خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۲۲۴۵

نظرسنجی کیتکو ۲۱ فوریه

پیش‌بینی کیتکو از آینده قیمت طلا / رشد فلز زرد تا کجا ادامه دارد؟

پیش‌بینی کیتکو از آینده قیمت طلا / رشد فلز زرد تا کجا ادامه دارد؟

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در 21 فوریه منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو خوش‌بین هستند. برخی از تحلیلگران قیمت هزار و 800 دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند.

درحالی‌که روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته‌های اخیر به‌دنبال شیوع ویروس کرونا ادامه دارد، اکثریت شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این هفته کیتکو همچنان به افزایش قیمت فلز زرد خوش‌بین هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز جمعه به بالاترین سطح هفت سال گذشته رسید. نگرانی‌ها از احتمال وقوع رکود اقتصادی به‌دلیل تعطیل شدن فعالیت کسب‌وکارها در چین موجب شده، تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش یابد.

در هفته‌ای که گذشت، فلز زرد نزدیک به چهار درصد رشد کرد و هر اونس طلا در ساعات پایانی معاملات با قیمت هزار و 643 دلار معامله شد.

در عین حال، تصمیم‌گیری بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف برای ادامه سیاست‌های انبساطی، موجب می‌شود قیمت طلا باز هم افزایش یابد.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز، در این زمینه گفته است: در حال حاضر، خبرهایی از شیوع ویروس در کره جنوبی و ژاپن می‌شنویم و به‌نظر می‌رسد آسیب‌های اقتصادی این ویروس مرگبار بیشتر در حال ظهور است.

شرکت اپل، هفته گذشته در بیانیه‌ای درباره کاهش فروش این کمپانی در سه‌ماهه ابتدایی سال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر عرضه و تقاضا هشدار داد.

این اولین بار از ابتدای ماه ژانویه و افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا است که قیمت جهانی طلا از قله هزار و 600 دلار عبور می‌کند.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در بیست و یکم فوریه انجام شده، 15 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 14 نفر معادل 93 درصد افزایش قیمت و یک نفر معادل هفت درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند.

از سوی دیگر، از میان هزار و 121 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 820 رای‌دهنده، معادل 73 درصد افزایش قیمت طلا و 192 نفر، معادل 17 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 109 رای‌دهنده یا 10 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته، اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت و تحلیلگران وال‌استریت در مورد آینده کوتاه‌مدت بازار فلز زرد خوش‌بین بودند و پیش‌بینی آنها صحیح بود.

کوین گریدی، مدیر موسسه فینیکس فیوچرز از جمله شرکت‌کنندگانی است که با توجه به افزایش گسترده ویروس کرونا به آینده کوتاه‌مدت فلز زرد خوش‌بین است.

فیل فلین، تحلیلگر در موسسه پرایس فیوچرز گروپ، از دیگر خوش‌بین‌های بازار است و اعلام کرده است که فلز زرد تحت تاثیر اقدامات دولت چین برای تحریک اقتصاد پس از شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

افشین نبوی، تحلیلگر ارشد موسسه ام‌کی‌اس، قیمت هزار و 650 تا هزار و 675 دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده است. به‌گفته او اما ممکن است اصلاح اندکی در قیمت صورت گیرد.

ریچارد بیکر، سردبیر نشریه اورکا ماینر پیش‌بینی کرده است که قیمت طلا به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و به هزار و 800 دلار در هر اونس خواهد رسید.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم به آینده این بازار خوش‌بین است و در این زمینه گفته است: رشد قیمت طلا تنها تحت تاثیر ویروس کرونا رخ نداده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران به‌دنبال دارایی‌های امن هستند؛ آن هم درحالی‌که بازار سهام روزهای بی‌ثباتی را پشت سر می‌گذراند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بالامیره طلا تا۹۰۰هزارمیرسه گرمی

    • ناشناس

      افزایش قیمت طلا=کاهش ازدواج=کاهش جمعیت=افزایش سن برای بازنشستگی=کاهش کیفیت زندگی=…

    • ناشناس

      راست گفتی.

  • ناشناس

    خدا اجر بده انشالا………¡¡¡¡¡¿¿¿¿¿¿☆☆☆☆