه شده باشد. سکه در اردیبهشت ماه تا کانال ۹ میلیون تومانی نزول کرده بود.

رشد عجیب قیمت طلا رقم خورد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی رشد کرد که با بالا رفتن قیمت‌های انرژی نگرانی‌های زیادی در مورد تورم جهانی به وجود آمده است که این تقاضا برای خرید طلا را بالا برده است.

بنا به گزارش نهر، اما آن‌چه باعث شد رشد قیمت‌های طلا محدود شود این بود که ارزش دلار در برابر ارزهای جهان تقویت شد تا قیمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیردلاری گران‌تر تمام شود.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۸:۴۳ به وقت تهران، ۰.۰۷ درصد رشد کرد و به ۱,۷۶۱.۱۴ دلار رسید.

به گفته فعالان، سکه در شرایط فعلی حتی ممکن است تا سطح ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی پایین برود، ولی در آن سطح از حمایت محکمی برخوردار است و برای شکست آن نیاز به نیروی تازه کاهشی دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.