کد مطلب: ۶۱۶۴۰۲

هشدار کاهش دما در تهران

هشدار کاهش دما در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش برف و باران و وزش باد شدید و مه رقیق خبر داد و نسبت به کاهش دما و یخبندان هشدار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از عصر فردا (۲۳دی ماه) با نفوذ سامانه بارشی به‌تدریج افزایش ابر و از اوایل وقت جمعه (۲۴دی ماه) تا اواخر وقت شنبه (۲۵دی ماه)، بارش باران در نیمه جنوبی، بارش باران و برف در نواحی شمالی و بارش برف و کولاک در ارتفاعات مورد انتظار است.

طی این مدت در بعضی ساعات مه و کاهش دید، گاهی وزش تندباد موقتی و رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود همچنین به دلیل بارندگی متوسط تا شدید در بعضی ساعت‌ها، آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب به ویژه در نیمه شمالی استان مورد انتظار است.

روز یکشنبه(۲۶دی ماه) آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از جمعه(۲۴دی ماه) تا یکشنبه(۲۵دی ماه) شب کاهش محسوس دما بطور میانگین بین ۵ تا ۸ درجه سلسیوس و یخبندان شبانه سطح زمین در بیشتر نواحی به ویژه در نیمه شمالی مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با دمای ۴- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.

آسمان تهران فردا (۲۳دی ماه) قسمتی ابری گاهی همراه با غبارمحلی، به‌تدریج نیمه ابری با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و جمعه ( ۲۴ دی ماه) ابری بارش باران و مه رقیق وگاهی وزش باد و رگبار باران با احتمال وقوع رعد و برق با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی و بارش متوسط و گاهی شدید باران و برف، گاهی همراه با مه و در مناطق مرتفع کولاک در استان تهران به‌ویژه در نیمه شمالی خبر داد. این وضعیت جوی از بامداد جمعه(۲۴دی ماه) شروع می‌شود و تا صبح یکشنبه(۲۶ دی ماه) ادامه دارد.

به سبب حاکمیت این شرایط جوی لغزندگی معابر و جاده‌ها، آبگرفتگی و جاری شدن رواناب در بعضی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، مه و کاهش دید، کولاک برف و خطر سقوط بهمن در ارتفاعات، خطر رعدوبرق و صاعقه و بارش تگرگ در نقاط مستعد، احتمال محدودیت تردد در بعضی راه‌ها به‌ویژه در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران احتیاط در تردد درون شهری و پرهیز از مسافرت‌های بین شهری به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، همراه داشتن زنجیر چرخ و امکانات ایمنی در گذر از بخش‌های کوهستانی، عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی، صعود به ارتفاعات، خودداری از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از خسارات احتمالی را توصیه می‌کند.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به نفوذ سامانه بارشی و بارش برف و باران و کاهش محسوس دما هشدار داد.

در پی این هشدار کاهش محسوس دما در نیمه شمالی استان ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد، در نیمه جنوبی استان ۵ تا ۸ درجه سلسیوس مورد انتظار است که این شرایط جوی از جمعه (۲۴ دی ماه) شروع و یکشنبه شب (۲۶ دی ماه) تمام می‌شود.

در این شرایط جوی یخبندان سطح زمین در نواحی شمالی، یخبندان شبانه سطح زمین در بعضی نواحی مرکزی و جنوبی استان، احتمال آسیب رسیدن به لوله‌های آب و تاسیسات، احتمال آسیب به خودروها و ماشین آلات دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین آلات، کنترل دما و مدیریت حامل های انرژی را توصیه می‌کند.

در هشدارنارنجی ‌رنگسازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.