کد مطلب: ۳۵۰۲۰۴

نمایندگان مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ دادند:

آیا پیش‌فروش جدید ایران‌خودرو قانونی است؟

آیا پیش‌فروش جدید ایران‌خودرو قانونی است؟

در حال حاضر شرکت ایران‌خودرو اقدام به پیش‌فروش جدید محصولات خود در دهه فجر کرده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا شرکت ایران‌خودرو از دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه پیش‌فروش جدید خودرو ممنوع است، اطلاعی ندارد و اگر هم این خودروساز اطلاعی نداشته چرا وزارت صنعت، معدن و تجارت جلوی این اقدام غیر قانونی شرکت ایران‌خودرو را نمی‌گیرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت ایران‌خودرو درحالی اقدام به پیش‌فروش جدید محصولات خود در دهه فجر کرده که براساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش‌فروش جدید خودرو ممنوع است .

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته گذشته در حاشیه نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در جمع خبرنگاران گفته بود که خودروسازان تعهدات قبلی دارند و مجوز پیش‌فروش ندارند، به همین جهت وزارت صنعت مجوزی برای پیش‌فروش خودرو صادر نمی‌کند تا خودروسازان بتوانند به تعهدات خود عمل کنند و وزارت صنعت به‌طور جدی پیگیر است که تعهدات قبلی خودروسازان اجرایی شود.

در حال حاضر شرکت ایران‌خودرو اقدام به پیش‌فروش جدید محصولات خود در دهه فجر کرده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا شرکت ایران‌خودرو از دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه پیش‌فروش جدید خودرو ممنوع است، اطلاعی ندارد و اگر هم این خودروساز اطلاعی نداشته چرا وزارت صنعت، معدن و تجارت جلوی این اقدام غیر قانونی شرکت ایران‌خودرو را نمی‌گیرد و آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمی‌خواهند در این خصوص اقدامی داشته باشند؟

محمدحسین فرهنگی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: در جریان ممنوعیت پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو نیستم، این سوال باید از وزیر صنعت، معدن و تجارت پرسیده شود که آیا دستورالعملی در این راستا به خودروسازان ابلاغ کرده است یا خیر؟

همچنین رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: پیش‌فروش خودرو باید متناسب با توان تولید خودروسازان باشد تا خودروها طبق برنامه زمان‌بندی مشخص به مشتریان تحویل داده شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعید می‌دانم که ایران‌خودرو اقدام به پیش‌فروش جدید محصولات خود در دهه فجر کرده باشد، زیرا این خودروساز هنوز مطالبات گذشته خود را به مشتریان تحویل نداده و حتی فکر می‌کنم که تولیدات این خودروساز پاسخگوی حجم پیش‌فروش قبلی هم نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تا زمانی که خودرو‌های پیش‌فروش قبلی تحویل نشده، پیش‌فروش خودروی جدید خلاف قانون است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پونزده شونزده سال پیش بود که وقتی میخواستی پیکان ثبت نام کنی یک سال باید صبر میکردی، حالا ایران‌خودرو پیش‌فروش گذاشته کوتاه ترین زمان تحویلش دی ماه 98 هست. یک مدل هم داره تحویلش اردیبهشت 99 هست. تاکید هم کرده قیمت فروش قیمت روز خواهد بود