کد مطلب: ۶۱۸۳۹۹

پیش‌بینی قیمت لیر ۲۸ دی ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت لیر ۲۸ دی ۱۴۰۰

قیمت لیر ترکیه امروز سه‌شنبه ۲۸ دی ماه در ساعات پایانی معاملات ۰٫۵ درصد کاهش داشت و به قیمت دو هزار و ۲۰ تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز قیمت لیر ترکیه تنها ۰٫۵ درصد کاهش داشت، در ساعات پایانی معاملات به دو هزار و ۲۰ تومان رسید.

هر لیر ترکیه در روز مشابه شش ماه گذشته، یعنی ۳۰ دی ماه سال ۱۳۹۹ با رقم دو هزار و ۹۴۰ تومان معامله شد، که در مقایسه با امروز کاهش ۳۱٫۲۹ درصدی معادل هزار و ۹۲۰ تومانی را تجربه کرده است.

همچنین نرخ برابری لیر در مقابل دلار افزایش ۰٫۷۹ درصدی داشته، امروز به ۱۳٫۵۵ رسید.

صادرات رقابتی در ترکیه

روزنامه شرق در گزارشی نوشت: سرمایه‌گذاران خارجی نیز به دلیل ترس از نوسانات شدید ترکیه میدان را خالی کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود اقتصاد این کشور در سال میلادی جاری در حدود چهار درصد کوچک‌تر شود.

با وجود این وضعیت، به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور ترکیه با تمرکز بر توسعه، سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات رقابتی با چین خواهان ادامه همین مسیر باشد.

اردوغان حداقل دستمزد را برای سال ۲۰۲۲ میلادی به میزان ۵۰ درصد افزایش داد که با وجود شرایط بد اقتصادی تا حد زیادی در زندگی مردم بی‌تأثیر است.

مرکز آمار ترکیه رشد اقتصادی این کشور را در طول سال گذشته میلادی ۷.۴ درصد اعلام کرد که عمدتا به دلیل افزایش ۳۳ درصدی صادرات کم‌هزینه بوده است.

اردوغان اخیرا اعلام کرد که به لطف اصلاحات انجام‌شده، ترک‌ها موفق خواهند شد «اقتصاد را از قید و بند و دموکراسی را از قیمومیت رهایی بخشند».

با این حال، توسیاد یا انجمن مدیران صنعتی و بازرگانی ترکیه به نمایندگی از ۸۵ درصد از صادرکنندگان خواهان بازگشت رئیس‌جمهور ترکیه به اصول اقتصادی در چارچوب بازار شد. بنا بر اظهارات این انجمن، تصمیمات اتخاذشده به‌شدت بر زندگی مردم ترکیه و نیز بر دنیای تجارت تأثیر گذاشته است.

رکود اقتصادی یک تهدید جدی برای قدرت رئیس‌جمهور ترکیه که برای مدت ۱۹ سال این مقام را به‌طور تزلزل‌ناپذیر در اختیار داشته، محسوب می‌شود، زیرا رمز موفقیت اردوغان در این مدت متقاعدکردن مردم درباره توانایی او برای هدایت کشور به‌سوی رفاه بوده است.

در آستانه ۱۸ ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، مخالفان سیاسی با توجه به تورم رسمی هفت برابر اهداف تعیین‌شده توسط دولت، خواهان برپایی انتخابات زودهنگام هستند.

آخرین اخبار لیر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حقگو

    لیر در حد اکثر ۳ ماه آینده به مرز ۴۰۰۰هزارتومان خواهد رسید ….چون اولا مسئله کرونا به طور کل جم میشه و سیل توریست به ترکیه رو میاره و دوم سرمایه گذاری هنگفت اروپاییان بخصوص اعراب در ازمیر و استانبول سوم آروم شدن منطقه ودور شدن سایه جنگ از اروپا…
    پیشنهاد میشه اگه لیر دارین نفروشید وآماده بشید برای یک سود خوب

    • رضا

      یعنی من الان بخرم تا شهریورماه رشد میکنه ؟

    • ناشناس

      سلام خوبید شما از کجا میدونید راستش من ۲۰۰تومان دارم نمیدونم چیکار بکنم تشکر اگرراهنمایی بکنید.