کد مطلب: ۶۷۵۹۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس دومین هفته تابستان (اینفوگرافیک)

پیش‌بینی بورس دومین هفته تابستان (اینفوگرافیک)

بورس در هفته‌ای که گذشت افت بیش از یک درصدی داشت و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که هفته آینده بازار روند متعادلی به خود بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت از محدوده یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد به سطح یک میلیون و ۵۱۳ واحد رسید و افت ۱٫۳ درصدی را ثبت کرد.

شاخص کل هم‌وزن نیز کاهش ۰.۱۹ درصدی را ثبت کرد و به سطح ۴۲۱ هزار و ۴۸۱ واحدی رسید. از سوی دیگر شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱.۲۵ درصدی در ارتفاع ۲۰ هزار و ۴۱۱ واحد قرار گرفت.

بازار با انتشار گزارش‌های فصلی و ماهانه مناسب از صنایع بزرگ مثل فلزات، پالایشی‌ها و شیمیایی‌ها، اجازه افت بیشتر پیدا نکرد. اما وضعیت مبهم تحولات بین‌المللی باعث شده، سرمایه‌گذاران در خرید سهام ریالی مثل خودرو و بانکی‌ها محتاط‌تر عمل کنند و منتظر نتیجه اتفاقات سیاسی که قرار است رخ دهد باشند. به همین علت معاملات بازار سهام در هفته گذشته کم رمق بود و شاهد حجم پایینی از معاملات بودیم.

رکود ادامه‌دار بورس

تا زمانی که به بازار سرمایه پول تازه وارد نشود بازار در رکود خواهد ماند. البته خبر مثبتی نیز روانه بازار شد، خبر واریز هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه که تاثیر مثبتی بر روند بازار داشت.

در حال حاضر اخبار برجام تاثیر بسزایی روی روند معاملات دارد، توافق یا عدم توافق می‌تواند روند معاملات را تغییر دهد. با توافق در مذاکرات وین بورس در ابتدا نزولی و در بلند می‌تواند صعود خوبی داشته باشد و از سوی دیگر اگر توافقی در مذاکرات رخ دهد بازار سرمایه همچنان می‌تواند روند رو به بالایی را تجربه کند.

خبر واریز پول به صندوق توسعه ملی نیز می‌تواند روند معاملات بازار سهام را تغییر دهد. در حال بازار سرمایه از کمبود نقدینگی رنج می‌برد و اگر پولی از این صندوق به بازار واریز شود، بورس می‌تواند صعودی شود.

پیش بینی بورس

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.