کد مطلب: ۵۳۰۵۶۷

چاپ برچسب اصالت محصول

چاپ برچسب اصالت محصول

برچسب اصالت کالا یک راه تشخیص اصل بودن کالا است. هر کالایی که دارای برچسب اصالت نباشد قاچاق محسوب می‌شود.

برچسب اصالت کالا یک راه تشخیص اصل بودن کالا است. مصرف کنندگان مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی با استفاده از استعلام کد درج شده روی این برچسب که به برچسب زرد نیز معروف است از اصل بودن کالای مصرفی خود اطمینان حاصل کنند. بر این اساس هر کالایی که دارای برچسب اصالت نباشد قاچاق محسوب می‌شود.

مشخصات لیبل اصالت محصول

کلیه کالاهای سلامت محور (کالاهایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی سلامت مصرف کننده اثر می‌گذارند) از جمله مواد غذایی و آشامیدنی، دارویی و تجهیزات پزشکی و آرایشی و بهداشتی که از خارج از کشور وارد و یا در داخل تولید می‌شوند باید برچسب اصالت کالا الصاق کنند. لیبل اصالت محصول دارای مشخصه‌های زیر می‌باشد:

شناسه تجاری فرآورده (GTIN): مخفف Global Trade Item Number به معنی شماره جهانی اقلام تجاری می‌باشد. کد GTIN کدی است سازمان جهانی GS1 به کالاها بر اساس کشور سازنده، شرکت تولید کننده و نو محصول به آن اختصاص داده می‌شود. این کد در ایران معمولا بین ۱۳ الی ۱۴ رقم می‌باشد.

شناسه ردیابی(UID): شناسه ردیابی یک کد اختصاصی و منحصر به فرد است که بر هر کالا اختصاص داده می‌شود. UID دارای ۲۰ رقم می‌باشد و شرکت سازنده کالا بر اساس یک سری استاندارهای خاص ان را تولید می‌کند. UID درج شده روی لیبل اصالت کالا از طریق سایت ttac.ir قابل پیگری است.

شماره سری ساخت (Lot/Batch Number): بچ نامبر یا سری ساخت کدی است که سازنده روی بسته‌بندی محصولات درج می‌کند. لات نامبر ممکن است ترکیبی از حروف و اعداد باشد.

تاریخ انقضا (Exp Date): تاریخ انقضای کالا یکی دیگر از مواردی است که باید روی برچسب اصالت کالا قرار داده شود. در صورتی که از تاریخ انقضای کالا گذشته باشد و مصرف کننده با استفاده ار شناسه اصالت، استعلام بگیرد با پیام تاریخ ‌مصرف این فرآورده گذشته است: "لطفاً از مصرف آن خودداری فرمایید" روبرور خواهد شد.

شناسه اصالت: شناسه اصالت یک کد ۱۶ رقمی می‌باشد که زیر لایه طوسی رنگ اسکرچ می‌شود، تنها مصرف کننده مجاز است که لایه اسکرچ را از روی شناسه اصالت پاک کند.

برروی برچسب اصالت محصول باید سایت سازمان غذا و دارو و شماره پیامکی آن نیز ذکر شود.

استعلام برچسب اصالت کالا

برای استعلام اصالت محصول باید ابتدا لایه اسکرچ شده رو برچسب را خراشید سپس کد ۱۶ رقمی زیر آن را یا به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ از طریق پیامک ارسال کرد و یا از طریق شماره تلفن گویا ۰۲۱۶۱۸۵ اصالت کد را بررسی کرد. پس از استعلام کد مصرف کننده با پیغام‌های زیر روبرو خواهد شد:

در صورتی که کالا اصل باشد: "اصالت این فرآورده مورد تأیید است"

در صورتی که قبلا مورد استفاده قرار گرفته باشد: "اصالت این فرآورده قبلاً توسط سامانه/دستگاه دیگری کنترل‌شده است"

در صورتی که کالا تقلبی باشد یا به صورت قاچاق وارد شده باشد: "این فرآورده تقلبی است"

تاریخ ‌مصرف این فرآورده گذشته است: "لطفاً از مصرف آن خودداری فرمایید"

"لطفاً از مصرف فرآورده خودداری کرده و آن را به محلی که از آن خریده‌اید، بازگردانید"

"مصرف‌کنندۀ گرامی به دلیل عدم‌ بارگذاری کامل اطلاعات این فرآورده، امکان پاسخ‌گویی توسط سامانۀ ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌ وجود ندارد. لطفاً طی روزهای آینده مجدداً تلاش کنید."

چاپ برچسب اصالت کالا

پس از اینکه شرکت‌های تولید کننده یا وارد کننده از سازمان غذا و دارو برای کالای شناسه اصالت دریافت کردند، برای چاپ برچسب اصالت محصول به نرم افزارهای مخصوص لیبلینگ و تجهیزات چاپ، نیاز است:

نرم افزار لیبلینگ سازمان اصالت غذا و دارو: به کمک نرم افزار کنترل اصالت غذا و دارو می‌توان دیتاهای اولیه از جمله نام کالا، شماره مجور، شماره پروانه و تاریخ تولید و انقضا را وارد کرد و فایل با فرمت XML برای بارگذاری در سایت سازمان غذا و دارو وارد کرد. نرم افزار لیبلینگ رای دانا سیستم تهران علاوه بر موارد ذکر شده کلیه سوابق چاپ و XML های اراسالی به سازمان کلیه سوابق چاپ و XML های اراسالی به سازمان در تاریخچه خود ثبت و نگه‌داری می‌کند.

دستگاه لیبل پرینتر: برای چاپ لیبل اصالت پرینتر‌های لیبل زن نیاز است، این پرینترها با استفاده از ریبون (جوهر مخصوص چاپ لیبل‌های پشت چسبدار) لیبل اصالت را چاپ می‌کنند.

دستگاه اسکرچ زن: همانطور که گفته شد روی شناسه اصالت یک لایه طوسی اسکرچ قرار می‌گیرد که این لایه را مصرف کننده برای استعلام گرفتن از اصل بودن کالا خراش می‌دهد. دستگاه اسکرچ زن یک دستگاه صنعتی که با سرعت بالایی لایه اسکرچ را روی لیبل قرار می‌دهد.

رای دانا سیستم تهران به عنوان یک شرکت مجری تمامی سفارشات چاپ لیبل اصالت را با بهترین کیفیت و مواد اولیه و با استفاده از دستگاه‌های لیبل پرینتر و اسکرچ زن صنعتی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. همچنین رای دانا سیستم در زمینه چاپ برچسب کد شناسه کالاهای لوازم خانگی در راستای طرح جامع تجارت نیز آماده ارائه خدمات می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۰۲۱۴۴۹۷۶۳۳۷ و ۰۲۱۴۴۹۷۶۳۹۵ تماس بگیرید.

IMG 20210418 133414

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.